Elektroskútry GOVECS

Nové elektroskútry GOVECS představeny v Polsku

Segment , ačkoliv zdánlivě nepříliš zajímavý, vypadá dnes ve skutečnosti jako jeden z nejslibnějších. ve sice zbankrotoval, ale to otevířá cestu novým „tvářím“. Podle našich informací jeden ze zakladatelů firmy a několik dalších lidí z managementu bylo nespokojeno se zhoršující se kvalitou výroby v , a tak začátkem roku 2009 založili, společně s lidmi ze zkrachovalého Vectrixu, novou firmu GOVECS se sídlem v a výrobním závodem v polské Vratislavi.  

BMW C1-E

BMW odhaluje elektroskútr C1-E

Mezi lety 2000 až 2003 prodávalo BMW v Evropě skútr nazvaný BMW C1. Jakkoliv jde o nejbezpěčnější skútr jaký byl kdy vyroben – má kabinu, přední nárazovou zónu a dokonce i bezpečnostní pásy – nikdy se příliš dobře neprodával. A to i přesto, že narozdíl od ostatních skútrů jste s ním mohli jezdit prakticky za každého počasí. Ale to by se mohlo v nedaleké budoucnosti změnit.

Divize BMW motocykly nyní předvedla v rámci evropského projektu eSUM (European Safer Urban Motorcycling) pro bezpečnější provoz motocyklů ve městech koncept vylepšeného modelu s označením C1-E. Ten si zachovává všechny bezpečnostní prvky původní „cé jedničky“, ale navíc přidává elektrický pohon. Bavorská automotobilka si jej vypůjčila od společnosti Vectrix (která bohužel aktuálně za velkou louží bankrotuje). Jde však pouze o řídící systém. Vysoce výkonné lithium-iontové akumulátory jsou odlišné.

galerie: BMW C1-E
BMW C1-E BMW C1-E BMW C1-E
Auta budoucnosti

Auta budoucnosti na filmovém festivalu Jeden svět

Z českého klubu elektromobilistů přichází pozvánka na zajímavou akci začínající už zítra. V rámci probíhajícího festivalu dokumentárních filmů „Jeden svět“ mohou všichni zájemci o  nejen zhlédnout aktuální holandský film (50 minut) na téma automobilového průmyslu a perspektivách alternativních pohonů, Auta budoucnosti (2008, podívejte se na trailer). Navíc se mohou při každé ze tří pražských projekcí (13., 16. a 18.3) zúčastnit debaty s odborníky a uživateli, případně si některé elektromobily na místě prohlédnout či přímo vyzkoušet. Konkrétně budou zajištěny elektrický skútr Vectrix (viz. test na Hybrid.cz), elektromobily ze segmentu osobních vozů: Volkswagen Golf (zkušenosti s provozem) a Peugeot 106. Promítání a následné debaty proběhnou v Praze, konkrétně 16.3. ve Francouzském institutu v ulici Štěpánská, další dvě pak 13.3. a 18.3. v kině Atlas na Florenci. Vrcholem má být příští pondělí 16.3., kdy proběhne debata o budoucnosti, týkající se zejména elektrifikace auto průmyslu, se zástupci firmy VolkswagenŠkoda Auto a vládního NERVu.

Vectrix superbike - elektrický motocykl

Elektrický superbike Vectrix

Elektrické motorky začínají pomalu vykukovat na světlo světa. Už před rokem jsme přinesli zprávu o konceptu elektromotocyklu Vectrix. Autorem tohoto designu je ROBRADY, který za něj aktuálně také získal prestižní designové ocenění od Red Dot Museum v Singapuru. Elektrický motocykl využívá lithium-iontové baterie a elektromotor umístěný v zadní části. Maximální rychlost motorky je 200 km/h. Návrh existuje nejen ve virtuální či papírové podobě, ale minulý listopad se objevil v plné parádě také na autosalonu v Milánu. Společnost Vectrix svého času koketovala i s myšlenkou, že by elektromotocykl s dojezdem několika desítek kilometrů začala vyrábět. Současná ekonomická situace takovému plánu ale příliš nepřeje.

