popelářský vůz

Popelářský vůz na elektřinu jezdí v Japonsku

Počátkem letošního roku Praha schválila dotaci pro Pražské služby na nákup pěti nových svozových vozů a samosběrných čistících vozů s filtrem prachových částic a pohonem na stlačený zemní plyn. na budou tišší a ekologičtější. Jenže v na to jdou ještě trochu jinak.

Japonská společnost Kyokuto Kaihatsu Kogyo se dohodla s na tom, že ve svých popelářských vozech využije baterie z . Ale nikoliv pro jejich pohon, nýbrž pro pohon lisovacího kontejneru. V normálních popelářských vozech musí být při lisování v běhu dieselový agregát. Elektrický pohon pro lis umožní a především hlučnost popelářů.

Kyokuto Kaihatsu Kogyo se už několik let zabývá vývojem elektrického pohonu pro lisy svých popelářských vozů. Inženýři za tu dobu stačili zjistit, že nejvhodnější baterie pro jejich vozy má právě nový malý městský elektromobil Mitsubishi iMiEV. A tak se samozřejmě po dohodě s Mitsubishi rozhodli je využít.

Hybridní popeláři

Hybridní popelářské vozy Volvo v provozu

Přestože funkční prototypy hybridních pohonů má již většina výrobců užitkových vozidel, Volvo získalo náskok – hybridní popelářské vozy sváží ve Švédsku odpad. Právě popelářské vozy jsou při svém stylu jízdy přímo předurčeny pro využití hybridního pohonu. Až třetinové snížení spotřeby a emisí je jasnou výhodou, nižší úroveň hluku v brzkých ranních hodinách přijde také vhod.

Hybridní popeláři

Španělská metropole Madrid se přidává k dalším světovým velkoměstům ve snaze o čistší životní prostředí. FCC, společnost provozující popelářské služby v Madridu, se rozhodla nasadit do testovacího provozu 14 nových popelářských vozů vybavených hybridním pohonem speciálně vyvinutým ve spolupráci se společností Saft. Nové popelářské vozy se vyznačují nižší hlučností, v kombinaci s dieselovým motorem vynikající účinností kolem 90% a životností až 10 let.