Říše středu omezuje vývoz vzácných kovůČÍNA
Říše středu omezuje vývoz vzácných kovů
Češi pracují na revolučních bateriíchVĚDA
Češi pracují na revolučních bateriích
Škodovka letos uvede elektromobilyČESKO
Škodovka letos uvede elektromobily
Na letište Ruzyně povede tramvajPRAHA
Na letište Ruzyně povede tramvaj

TÉMA:

Šinkanzen


Šinkanzen je název pro v . tu od roku 1964 postupně spojila všechna významná města. jezdí rychlostí od 210 do 300 km/h. Celková délka sítě v je nyní 2459 km.

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Japonsko připravuje nový 500 km/h rychlovlak

patří už několik desítek let k zemím využívajícím zcela běžně. Proto si může dovolit přemýšlet už i o jejich modernizaci. Takto se například má do roku 2027 vybudovat nová mezi městy Tokyo a Nagoya. tam budou jezdit rychlostí až 500 km/h.   
rychlovlaky Japonsko Šinkanzen

Vysokorýchlostná železnica: Z Pekingu priamo do Londýna pohodlne a rýchlo

Ide o najväčší dopravný projekt v histórii. Žlté čiary na mape ukazujú, kade bude viesť budúca železnica. Čínu bude spájať nielen s Iránom a Indiou, ale dokonca sa priamo napojí na európsku vysokorýchlostnú sieť. Je teda možné prejsť z Pekingu priamo do Londýna, a to rýchlosťou cez 250 km/h. Naproti tomuto projektu vyzerá byť japonský železničný systém Šinkanzen malý a bezvýznamný. pokračování
Čína - vysokorychlostní železnice Asie - Evropa

 

Kawasaki odhaluje superrychlý rychlovak

Japonská společnost Kawasaki Heavy Industries Ltd. ohlásila vývoj rychlovlaku, který se má stát nejrychlejším v zemi. Jeho jméno zní "Environmentally Friendly Super Express Train” (efSET) neboli "Superexpres šetrný k životnímu prostředí". Maximální rychlost má dosahovat 217 mil za hodinu, tedy necelých 350 km/h. Dosud nejrychlejší japonské vlaky Šinkanzen jezdí max. rychlostí 300 km/h. Nový rychlovlak má být také tišší, šetřivější, šetrnější k životnímu prostředí. Železniční doprava v Japonsku je považována za jednu z nejrozvinutějších na světě, k čemuž má přispět i nový rychlovlak Kawasaki. Bude výjimečně lehký a aerodynamický, navíc dokáže získávat zpět energii pomocí regenerativního brzdění. Kawasaki chce mít návrh hotový do roku 2010 a později nabídnout rychlovlak také na mezinárodních trzích.
Kawasaki rychlovlak efSET

 

zajímavé články

Newsletter
Anketa