TÉMA:

šrotovné


NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Elektromobily mají zachránit automobilový průmysl ve Francii, připraveno je €8 mld.

Francouzský prezident Emmanuel Macron ohlásil dnes velký záchranný plán pro tamní automobilový průmysl v hodnotě €8 mld.   auto elektromobil Peugeot e-208

Německo opět zavede šrotovné, přesná podoba má být hotova do června

Epidemie koronaviru, která se z Číny rozšířila do celého světa, za sebou nechává pořádnou spoušť. Mimo jiné i v automobilovém průmyslu. Německo už proto připravuje spuštění Šrotovného 2.0.   auto elektromobil Volkswagen ID.3 šrotovné 2.0 Německo

Česká vláda chystá šrotovné i dotace na elektroauta

O tom, že stát chystá dotace na nákup elektromobilů jsme psali už koncem minulého roku. Od té doby byl schválen Národní plán čisté mobility, objevily se dotace pro firmy a podle iDnes.cz se nejspíš brzy dočkáme konečně i dotací pro jednotlivce.   auto dotace na nákup elektromobilu

Londýnský starosta podporuje dieselové šrotovné

Boris Johnson je už od roku 2008 starostou Londýna. Za tu dobu stačil město výrazně proměnit, zejména s ohledem na dopravu a kvalitu ovzduší. Teď se rozhodl podpořit vládní návrh na zavedení dieselového šrotovného.   auto Optare elektrobus Boris Johnson

Malta nabízí šrotovné 5000 euro na nákup elektrického auta

Malta, ostrov osmdesát tři sta kilometrů pod Sicílií a nejmenší člen Evropské unie, zavádí šrotovné. Naštěstí ale chytře postavené: 5000 euro totiž dostanete jen, když se rozhodnete svůj starý benzinový nebo naftový vůz vyměnit za elektromobil.   auto elektromobil Mitsubishi i MiEV Malta

Stará Škodovka, nebo nový hybrid?

Automobiloví výrobci dlouhá léta počítali s tím, že lidé budou pravidelně obměňovat své staré stroje za nové. "Staré" může znamenat, zejména v různých regionech, odlišný pojem. U nás je to řekněme od pěti do deseti i více let. Proč to ale dělat, když staré pořád dobře slouží? Spotřebitel je sice podle neoficiálních marketingových pouček tvor hloupý, ale ne zas tak docela.
Škoda Fabia
Během letošního dubna se automobilový průmysl v ČR propadl o 25,5%. To je více než čtvrtina veškeré výroby aut u nás, z nichž naprostá většina jde na export. Lidé kupují méně aut, ovšem to nejhorší nás podle analytiků může teprve čekat. Kdo totiž má zájem koupit nové auto, koupí jej už dnes - za co nejnižší cenu. Tihle kupci pak ale budou chybět trhu v příštích letech, kdy má přijít zotavení.

Pyramidová hra automobilek se tak začala rychle hroutit. Distributoři už nedokáží jednoduše přesvědčit další zákazníky, aby investovali nemalé částky do koupě de-facto zbytečného výrobku. Začínají proto své produkty balit do nového, ekologického obalu - ostatně jako celá řada dalších průmyslových oborů. Rozjíždí se zelený marketing. Novinkám říkají "hybridy", "auta na plyn" a na autosalonu ve Frankfurtu bylo také poprvé hlasitě slyšet slovo "elektromobily". Světem se přelévají obrovské objemy prostředků, které mají napomoci změně v oblasti osobní automobilové dopravy. A k tomu je tu státy financovaná stimulace poptávky v podobě šrotovného. ČÍST DÁL…

 

