TÉMA:

rotační motor


NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Elektrická Mazda 2 s rotačním motorem

Rotační motor se v automobilovém světě příliš neujal. V současné době ho ve větších sériích nabízí pouze japonská Mazda. Nové uplatnění však může najít v elektrických autech (resp. sériových hybridech) jako prodlužovač dojezdu neboli range extender.   Mazda 2, rotační motor

Hüttlin Kugelmotor - geniální sférický motor pro hybridní auta, větrné elektrárny i domácnosti

Koule je dokonalý tvar. V málokterém, pokud nějakém, zařízení ale dnes potkáme kulatý . Budoucnost přitom možná spočívá právě v nich! Tzv. Hüttlin Kugelmotor, tedy sférický německého vynálezce Herberta Hüttlina, je šetrný, jednoduchý a přitom široce využitelný.   auto hybrid Huttlin kugelmotor

Mazda RX-9 dostane asi hybridní pohon od Toyoty

popřela všechny dřívější předsudky o tom jak může vypadat . zase předvedla, že i šetrné se může velmi dobře prodávat. Spojením obou má být nová , která by mohla využít právě z Priusu.   
auto Mazda Kabura

Vodná para - zničila ju ropa?

auta na páru - wankelův motorPokúsme sa predstaviť si motor auta s dostatkom krútiaceho momentu, ktorý vyžaduje koncový prevod len 1.5:1. Auto, ktoré jazdí po ceste rýchlosťou 205 km/h, len pri otáčkach motora 630 ot./min.

Motor, ktorý môže byť trvalo pripojený ku kolesám - bez spojky a prevodovky. Motor, ktorý môže poháňať vozidlo hladko a bez námahy s lineárnym priebehom výkonu od nuly po maximálnu rýchlosť, len otvorením škrtiacej klapky. Motor, v ktorom veľmi dobre horia všetky horľavé kvapalné, alebo plynné palivá bez zničujúcich detonácií a potenciálne veľmi nízkymi emisiami.  

Mazda také věří ve vodík, RX-9 na vodík i benzin?

V říjnu jsme informovali o tom, že japonská Mazda má velké plány se svými rotačními motory (Wankelův rotační motor). Chce je totiž sytit vodíkem. Magazín nedávno vyhlásil vodík za palivo budoucnosti, resp. vůz Honda FCX Clarity za ukázku toho, jak by to v budoucnosti mohlo vypadat. A Mazda se nejspíš hodlá přidat do klubu. Německý automobilistický magazín Auto Motor und Sport přináší aktuálně informaci o tom, že v roce 2012 představí automobilka novou generaci svého sporťáku Mazda RX-9, jehož motor by si prý mohl dokázat poradit s vodíkem i benzinem (inu, vodíkové čerpací stanice nebudou nejspíš ani v roce 2012 nijak zvlášť rozšířené). Vodíkový rotační motor už Mazda testuje v současné době na svých vozech RX-8. Jak by případně mohla nová Mazda RX-9 vypadat pro německý magazín navrhnul známý automobilový designér Mark Stehrenberger.
Mazda RX-9

 

Mazda začne vyrábět vodíkové rotační motory

Magazínu Autocar.co.uk potvrdil ředitel společnosti Mazda Europe, James Muir, že automobilka hodlá začít ve velkém vyrábět vodíkové rotační motory. "Mazda bude vyrábět vodíkový rotační motor, ale nebude to minimálně během dalších pěti let," řekl doslova. Mazda už dnes testuje 30 vozů Mazda RX-8 vybavených tímto motorem ve spolupráci s Norskou společností HyNor. Ty mají dojezd zhruba 200 km. Muir nicméně neopomněl dodat, že vodík s sebou nese řadu problémů souvisejících se skladováním a čerpáním, obzvláště v tekuté formě. Nová generace vozu Mazda RX-7 by se měla dočkat řady nových technologií směřujících ke snížení spotřeby paliva, počínaje snížením hmotnosti a konče právě vodíkovou technologií. Je totiž možné, že budoucí automobily Mazda budou využívat dvou typů paliva.
Mazda RX-8

 

Mazda Furai

Na Detroitském autosalonu odhalí automobilka Mazda dvě nové světové premiéry. Jednak to byla nová generace oblíbeného modelu RX-8, potom také nový koncept Mazda Furai.

Mazda Furai

Mazda Furai je sportovní, přesto ekologický vůz, jehož název lze přeložit jako "šumění větru". Furai přebírá designový jazyk studie Mazda Nagare a dále jej rozpracovává. Vůz pohání 450 koňový rotační motor, jemuž jako palivo slouží ethanol (E100).

 

Mazda Taiki

Už za měsíc se na letošním 40. ročníku Tokijského autosalonu představí nový koncept Mazda Taiki.

 

Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-Salon