Česká republika zaostává o 50 letŽELEZNICE
Česká republika zaostává o 50 let
Obří továrna se otevře už za rokTESLA
Obří továrna se otevře už za rok
Vypěstujte si nový Mercedes!VĚDA
Vypěstujte si nový Mercedes!
Španělé díky elektroskútrům ušetříDOPRAVA
Španělé díky elektroskútrům ušetří

TÉMA:

Toshiba


NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Výkonné SCiB baterie pro elektrobusy Proterra

Americká firma Proterra bude ve svých elektrických autobusech využívat baterie SCiB od japonské Toshiby. Předností SCiB baterií je velká rychlost nabíjení/vybíjení, dlouhá životnost i vysoká bezpečnost.   Elektrobusy Proterra

Elektromobilita v Japonsku: nové způsoby využití elektromobilů a baterií

Velký prostor byl na semináři „Japonské čisté technologie“ věnován technologiím akumulátorů. Inovativní systém baterií pro uskladnění energie představila Toshiba. Vyvinula speciální akumulátory . Jedná se nízkoztrátové baterie s pokročilým řídicím systémem a tomu odpovídající kapacitou.   auto elektromobil Mitsubishi iMiEV baterie

Elektromobil Honda Fit EV využije pokročilé baterie Toshiba

Elektromobil Honda Fit EV se představil na v Los Angeles ve své finální výrobní verzi. Předtím byl k vidění i ve . Honda Fit EV bude od léta 2012 k dispozici v Japonsku a USA, ale pouze k pronájmu. Technickou zajímavostí elektromobilu je využití baterií .   auto elektromobil Toshiba SCiB baterie

Mitsubishi využije v elektromobilech baterie Toshiba SCiB

byla první automobilka, která spustila sériovou výrobu moderních . Model se okamžitě stal hitem v i v zámoří. Budoucí modely budou ještě lepší, a to díky SCiB od .   
elektromobil SCiB baterie Toshiba

Volkswagen se paktuje s čínskou BYD

Německý koncern Volkswagen to nejspíš s plug-in hybridy a elektromobily myslí docela vážně. Nasvědčuje tomu minimálně úsilí které vyvíjí v oblasti baterií. Už déle než rok spolupracuje se společností Sanyo na vývoji lithium-iontových baterií. Sanyo je největším světovým hráčem v oblasti baterií pro notebooky a mobilní telefony. Už v roce 2015 chce tento výrobce produkovat až 10 mil. baterií měsíčně, což by stačilo pro 1,7 mil. automobilů. Kromě toho Sanyo dodávalo baterie také pro hybridy značek Ford a Honda. Před pouhými třemi měsíci Volkswagen navázal úzkou spolupráci s Toshibou na vývoji elektromobilu vycházejícího z konceptu Volkswagen Up. Nyní se rozhodl spolupracovat také s čínskou automobilkou BYD. Ta na domácím trhu už před časem uvedla první plug-in hybridní auto, zájem je však nevalný. Přesto jsou všeobecně do BYD Automotive vkládány velké naděje. A známý finančník Warren Buffet navíc vložil i nemalou dolarovou investici. Čína představuje pro Volkswagen důležitý trh, jen během dubna tam prodal 121 000 vozů. BYD má obrovské možnosti v oblasti výzkumu a vývoje, levnou výrobu a především pevnou pozici na domácím trhu. Navíc, už včera jsme přinesli informace o tom, že Čína hodlá i nadále snižovat průměrnou spotřebu svých automobilů, a to především důrazem na malé městské vozy. Volkswagen si společným vývojem s BYD pojistí přítomnost modelu Volkswagen Up! na čínském trhu. Spolupráce s domácí automobilkou nemůže být v tomto případě krokem vedle.
Volkswagen Up!

 

Volkswagen: elektromobily až za 15-20 let

Volkswagen logo

Šéf Volkswagenu Martin Winterkorn se na Ženevském autosalonu rozpovídal o elektromobilech. Skupině reportérů sdělil, že jsou důležitou součástí celé skládačky pokud jde o "zelenější" dopravu. Problém je v tom, že zatím nenastal jejich čas. Masové rozšíření elektromobilů je podle něj vzdálené 15 až 20 let. Co se může zdát jako velmi dlouhá doba je ale velmi střídmý odhad člověka, který v automobilovém průmyslu dlouhodobě působí na nejvyšších pozicích. Ostatně i v německém magazínu Automobilwoche se redaktor Guido Reinking před časem rozepsal o tom, že elektromobily se stanou skutečně rozšířenou alternativou teprve někdy po roce 2025. Tyto střízlivé odhady kalkulují se skutečností, že v současné době se sice elektromobily v hojném měřítku vyvíjejí a pomalu uvádějí na trh, ale zároveň se zatím prodávají v naprosto minimálním (prakticky blížícím se nule) množství proti klasickým automobilům. Navíc jsou tu hybridy, které představují jakýsi mezistupeň v přechodu k plně elektrickému pohonu. Všechny automobilky se samozřejmě už dnes o elektřinu zajímají, největší náskok mají Mitsubishi, z těch menších pak Tesla Motors či Think Global. Také Volkswagen se však nedávno spolčil s Toshibou za účelem vyvíjení elektrického pohonného systému. Jednoduše řečeno, stovky milionů benzinových nebo dieselových aut prostě mávnutím kouzelného proutku v elektromobily neproměníte. Změna bude trvat a zdaleka nebude spočívat jen v tom, že v budoucnosti dostanou větší prostor auta na elektřinu.

 

Toshiba bude vyrábět li-ion baterie pro hybridy, elektromobily

Toshiba logo

Do byznysu se hrne čím dál tím více zájemců. Nedávno to byl , aktuálně se přidává japonská . Ta před časem představila nové , které vynikají velmi krátkou dobou dobíjení a dlouhou životností oproti klasickým . chce tyto baterie postupně masově prosadit v a průmyslových systémech. Už v prosinci 2007 ohlásila plán zahájit výrobu 150 000 kusů nových baterií měsíčně v továrně v Saku, prefektura Nagano, a tuto výrobu postupně navyšovat. Aktuální zprávy ovšem hovoří o neplánovaném výrazném navýšení - už v průběhu roku 2010 chce Toshiba vyrábět 3 miliony baterií měsíčně! A tím si samozřejmě ukousnout co největší část potenciálně obrovského trhu s a .

 

Toshiba uvede nové SCiB baterie

Na březen 2008 naplánovala Toshiba uvedení svého nového objevu - baterií SCiB (Super Charge ion Battery), kterým zabere nabití na 90% pouhých 5 minut. Navíc se podle tiskové zprávy společnosti vyznačují vysokou životností a po 3000 cyklech ztratí pouze 10% své kapacity.

 

TrendPark elektromobil Nissan Leaf

zajímavé články

Newsletter
Anketa