TÉMA:
trvale udržitelný rozvoj
NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:
Autosalon Ženeva 2018: Škoda představí vlastní koloběžku
Patentovaný skládací mechanismus umožňuje koloběžku jednoduše umístit pod podlahu zavazadlového prostoru vozů Škoda Octavia a Škoda Superb, nad dojezdové náhradní kolo.
Škoda Auto investuje do zelené budoucnosti
Cílem strategie Škoda GreenFuture je podpora trvale udržitelného rozvoje podniku. Prioritou je zejména výroba efektivních vozidel a šetrné nakládání se zdroji v celé automobilce. Prostředkem dosažení těchto cílů bude hlavně snižování spotřeby energie a vody, nižší emise škodlivých látek a vyšší podíl recyklace do roku 2018.
Dosáhl počet osobních aut svého vrcholu?
Prodej nových aut v Evropě už několik let vytrvale klesá. V USA sice prodeje nejdou špatně, ale klesá zájem o využití aut a naopak roste veřejná doprava. Někteří analytici proto míní, že automobilismus ve “vyspělém” západním světě dosáhl svého vrcholu. Automobilky se teď musí změnit.
Stará Škodovka, nebo nový hybrid?
Automobiloví výrobci dlouhá léta počítali s tím, že lidé budou pravidelně obměňovat své staré stroje za nové. "Staré" může znamenat, zejména v různých regionech, odlišný pojem. U nás je to řekněme od pěti do deseti i více let. Proč to ale dělat, když staré auto pořád dobře slouží? Spotřebitel je sice podle neoficiálních marketingových pouček tvor hloupý, ale ne zas tak docela.
Během letošního dubna se automobilový průmysl v ČR propadl o 25,5%. To je více než čtvrtina veškeré výroby aut u nás, z nichž naprostá většina jde na export. Lidé kupují méně aut, ovšem to nejhorší nás podle analytiků může teprve čekat. Kdo totiž má zájem koupit nové auto, koupí jej už dnes - za co nejnižší cenu. Tihle kupci pak ale budou chybět trhu v příštích letech, kdy má přijít zotavení.
Pyramidová hra automobilek se tak začala rychle hroutit. Distributoři už nedokáží jednoduše přesvědčit další zákazníky, aby investovali nemalé částky do koupě de-facto zbytečného výrobku. Začínají proto své produkty balit do nového, ekologického obalu - ostatně jako celá řada dalších průmyslových oborů. Rozjíždí se zelený marketing. Novinkám říkají "hybridy", "auta na plyn" a na autosalonu ve Frankfurtu bylo také poprvé hlasitě slyšet slovo "elektromobily". Světem se přelévají obrovské objemy prostředků, které mají napomoci změně v oblasti osobní automobilové dopravy. A k tomu je tu státy financovaná stimulace poptávky v podobě šrotovného. ČÍST DÁL…
Ekologie
Ekologie je pojem odvozený od řeckého slova "oikos" čili "domácnost" nebo také "životní podmínky". Jde o vědu zasahující do mnoha oblastí a disciplín, která se snaží vysvětlit interakci mezi organismy, jejich vztahy a výměnu energií a materiálů s okolím i vzájemnou přizpůsobivost. Zkoumá také biodiverzitu v kontextu prostředí, čili bohatost života v daném ekosystému.
Británie chce vybudovat síť vysokorychlostní železnice
Francie a Japonsko dnes podle Lorda Adonise, britského ministra dopravy, představují etalon v oblasti vysokorychlostních vlaků. Rychlovlaky se stávají velkým tématem v USA, nedávno jsme přinesli také článek o rychlotratích v ČR. Teď do stejného "vlaku" naskakuje také Británie.
Rychlovlaky a vysokorychlostní tratě v ČR - mají budoucnost?
Rádi byste se po naší krásné malé republice proháněli v pohodlných, čistých a rychlých vlacích? Tedy nejlépe "rychlovlacích"? My také. Ale zatím to nejde. Stát sice postupně začíná pouštět na železnici konkurenci, ale jen velmi, velmi opatrně. Student Agency se pere o první volná "místa" a České dráhy nám už mezitím pěkných pár let mažou med koleb huby ohledně vysokorychlostních tratí. Dnes, když ekonomika země údajně narazila na dno, průmysl se propadl, stavba dálnic se zadrhává a konečně vychází na jevo jejich předraženost, zároveň vyplouvají na světlo megalomanské plány na propojení ČR s plánovanou celoevropskou sítí vysokorychlostní železnice.