Rekordní prodeje nové Toyoty Prius brzdí baterie

Navzdory všeobecnému propadu automobilového průmyslu se některým výrobcům, resp. modelům daří poměrně dobře. Například nová Toyota Prius zaznamenala v červenci jen v USA celkem 19 193 prodaných kusů. To znamená meziměsíční zvýšení o 47,5% a meziroční o 29,7%, navíc rekord od dubna 2008. Nový model Priusu je nejen v USA velmi populární. "Továrny pracují přesčas a naplno... Naneštěstí, baterie nestíhají vyrovnávat poptávku. Výroba baterií musí být navýšena aby se mohla zvýšit i naše výroba," řekl Takahiko Ijichi, provozní ředitel Toyoty.
Toyota Prius 2010
Panasonic EV Energy, společnost, která pro Toyotu NiMH baterie vyrábí, jich zvládne údajně zhruba 500 000 za rok - což by na první pohled mělo stačit, ale firma dodává baterie také pro automobilky Honda a General Motors. Plánováno je proto rozšíření výroby. Jen pro zajímavost, nová Honda Insight se v USA neprodává zvlášť dobře, za červenec to bylo 2295 kusů a k tomu 969 kousků Honda Civic Hybrid. Celkem se za červenec 2009 v USA prodalo 35 429 hybridních automobilů, což dělá 3,55% z celkového prodeje nových aut. Dosud největšímu podílu hybridů výrazně pomohlo také americké (CARS - "Car Allowance Rebate System").

 

Šrotovné schváleno s podporou alternativních pohonů

šrotovné - autovraky

Minulý týden bylo v rámci balíku protikrizových opatření navrhovaných schváleno . Jakkoliv jde z ekonomického hlediska o rozporuplný krok, těšit nás může alespoň to, že jde o šrotovné, které bere v potaz pozměňovací návrh bývalého ministra . Šrotovné ve výši 30 000 korun se bude vyplácet při nákupu vozidla s benzinovým nebo naftovým motorem s cenou do 500 000 korun. Výměnou za to majitel musí nechat zlikvidovat automobil starší deseti let. Zvýhodněni budou lidé, kteří si budou chtít pořídit vůz s , například , automobil s nebo s pohonem na stlačený zemní plyn. V takovém případě bude šrotovné činit 60 000 korun a limit na cenu kupovaného vozu bude 700 000 korun. O peníze se bude žádat u . Žádat o příspěvek budou moci jen jednotlivci, nikoli firmy a podnikatelé, a to pouze ti, kteří nejsou plátci daně z přidané hodnoty. Šrotovné by mělo začít platit od letošního podzimu. Očekává se zvýšený zájem především o malé automobily jako Peugeot 107, Toyota Aygo nebo Citroen C1, která se vyrábějí v továrně v Kolíně, případně další jako Hyundai i30, nebo . Příjemný bonus 60 000 Kč v případě hybridních aut nebo už ale umožňuje i tuzemskému spotřebiteli začít přemýšlet o vozech jako .

 

Británie zavede dotace na elektromobily a plug-in hybridy

Británie plánuje dotace až v hodnotě 5000 liber (150 000 Kč) aby podpořila motoristy k nákupu elektromobilů nebo plug-in hybridů. Podpora je součástí programu v hodnotě 250 milionů liber, který má během následujících pěti let prosazovat nízkouhlíkovou dopravu. Zástupci automobilového průmyslu sice plán vítají, ale britská opozice to označuje za "planou fantasii". Podle ní by bylo lepší podpořit hromadnou dopravu a místa, kde je možné elektromobily dobíjet. Celá strategie přitom počítá s dalšími 20 miliony liber pro dobíjecí stanice a související infrastrukturu, která je momentálně v Británii velice omezená. Britský ministr dopravy Geoff Hoon říká, že potenciál k redukci emisí je obrovský. V Británii jezdí 26 milionů automobilů, z toho naprosté minimum na elektřinu. Ročně se prodá kolem 2,7 mil. nových aut. Podpory se nedočkají klasické hybridy jako je například Toyota Prius (leda budoucí plug-in model) nebo Honda Insight, nýbrž pouze čisté elektromobily jako Mini E, Tesla Roadster nebo G-Wiz, případně plug-in hybridy jako Chevy Volt. Britská vláda chce, aby se vozy na elektřinu staly součástí každodenního života. Zástupci ekologických organizací upozorňují, že elektromobily jsou pouze tak "zelené" nakolik zelená je elektřina na kterou jezdí. Proto je podle nich důležité dále podpořit energii z obnovitelných zdrojů energie. V tomto ohledu má Británie obrovské možnosti především v oblasti větrných elektráren, zejména těch pobřežních. Dokonce i v Británii se už ale uvažuje o zavedení šrotovného, a to až ve výši 2000 liber (asi 60 000 Kč).
Londýn - doprava

 

Nabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.10% sleva na produkty EVmotion