Jak se aktuálně cestuje v Brně? Základem je MHD a vlastní auto, občas taxi
Hlavními pilíři dopravy v Brně je stále MHD, jíž denně využívá 35 %, několikrát týdně dalších 27 % obyvatel. Dále pak doprava vlastním autem.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Hlavními pilíři dopravy v Brně je stále MHD, jíž denně využívá 35 %, několikrát týdně dalších 27 % obyvatel. Dále pak doprava vlastním autem.
Když jste se před dvaceti lety chtěli v Praze dostat z Jindřišské na Národní třídu prostřednictvím tramvaje, nezřídka se z takovéto cesty stávala až třicetiminutová ztráta času. Dnes je Vodičkova ulice uzavřena pro individuální automobilovou dopravu a také díky preferenčním systémům pro MHD se z Jindřišské na Národní třídu dostanete tramvají linky č. 9 již za 6 minut.
Městská hromadná doprava představuje nejšetrnější způsob mobility pro města a aglomerace. Ostrava je v rámci ČR výjimečná tím, že do praxe začíná nasazovat elektrobusy. Kromě nich nedávno skončil projekt obnovy vozového parku. Vedle autobusů zahrnoval trolejbusy i tramvaje. Elektrická trakce má v Ostravě velmi bohatou historii.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zařídil pro své cestující zajímavou novinku. Je jí funkce „Veřejná doprava v Praze“ na Mapách Google. Stačí již nyní smartphone nebo tablet s připojením k internetu a lze najít vše, co je třeba k cestování MHD. O novince informovali novináře poslední lednový den zástupci DPP a Google.