Toshiba má prototyp baterie, kterou lze dobít za šest minut
Japonská Toshiba vyvinula novou generaci svých baterií SCiB, na kterých pracuje už od minulého desetiletí. Umožní prý dojezd elektromobilů až 320 km při dobití během pouhých 6 minut!
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Japonská Toshiba vyvinula novou generaci svých baterií SCiB, na kterých pracuje už od minulého desetiletí. Umožní prý dojezd elektromobilů až 320 km při dobití během pouhých 6 minut!
Americká firma Proterra bude ve svých elektrických autobusech využívat baterie SCiB od japonské Toshiby. Předností SCiB baterií je velká rychlost nabíjení/vybíjení, dlouhá životnost i vysoká bezpečnost.
Velký prostor byl na semináři „Japonské čisté technologie“ věnován technologiím akumulátorů. Inovativní systém baterií pro uskladnění energie představila Toshiba. Vyvinula speciální akumulátory SCiB. Jedná se nízkoztrátové baterie s pokročilým řídicím systémem a tomu odpovídající kapacitou.
Elektromobil Honda Fit EV se představil na autosalonu v Los Angeles ve své finální výrobní verzi. Předtím byl k vidění i ve Frankfurtu. Honda Fit EV bude od léta 2012 k dispozici v Japonsku a USA, ale pouze k pronájmu. Technickou zajímavostí elektromobilu je využití baterií Toshiba SCiB.
Mitsubishi byla první automobilka, která spustila sériovou výrobu moderních elektromobilů. Model Mitsubishi i MiEV se okamžitě stal hitem v Japonsku i v zámoří. Budoucí modely budou ještě lepší, a to díky bateriím SCiB od Toshiby.
Německý koncern Volkswagen to nejspíš s plug-in hybridy a elektromobily myslí docela vážně. Nasvědčuje tomu minimálně úsilí které vyvíjí v oblasti baterií. Už déle než rok spolupracuje se společností Sanyo na vývoji lithium-iontových baterií. Sanyo je největším světovým hráčem v oblasti baterií pro notebooky a mobilní telefony. Už v roce 2015 chce tento výrobce produkovat až 10 mil. baterií měsíčně, což by stačilo pro 1,7 mil. automobilů. Kromě toho Sanyo dodávalo baterie také pro hybridy značek Ford a Honda. Před pouhými třemi měsíci Volkswagen navázal úzkou spolupráci s Toshibou na vývoji elektromobilu vycházejícího z konceptu Volkswagen Up. Nyní se rozhodl spolupracovat také s čínskou automobilkou BYD. Ta na domácím trhu už před časem uvedla první plug-in hybridní auto, zájem je však nevalný. Přesto jsou všeobecně do BYD Automotive vkládány velké naděje. A známý finančník Warren Buffet navíc vložil i nemalou dolarovou investici. Čína představuje pro Volkswagen důležitý trh, jen během dubna tam prodal 121 000 vozů. BYD má obrovské možnosti v oblasti výzkumu a vývoje, levnou výrobu a především pevnou pozici na domácím trhu. Navíc, už včera jsme přinesli informace o tom, že Čína hodlá i nadále snižovat průměrnou spotřebu svých automobilů, a to především důrazem na malé městské vozy. Volkswagen si společným vývojem s BYD pojistí přítomnost modelu Volkswagen Up! na čínském trhu. Spolupráce s domácí automobilkou nemůže být v tomto případě krokem vedle.
Šéf Volkswagenu Martin Winterkorn se na Ženevském autosalonu rozpovídal o elektromobilech. Skupině reportérů sdělil, že jsou důležitou součástí celé skládačky pokud jde o „zelenější“ dopravu. Problém je v tom, že zatím nenastal jejich čas. Masové rozšíření elektromobilů je podle něj vzdálené 15 až 20 let. Co se může zdát jako velmi dlouhá doba je ale velmi střídmý odhad člověka, který v automobilovém průmyslu dlouhodobě působí na nejvyšších pozicích. Ostatně i v německém magazínu Automobilwoche se redaktor Guido Reinking před časem rozepsal o tom, že elektromobily se stanou skutečně rozšířenou alternativou teprve někdy po roce 2025. Tyto střízlivé odhady kalkulují se skutečností, že v současné době se sice elektromobily v hojném měřítku vyvíjejí a pomalu uvádějí na trh, ale zároveň se zatím prodávají v naprosto minimálním (prakticky blížícím se nule) množství proti klasickým automobilům. Navíc jsou tu hybridy, které představují jakýsi mezistupeň v přechodu k plně elektrickému pohonu. Všechny automobilky se samozřejmě už dnes o elektřinu zajímají, největší náskok mají Mitsubishi, z těch menších pak Tesla Motors či Think Global. Také Volkswagen se však nedávno spolčil s Toshibou za účelem vyvíjení elektrického pohonného systému. Jednoduše řečeno, stovky milionů benzinových nebo dieselových aut prostě mávnutím kouzelného proutku v elektromobily neproměníte. Změna bude trvat a zdaleka nebude spočívat jen v tom, že v budoucnosti dostanou větší prostor auta na elektřinu.
Do byznysu li-ion baterií se hrne čím dál tím více zájemců. Nedávno to byl Continental, aktuálně se přidává japonská Toshiba. Ta před časem představila nové SCiB baterie, které vynikají velmi krátkou dobou dobíjení a dlouhou životností oproti klasickým lithium-iontovým bateriím. Toshiba chce tyto baterie postupně masově prosadit v automobilovém průmyslu a průmyslových systémech. Už v prosinci 2007 ohlásila plán zahájit výrobu 150 000 kusů nových baterií měsíčně v továrně v Saku, prefektura Nagano, a tuto výrobu postupně navyšovat. Aktuální zprávy ovšem hovoří o neplánovaném výrazném navýšení – už v průběhu roku 2010 chce Toshiba vyrábět 3 miliony baterií měsíčně! A tím si samozřejmě ukousnout co největší část potenciálně obrovského trhu s elektromobily a hybridními automobily.