TÉMA:

spalovací motory


NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Nová generace motorů TSI je výrazně úspornější

Volkswagen představil na 37. mezinárodním vídeňském sympoziu o motorech nejnovější generaci agregátů EA211 TSI evo. Prvním zástupcem této budoucí generace zážehových motorů je úsporný výkonný motor TSI 1,5 litru, který bude uveden na trh koncem roku 2016, zpočátku s výkony 96 kW a 110 kW.   Jedním z mnoha výjimečných prvků nového agregátu je poprvé u velkosériově vyráběného zážehového motoru použité výfukové turbodmychadlo s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek (VTG).

Nové motory: Čím menší, tím lepší

Poslední trendy v oblasti automobilového průmyslu velí jasně snižovat spotřebu i emise. Automobilky proto začaly zmenšovat motory a snižovat jejich hmotnost. Downsizingu se věnuje stále více automobilek, od příštího měsíce budou menší motory i ve vozech koncernu PSA.   auto nový motor Nissan DIG-T R

Peugeot spouští ve Francii linku na výrobu nového motoru

Šéf automobilky Peugeot před pár dny v podniku Française de Mécanique v městečku Douvrin (departement Pas-de-Calais) slavnostně spustili linku na výrobu nového motoru EB Turbo PureTech. Jde o nové šetré malé motory, se kterými chce PSA uspět na globálním trhu.   auto Peugeot PSA Peugeot Citroen výroba nových motorů

Volvo Drive-E: nová generace švédských motorů

Švédská automobilka Volvo chystá doslova motorovou revoluci. Před dvěma týdny Volvo přineslo informace o nové rodině čtyřválcových motorů Drive-E. Nové pohonné jednotky mají nahradit všechny stávající motory, včetně pěti, šesti nebo dokonce osmiválcových motorů.   Motory Drive-E

GM a SAIC vyvinú úsporné motory a prevodovky

Partnerské firmy General Motors a SAIC, ktoré spolupracovali na troch elektrických konceptoch GM EN-V sa teraz púšťajú do ďalšieho projektu. Majú vyrobiť malé motory a nenáročné úsporné prevodovky pre východný trh.  

GM SAIC pokročilá převodovka

Cesta k nižšej spotrebe - elektrické preplňovanie spalovacích motorov

elektrické přeplňování VTES - CPTNarastajúci dopyt po väčšej efektívnosti palív a zvýšení výkonu motorov ukazuje, že turbodúchadla a kompresory sú jedným zo spôsobov, ako získať viac energie z existujúcich technických riešení. Tradične boli kompresory hnané reťazou, alebo pásmi od kľukového hriadeľa motora.

Teraz, britská strojárenská firma zaviedla ako prvá na svete elektricky poháňaný kompresor pre sériovú výrobu. Uvádza, že nový systém môže viesť k zvýšeniu účinnosti palív u benzínových motorov do tej miery, že sú konkurencieschopné s dieselovými motormi s rovnakým výkonom.  

General Motors v očekávání bankrotu představují nové motory

Americká automobilka General Motors se téměř jistě blíží bankrotu. Přesto, navzdory, se snaží ukázat, že její auta mají budoucnost. Aktuálně ohlásila vývoj úspornějších spalovacích motorů, které by mohly být využity v připravovaných modelech hybridních a plug-in hybridních automobilů. Jde o HCCI motory, tedy vznětové motory s homogenním naplněním spalovacího prostoru. Princip je takový, že HCCI motory zapalují směs benzinu a vzduchu stlačením ve válci, zapalovací svíčky se pak využívají pouze při studeném startu nebo vysokém zatížení motoru. GM tvrdí, že v kombinaci s dalšími technologiemi mohou nové motory ušetřit až 15% paliva. Výhodou jsou i nižší emise a možnost využití také s biopalivy nebo vodíkem. General Motor prozatím představili prototypy Saturn Aura a Opel Vectra s 2,2l motory HCCI EcoTec a výkonem 132 kW. "Pracujeme na řadě technologií včetně vozů poháněných palivovými články, ale prozatím bude stále potřeby spalovací motor," řekla mluvčí GM Susan Garavaglia. "Prozatím nejsme pro provoz plug-in hybridů a aut na palivové články vybaveni. Dokud nebude na místě infrastruktura, musíme nabízet jiná dostupná řešení. Určitě existují města, která nové technologie zvládnou, ale my nechceme nechat zbytek veřejnosti na holičkách," dodala. To zní docela povědomě... aha, populistická rétorika à la ČSSD, neboli topící se stébla chytá? Nejvtipnější na celém humbuku GM kolem HCCI motorů je však to, že "jejich praktického využití se nejspíš dočkáme zhruba za 10 let". No to se tedy máme na co těšit!
Opel Vectra EcoTec HCCI

 

Lineární spalovací motor

Lineární spalovací motor LCE (Linear Combustion Engine) - Nový typ spalovacího motoru, který nemá výstupí hřídel. Někdy zvaný také motor s volnými písty (Free Piston Engine).

 

veletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?