Volkswagen Up!

Volkswagen se paktuje s čínskou BYD

Německý koncern Volkswagen to nejspíš s plug-in hybridy a elektromobily myslí docela vážně. Nasvědčuje tomu minimálně úsilí které vyvíjí v oblasti baterií. Už déle než rok spolupracuje se společností Sanyo na vývoji lithium-iontových baterií. Sanyo je největším světovým hráčem v oblasti baterií pro notebooky a mobilní telefony. Už v roce 2015 chce tento výrobce produkovat až 10 mil. baterií měsíčně, což by stačilo pro 1,7 mil. automobilů. Kromě toho Sanyo dodávalo baterie také pro hybridy značek Ford a Honda. Před pouhými třemi měsíci Volkswagen navázal úzkou spolupráci s Toshibou na vývoji elektromobilu vycházejícího z konceptu Volkswagen Up. Nyní se rozhodl spolupracovat také s čínskou automobilkou BYD. Ta na domácím trhu už před časem uvedla první plug-in hybridní auto, zájem je však nevalný. Přesto jsou všeobecně do BYD Automotive vkládány velké naděje. A známý finančník Warren Buffet navíc vložil i nemalou dolarovou investici. Čína představuje pro Volkswagen důležitý trh, jen během dubna tam prodal 121 000 vozů. BYD má obrovské možnosti v oblasti výzkumu a vývoje, levnou výrobu a především pevnou pozici na domácím trhu. Navíc, už včera jsme přinesli informace o tom, že Čína hodlá i nadále snižovat průměrnou spotřebu svých automobilů, a to především důrazem na malé městské vozy. Volkswagen si společným vývojem s BYD pojistí přítomnost modelu Volkswagen Up! na čínském trhu. Spolupráce s domácí automobilkou nemůže být v tomto případě krokem vedle.

Volkswagen: elektromobily až za 15-20 let

Šéf Volkswagenu Martin Winterkorn se na Ženevském autosalonu rozpovídal o elektromobilech. Skupině reportérů sdělil, že jsou důležitou součástí celé skládačky pokud jde o „zelenější“ dopravu. Problém je v tom, že zatím nenastal jejich čas. Masové rozšíření elektromobilů je podle něj vzdálené 15 až 20 let. Co se může zdát jako velmi dlouhá doba je ale velmi střídmý odhad člověka, který v automobilovém průmyslu dlouhodobě působí na nejvyšších pozicích. Ostatně i v německém magazínu Automobilwoche se redaktor Guido Reinking před časem rozepsal o tom, že elektromobily se stanou skutečně rozšířenou alternativou teprve někdy po roce 2025. Tyto střízlivé odhady kalkulují se skutečností, že v současné době se sice elektromobily v hojném měřítku vyvíjejí a pomalu uvádějí na trh, ale zároveň se zatím prodávají v naprosto minimálním (prakticky blížícím se nule) množství proti klasickým automobilům. Navíc jsou tu hybridy, které představují jakýsi mezistupeň v přechodu k plně elektrickému pohonu. Všechny automobilky se samozřejmě už dnes o elektřinu zajímají, největší náskok mají Mitsubishi, z těch menších pak Tesla Motors či Think Global. Také Volkswagen se však nedávno spolčil s Toshibou za účelem vyvíjení elektrického pohonného systému. Jednoduše řečeno, stovky milionů benzinových nebo dieselových aut prostě mávnutím kouzelného proutku v elektromobily neproměníte. Změna bude trvat a zdaleka nebude spočívat jen v tom, že v budoucnosti dostanou větší prostor auta na elektřinu.

Toshiba bude vyrábět li-ion baterie pro hybridy, elektromobily

Do byznysu se hrne čím dál tím více zájemců. Nedávno to byl , aktuálně se přidává japonská . Ta před časem představila nové , které vynikají velmi krátkou dobou dobíjení a dlouhou životností oproti klasickým . chce tyto baterie postupně masově prosadit v a průmyslových systémech. Už v prosinci 2007 ohlásila plán zahájit výrobu 150 000 kusů nových baterií měsíčně v továrně v Saku, prefektura Nagano, a tuto výrobu postupně navyšovat. Aktuální zprávy ovšem hovoří o neplánovaném výrazném navýšení – už v průběhu roku 2010 chce Toshiba vyrábět 3 miliony baterií měsíčně! A tím si samozřejmě ukousnout co největší část potenciálně obrovského trhu s a .