TÉMA:

vodíková dálnice


Vodík - palivo budoucnosti? O se diskutuje už dlouho. Testují se . Zatím však nejsou ekonomicky výhodná. Připravují je , i .

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

V Kalifornii otevřena další vodíková čerpací stanice

V Los Angeles byla aktuálně otevřena další vodíková čerpací stanice. Nachází se v areálu Kalifornské státní univerzity a bude sloužit jednak řidičům, ale zároveň i studentům jako výzkumná laboratoř.   auto vodíková čerpací stanice kalifornská státní univerzita

Toyota otestuje 10 modelů Highlander na vodíkový pohon

Toyota s auty na vodík experimentuje už pěkných pár let. Naproti tomu americká společnost SunHydro je jednou z prvních, která buduje soukromý řetězec vodíkových čerpacích stanic. Společně nyní v americkém státu Connecticut otestují deset upravených modelů Toyota Highlander FCHV-adv s pohonem na vodík.   
Auta na vodík - SunHydro - vodíková čerpací stanice

Na Floridě rostou vodíkové čerpací stanice

Zatímco americký stát Oklahoma sází na zemní plyn a začíná budovat podél svých dálnic CNG stanice, v Kalifornii, na Floridě a dalších státech pomalu rostou také vodíkové dálnice. Auta na vodík - SunHydro - vodíková čerpací stanice

I-5 - alternativní pacifická dálnice

Interstate 5

Interstate 5 je důležitou mezistátní dálnicí táhnoucí se podél pobřeží Tichého oceánu západem USA, kde propojuje největší města od Seattlu přes Portland, Sacramento, San Francisko po Los Angeles a San Diego. Celý koridor se nyní dostal do hledáčku guvernérů států Kalifornie, Oregon a Washington, kteří chtějí od severu k jihu USA vystavět podél I-5 plnící stanice s alternativními palivy. Původní návrh zněl "vodíková dálnice", kdy by podél silnice stály samé vodíkové pumpy. Ovšem v nedávné době byl tento nápad doplněn i o další alternativy, tedy biopaliva, dobíjecí stanice pro elektromobily, bioethanol nebo CNG. Plus by stanic nabídly možnost výměny baterií.
Interstate 5
První kdo má zájem o výstavbu alternativních čerpacích stanic podél I-5 je Project Better Place podnikatele Shaie Agassiho. Příjemné a logické je rozhodnutí států nevybírat od firem účastnících se výstavby nových stanic nájemné do té doby, než začnou vykazovat zisk. Protože jedině tak lze vyřešit problém slepice a vejce, tj. co bude dřív - auta na alternativní pohon v opravdu masovém měřítku, nebo infrastruktura, díky které budou moct jezdit? Je jasné, že nejprve je třeba ujistit veřejnost v tom, že má dostatečné zázemí a I-5 by mohla být jednou z prvních vlaštovek nejen v samotných USA, ale i na celém světě. Celý projekt samozřejmě má i své odpůrce, především z řad distirbutorů pohonných hmot a provozovatelů odpočívadel.

 

Nabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil