TÉMA:

rychlovlak


NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Čína zkouší vlak s rychlostí 2900 km/h

Čínští vědci z univerzity Jiao Tong představili koncept magnetického rychlovlaku (maglev) schopného dosáhnout bezmála trojnásobné rychlosti zvuku. Vědecký bulvár? V žádném případě. Číňané chtějí pouze přivést k životu více než 100 let starou myšlenku vlaků pohybujících se v tunelech s odsátým vzduchem.   Vactrain

Japonsko buduje nové rychlotratě Maglev s rychlostí 500 km/h

Nová propojí japonské metropole Tokyo, Nagoya a Osaka. tam budou svištět až rychlostí 500 km/h. vláda do projektu investuje 9 bilion jenů, tedy asi 112,44 mld. dolarů.   
Maglev Japonsko Tokyo Nagoya Osaka vysokorychlostní trať rychlovlak

Rychlovlaky budou v Česku až za 10 let

Železnice v České republice zaostává o 50 let. Dosud není dokončena ani modernizace původních koridorů. Zbytek Evropy i světa přitom mohutně investuje do a . Ty se mají v Česku podle magazínu objevit nejdříve za 10 let.   
česká republika vlajka

Kalifornie si schválila rychlovlak

Už v květnu se objevily zprávy o tom, že se v Kalifornii chystá rychlodráha z Los Angeles po San Francisco. Tehdy ještě bylo mnoho domácích obyvatel na vážkách, zda vůbec bude takový projekt, který spolkne mnoho desítek miliard dolarů, vůbec schválen. Nyní je o stavbě rychlovlaku definitivně rozhodnuto. Návrh 1A: Bezpečný, spolehlivý vysokorychlostní osobní vlak bude v průběhu následujících let vybudován. Od roku 2030 má začít vydělávat zhruba miliardu dolarů ročně, návratnost investice je údajně zaručena. Celkem půjde o 1300 km železnice, systém spojí kromě zmíněných měst také Sacramento či San Diego. Během dvou desetiletí podle obchodního plánu vytvoří 160 000 nových pracovních míst ve stavebnictví - což je jistě jeden z vítaných přínosů v době, kdy Amerika zažívá nejvyšší nezaměstnanost za dlouhá léta. Už v roce 2035 má však díky dráze existovat kolem 450 000 nových pracovních míst. Nový dopravní systém sníží závislost Kalifornie na ropě o 12,7 mil. barelů ročně a emise o 5,4 mld. tun oxidu uhličitého ročně. Zároveň "díky" tomu nebude muset být během následujících dvou dekád vybudováno na 4800 km dálnic a pět ranvejí, což lze považovat za velké vítězství železniční dopravy jako takové (souboj o miliardy dolarů to ale jistě nebyl bezbolestný, nedělejme si iluze). Lístek z L.A. do San Franciska má stát 55 dolarů a cesta potrvá dvě a půl hodiny. Autem by stejná cesta stála 86 dolarů a trvala výrazně déle, letadlem by byla více než dvakrát dražší.
Kalifornie - rychlodráha

 

Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol