TÉMA:

průměrná spotřeba


NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Automobilky chtějí zablokovat nové standardy spotřeby v USA

Americká organizace EPA, obdoba českého ministerstva životního prostředí, se snaží zrychleně prosadit nové, přísné standardy spotřeby. V podstatě všechny automobilky ale lobbují proti tomu. Jedinou výjimkou je Tesla.   auto elektromobil Nissan Leaf

Škoda Economy Run 2013 - už tuto sobotu

Škoda Economy Run je dnes už historická soutěž o nejúspornější způsob jízdy s automobily této značky. Největší předností této soutěže je fakt, že všichni závodníci jedou s vozy téže značky. Historie závodu sahá až do dob, kdy podobné jízdy pořádal Volkswagen.   auto Škoda Economy Run Škoda Citigo na startu

Hyundai vede ve spotřebě, uvede hybrid Sonata

Podle americké Agentury pro ochranu životního prostředí (EPA) dosáhla automobilka Hyundai ve Spojených státech významného prvenství. Jde totiž o značku s nejlepší průměrnou spotřebou automobilů. Takže ani Toyota, ani Honda, ale vzmáhající se jihokorejský gigant. Podle výsledků EPA mají jeho auta průměrně 7,81 l/100 km.  
Hyundai Sonata

Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata

Spotřeba je důležitější než držátka na pití, říkají Američané

Amerika žije šetřením. Ekonomická krize je tu stále velmi živým tématem a jednou z oblastí kde se výrazně šetří jsou nová auta. Podle aktuálního spotřebitelského průzkumu už dnes Američanům daleko více záleží na tom jaké by mělo mít jejich nové auto spotřebu nežli na počtu držátek na pití. "Lidé se dnes o spotřebu skutečně zajímají," říká analytik Anthony Pratt. ČÍST DÁL...
držátko na pití

 

Čína chce zavést přísnější omezení spotřeby než Obama

Americký prezident Barack Obama před nedávnem schválil postupné snižování průměrné spotřeby nově vyráběných amerických automobilů až na 35,5 MPG, tedy zhruba 6,6 l/100 km. Spojené státy jsou dnes silně závislé na dovozu ropy a toto by mělo jak pomoct tuto závislost snížit, tak i zlepšit kvalitu ovzduší. Podobně je na tom však Čína. New York Times informují, že čínská vláda má plán, podle kterého by se měla průměrná spotřeba v Číně vyráběných automobilů snížit do roku 2015 o 18%. Přitom už dnes mají osobní automobily vyráběné v Číně nižší průměrnou spotřebu než ty americké, zejména proto že jsou menší a tedy i lehčí. Nově zaváděná daňová opatření navíc kladou na nízkou hmotnost a spotřebu ještě vyšší důraz. Ačkoliv Čína byla do roku 1995 co se týká ropy soběstačná, dnes už zhruba tři pětiny své spotřeby musí dovážet - většinou ze zemí s nestabilním politickým režimem. Velkým problémem je navíc v Říši středu znečištění ovzduší a životního prostředí vůbec. An Feng, hlavní architekt současných omezení spotřeby, odhaduje, že do roku 2015 by měla průměrná spotřeba čínských aut klesnout až k hodnotě 5,6 l/100 km. Nová opatření by podle očekávání mohla výrazně pomoci především domácím výrobcům, protože zahraniční automobilky do Číny dovážejí především větší a luxusní (a tedy i těžší) auta s vysokou spotřebou paliva. Už dnes ale automobilky z Německa, Japonska či Koreje plánují malé, lehké automobily s nízkou spotřebou, které by se v Číně naopak mohly stát hitem.
Čína - Peking - znečištění způsobené automobilovou dopravou

 

Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?