elektrický skútr Vectrix

Vectrix ohlašuje novou verzi svého elektrického skútru

Na mezinárodní motocyklové přehlídce v Long Beach představí společnost Vectrix novou verzi svého stejnojmenného elektrického skútru. Vetrix Vx-1 se od svého předchůdce liší prakticky pouze vzhledem a také dostupnými periferiemi (např. nižší sedačka, aby bylo možné oběma nohama dosáhnout na zem). Maximálních rychlost elektroskútru je 100 km/h, najedno dobití ujede průměrně 48 až 88 km, nevyžaduje údržbu a vůbec je velmi nenáročný. Pravda, v kategorii skútrů jde o těžkou váhu, se svými 235 kg nepatří právě k nejlehčím. Zato alespoň pořádně drží na silnici, jak se ostatně můžete dočíst v našem testu elektrického skútru Vectrix. Už během jara či léta 2009 by firma chtěla na trh uvést dva další modely, a to Vx-1e a Vx-2. První jmenovaný využije stejný podvozek i pohonný systém jako Vx-1, nicméně za nižší cenu, s větším zaměřením na městský provoz, nižší rychlostí a slabší akcelerací. Vetrix Vx-2 bude menší, kompaktnější ekvivalent 50ccm motorky s klasickým spalovacím motorem. Vectrix se údajně připravuje na další podobné elektrické ekvivalenty, a to až do 150 ccm obsahu klasického benzinu, takže není vyloučen ani Vectrix Vx-3 apod. Není bez zajímavosti zmínit, že Vectrix jako firma poslední dobou významně roste. Rostoucí ceny benzínu a ekonomická krize nutí nejen americké zákazníky zamýšlet se nad svou osobní dopravou, a tak často volí ekologičtější, ale z dlouhodobého hlediska především levnější alternativu (třeba i přes vyšší počáteční investice). Prodeje skútrů Vectrix rostly během roku 2008 o 156%.

Vectrix

Prodej elektrických skútrů Vectrix strmě roste

Při testu si Vectrix vedl dobře, ne však v prodejnosti. Alespoň donedávna. Zatímco v roce 2007 bylo prodáno pouze 123 skútrů, od počátku roku 2008 se počet jejich majitelů rozrostl o více než tisícovku. Takový obrovský nárust v prodeji znamená pro anglickou společnost Vectrix Corp. zřejmě růžové zítřky.

Dá se předpokládat, že za úspěchem v prodejích maxi-skútru stojí zvyšující se ceny pohonných hmot a také vyšší informovanost veřejnosti o elektrickém pohonu. Hlavním důvodem ovšem bude snížení ceny, která se u modelu 2007 dostala až na úroveň 75% té zaváděcí.

Skútr Volta G/T

Elektrický skútr Volta G/T s maximálkou 280 km/h

Na Internetu se objevily zvěsti o novém elektrickém skútru od EVC, který by měl dosáhnout závratné maximální rychlosti 175 mil za hodinu, což odpovídá hodnotě v titulku článku. Senzace se šíří rychle, ale zřejmě se jedná o nedorozumění. Údaj o rychlosti byl zmíněn v rozhovoru, kde si s největší pravděpodobností popletl ředitel EVC Bill Kent jednotky a namísto kilometrů uvedl míle.

elektrický skútr Vectrix test

Test: elektrický skútr Vectrix

začíná z USA pomalu expandovat do celého světa. této značky patří mezi nejdražší, ale zároveň jde o nejlépe použitelnou alternativu ke skútrům klasickým. Nejnověji se začínají objevovat také u nás. Měli jsme možnost elektrický skútr Vectrix otestovat a zjistit, jaké jsou jeho výhody i nevýhody, jak si poradí s hustým městským provozem, i další podrobnosti.

Elektromotocykl Vectrix

Elektrický motocykl Vectrix 6. listopadu?

Docela nedávno jsme si na Hybridu představili elektrický skůtr Vectrix. Je ale veřejným tajemstvím, že společnost Vectrix kutí ve svých laboratořích mnoho dalších zajímavých věciček. Jednou z nich by mohl být i elektrický superbike (elektromotocykl), který by měl být představen světu již 6. listopadu v Miláně. Rychlost alespoň 160 km/h, dojezd kolem 200 km a použití lithium-iontových baterií, to by bylo něco! Jaké byste si u takového motocyklu představovali parametry vy?