TÉMA:

turbíny


NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Jak zkrotit vlny, aby vyráběly elektřinu

Elektrárny na mořské vlny jsou nadějným zdrojem čisté energie. Jejich výstavba a provoz se ale potýkají s řadou technologických potíží.   Nová turbína pro elektrárny na mořské vlny, která pracuje na principu oscilujícího sloupce vln, je mnohem účinnější než její předchůdkyně. Její efektivita dosahuje až 75 %, což představuje nárůst o téměř 40 %.

MiTRE: Mikroturbína pro hybridní auta

Britská firma Delta Motorsport pracuje na unikátním prodlužovači dojezdu na bázi mikroturbíny MiTRE pro hybridní auta. Výhody MiTRE tkví především v jednoduchosti a kompaktních rozměrech mikroturbíny.   MiTRE

Budoucnost extrémních sportů? Příruční elektrická turbína

Neustávající miniaturizace veškerých elektronických komponent nese své ovoce. Čím dál tím menší a výkonnější elektromotory i baterie přímo vybízejí k realizaci nových bláznivých nápadů. Partička britských nadšenců vyvíjí příruční elektromotory pro extrémní sporty.   příruční elektrický pohon pro snowboard

WAVE Concept: Kamion s tryskovým motorem

Americký obchodní gigant Walmart představil koncept nové generace extrémně úsporných tahačů přívěsů. WAVE Concept (Walmart Advanced Vehicle Experience Concept) vyniká jak propracovanou aerodynamikou, tak pokročilým hybridním pohonným systémem.   ShareRoller

Zelený Lamborghini Countach - len pre náročných ekológov

Designér Flavio Adriani vzdáva vo svojej novej tvorbe hold športiaku Lamborghini Countach vytvoreného týmom Marcella Gandhiho. Nový dizajnový koncept je ním nielen inšpirovaný, ale je to v podstate prepracovaná elektrická verzia vozidla. Už na prvý pohľad vyzerá auto veľmi elegantne a luxusne a zároveň svojimi vlastnosťami uisťuje, že luxusné značky v 'zelenej' verzií automobilov, by rozhodne nemali byť fádne a nudné.  

Lamborghini Coutach

Vodná para - zničila ju ropa?

auta na páru - wankelův motorPokúsme sa predstaviť si motor auta s dostatkom krútiaceho momentu, ktorý vyžaduje koncový prevod len 1.5:1. Auto, ktoré jazdí po ceste rýchlosťou 205 km/h, len pri otáčkach motora 630 ot./min.

Motor, ktorý môže byť trvalo pripojený ku kolesám - bez spojky a prevodovky. Motor, ktorý môže poháňať vozidlo hladko a bez námahy s lineárnym priebehom výkonu od nuly po maximálnu rýchlosť, len otvorením škrtiacej klapky. Motor, v ktorom veľmi dobre horia všetky horľavé kvapalné, alebo plynné palivá bez zničujúcich detonácií a potenciálne veľmi nízkymi emisiami.  

Raketový motor pro vaše auto

O izraelské společnosti ETV Motors jsme psali už před časem. Podařilo se jí sehnat investice pro vývoj mikroturbín a teď je tu konečně s praktickou ukázkou. Ukázala hybrid Toyota Prius jakožto ER-EV, tedy "elektromobil" s rozšířeným dojezdem.  

Toyota Prius - mikroturbíny - ETV Motors - ER-EV

ETV Motors - mikroturbíny pro REEV

ETV Motors logo

REEV je zkratka pro "range extended electric vehicles". Neboli elektrické automobily s rozšířeným dojezdem. Nejde o čisté elektromobily, nýbrž o hybridy. Spalovací motor zde však neslouží přímo k pohonu náprav, ale pouze a jen ke generování energie pro elektromotor. Mladá izraelská společnost ETV Motors ohlásila, že se jí od investorů podařilo sehnat finance v hodnotě 12 mil. dolarů. Ty budou určeny na další vývoj mikroturbín pro generátory. Podle ředitele firmy Arnolda Rotha startup uvažuje o licencování technologie a společném vývoji s výrobci automobilů. Výhodou malých turbín určených pro generování energie je skutečnost, že mohou fungovat prakticky na jakékoliv palivo bez větších modifikací. ETV Motors využívají k testování svého vynálezu upravenou Toyotu Prius. Využití malých mikroturbín v masovém měřítku by mohlo znamenat další zlevnění automobilů na alternativní pohon, stejně jako jejich další zefektivnění.

 

Soběstačný ekologický mrakodrap

Mrakodrap The Lighthouse

Ačkoliv hlavním posláním serveru Hybrid.cz je informovat o novinkách v alternativní dopravě, tentokrát uděláme malou výjimku.

Během posledních dnů se objevily hned dva úžasné architektonické návrhy nových mrakodrapů. Není náhodou, že oba by podle plánů měly být vystavěny v "pohádkovém" Dubaji.

Prvním z nich je The Lighthouse, "zelený" mrakodrap vysoký 400 m. Energii dokáže generovat pomocí tří obrovských větrných turbín s výkonem 225 kilowatt (29 m v průměru) a 4000 fotovoltaických článků umístěných na fasádě. Mrakodrap není energeticky 100% soběstačný, ale snížení přísunu energie má být až 65 %. Navrhla společnost Atkins.

Druhý mrakodrap nese název Burj al-Taqa ("Energetická věž") a je vysoký 322 metrů. Na jeho střeše je umístěna obrovská větrná turbína a po jeho těle i solární panely. Na mrakodrapu pracuje německý architekt Eckhard Gerber.

 

Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol