Saab 9-X Air

Pařížský autosalon: Saab 9-X Air

Na blížícím se Pařížském autosalonu předvede skandinávský Saab společníka svému konceptu 9-X BioHybrid, který přestavil už v Ženevě. Saab 9-X Air staví na stejném podvozku, motoru a částečně i karoserii, nicméně střecha je seříznutá a vzadu snížená do podoby pěkného čtyřmístného sportovně laděného auta. Zatím jde pouze o koncept, takže finální podoba výrobního modelu může být ještě hodně vzdálená, jako třeba v případě Chevy Voltu, který ušel pořádný kus cesty. Očekává se nicméně, že General Motors (kterým patří 51% v Saab Automobile) uvedou produkční verzi už v blízké budoucnosti. Jako motor automobilu poslouží 1,4l Saab BioPower, který dokáže spalovat E85 s akcelerací 8,1 sekundy z 0 na 100 km/h, výkonem 200 koní a emisemi 107 g/km. Stejný čtyřválec dostane v roce 2011 také Chevy Cruze.

Saab 9-X Air
Saab 9-X Air

Saab 9-X Biohybrid

Saab pozastavil vývoj hybridu 9-X Biohybrid

Koncept Saab 9-X Biohybrid byl předtaven už na ženevském autosalonu s tím, že v nejbližších letech by se mohl dostat do výroby. Jenže nyní General Motors Europe, kteří Saab vlastní, a samotní vývojáři Saabu dohadují o tom, jaký podvozek vlastně pro nový Saab 9-1 použít. Vývoj modelu byl tedy pozastaven. Podle Jana-Ake Johnssona, ředitele Saabu, musí být koncept 9-X novu promyšlen. Nový Saab 9-X alias budoucí 9-1 má být totiž postaven na menším, úspornějším podvozku. Jako pohonná jednotka měl původnímu konceptu sloužit 200koňový 1,4l BioPower turbomotor s doplněním o elektromotory poháněné li-ion bateriemi. Pokud se Saab rozhodne udělat nový hybrid menší, je pravděpodobné, že využije také méně výkonný pohonný systém.

Saab 9-X BioHybrid

Ženevský autosalon: Saab 9-X BioHybrid

Nádherný nový koncept předvádí na ženevském autosalonu automobilka Saab. Saab 9-X BioHybrid by se měl do prodeje dostat v následujících letech. Je vybaven 1.4 litrovým čtyřválcovým turbomotorem s výkonem 200 koní. Poprvé v historii značky Saab je motor spojen s hybridním pohonem od General Motors (tedy hlavně elektromotorem), navíc dokáže Saab jezdit také na ethanol (flex-fuel). Na střeše má Saab 9-X BioHybrid přimotovány solární panely, které dobíjejí lithium-iontové baterie. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,9 sekund při spalování E85 a za 8,3 na benzinu. Emise jsou 105g/km u ethanolu a 117g/km u benzinu. Průměrná spotřeba je 6,4 l/100 km.