TÉMA:

pohon na plyn


NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

GasShow 2013 - novinky v oblasti CNG a LPG

Minulý týden proběhl prestižní oborový veletrh GasShow 2013. Co přinesl? Největší pozornost si zasloužily především tyto tři oblasti: Diesel Gas, pak aditiva do LPG/CNG a dále pak výrobci LPG systémů. Tato tři silná témata letošního veletrhu naznačují další směřování technologického vývoje a potvrzují rostoucí zájem spotřebitelů.   auto GasShow 2013 - novinky v oblasti CNG a LPG

Hyundai přijímá předobjednávky na Elantra Hybrid

V Jižní Koreji začala automobilka Hyundai přijímat předobejdnávky na svůj první hybridní automobil. Půjde o sedan založený na modelu Elantra (Avante) vybavený 1,6l LPG motorem, doplněný elektromotorem a lithium-iontovými bateriemi. Spotřeba se má údajně pohybovat kolem 5,6 l/100 km (podle korejských měřítek podobné jako 4,4 l/100 km v přepočtu na spotřebu benzinu). Hybrid byl údajně navržen specificky pro korejský trh, kde je LPG jakožto palivo velmi levný. Hyundai kromě tohoto LPG hybridu zkouší také hybridní verze vozů Hyundai Accent (Verna) a Hyundai Getz (Click). Zároveň doufá, že se mu podaří už v roce 2012 začít s masovou produkcí automobilů na palivové články. Mimochodem, zpráva od Hyundai přišla pouhý den poté co japonská automobilka Toyota ohlásila, že v Koreji začne prodávat novou verzi hybridu Toyota Prius.

Hyundai Elantra Hybrid

 

Volkswagen Passat TSI EcoFuel - luxus na plyn

Volkswagen rozšiřuje svou nabídku o modely VW Passat TSI EcoFuel a Passat Variant TSI EcoFuel, které jako první na světě kombinují u motoru na zemní plyn přímé vstřikování s přeplňováním. Kromě ceněné hospodárnosti a nízké úrovně emisí modelů EcoFuel přináší technicky unikátní motor TSI s dvoustupňovým přeplňováním také potěšení z dynamické jízdy. Díky bivalentnímu provozu na CNG a benzín je zaručena bezproblémová mobilita s dojezdem až 820 km s mimořádně nízkými provozními náklady. Passat TSI EcoFuel je v nabídce na českém trhu za cenu od 724 600 Kč.
Volkswagen Pasat TSI EcoFuel - manažerské auto na zemní plyn
„Jsme přesvědčeni, že zemní plyn má budoucnost. Nový Volkswagen Passat TSI EcoFuel, který právě začínáme na českém trhu prodávat, je důkazem, že ekologický automobil může být ekonomicky výhodný, praktický a v neposlední řadě i sportovně dynamický,“ říká Michal Šesták ze společnosti Import VOLKSWAGEN Group s.r.o., která je výhradním dovozcem vozů Volkswagen v České republice. ČÍST DÁL...

„Velkou výhodou modelu Passat TSI EcoFuel je také dlouhý dojezd. Věříme proto, že tato novinka osloví nejen plynárenské podniky, ale i mnoho nových zákazníků, například provozovatele taxislužby.“

 

AT&T investuje do CNG a hybridů

AT&T logo

Americký telekomunikační gigant AT&T oznámil, že v průběhu následujících deseti let hodlá investovat půl miliardy dolarů do hybridních automobilů, případně aut s pohonem na CNG v rámci svých firemních automobilových flotil. Zároveň tím podpoří skomírající americkou ekonomiku stiženou krizí. Do roku 2020 tak bude součástí flotily AT&T až 8000 automobilů na alternativní pohon. Co se týká hybridů, půjde především o vozy značky Ford, v menším množství pak Toyota. Firma chce investovat do klasických benzinových hybridů i plug-in hybridů.

 

Státní správa bude jezdit na alternativní paliva

pohon CNG

Program obměny vozového parku veřejné správy za „čistá“ vozidla, který vláda schválila v prosinci 2008, podporuje nízkoemisní pohony a alternativní paliva. Je to další silný ekonomický impulz k postupné obměně vozového parku za novější automobily s nižšími emisemi a s alternativním pohonem. Do konce roku 2013 by několik tisíc vozidel státní správy mělo jezdit na pohony šetrné k životnímu prostředí. Do této skupiny patří nepochybně vozidla CNG. Celkem by se mělo nahradit 25 % vozidel rezortů státní správy. Znamená to, že každé čtvrté státní auto musí být od roku 2014 tzv. „ekologicky přátelským“ vozidlem . „CNG vozidla jsou takovými vozidly. Pohony CNG téměř neprodukují prachové částice, produktem hoření CNG je jen CO2 a voda. Cena adekvátního množství paliva je přitom téměř poloviční a pořizovací cena vozů je stejná jako automobilů na naftu. Za vozidla CNG se také neplatí silniční daň. Státní správa tak může uspořené finanční prostředky investovat do řešení jiné potřebné problematiky,“ říká Markéta Schauhuberová, manažerka České plynárenské unie.

 

Ženeva: elektromobil Magna Steyr Mila EV

O tom, že kanadská/rakouská automobilka Magna Steyr, jeden z největších světových výrobců automobilových součástek, chce vlastní elektromobil, jsme už psali. Informovali jsme i o prvním konceptu Mila Alpin. Ženevský autosalon roku 2009 byl svědkem odhalení jejich první skutečného elektromobilu Magna Steyr Mila EV. Jde o automobil od základu vybudovaný pro elektrický pohon. Tímhle základem je podvozek, který Magna nabízí OEM výrobcům, aby na něm mohli stavět své vlastní "produkty". Podvozek je okamžitě připraven k výrobě, takže na něm lze ihned začít stavět nová auta, a to nejen na elektřinu, ale třeba i na vodík, zemní plyn nebo s hybridním pohonem. Ukázkový pětidveřový elektromobil Magna Steyr Mila EV je dlouhý 4 metry, vybaven elektromotorem o výkonu 67 koní poháněným lithium-iontovými bateriemi přímo od Magna Steyr plus střešením solárním panelem. Dojezd má být až 150 km při průměrné době nabíjení 2 hodiny 30 minut. Mimochodem, Magna v současné době spolupracuje s automobilkou Ford na nové produkční verzi elektromobilu založeného na modelu Ford Focus, a tak není divu, že i Magna Steyr Mila EV jej tak trochu připomíná.
Magna Steyr Mila EV
Magna Steyr Mila EV

 

CNG autobusy čistější než diesely

pohon CNG

Autobusy s pohonem CNG mají z hlediska emisí nižší hodnoty než autobusy naftové splňující emisní normu EURO V. Podle studie Centra dopravního výzkumu produkuje pohon CNG dokonce o více než 50 % méně prachových částic než stanovuje norma EURO V. Přitom nedochází ani ke snížení výkonu, vyrábějí se CNG autobusy, které mají vyšší výkon než naftové.

Jak vyplývá ze studie proveditelnosti Centra dopravního výzkumu v Brně, zemní plyn využívaný v dopravě obecně poskytuje nižší emise CO, NOx i pevných částic (PM). Jak vyplývá z níže uvedené tabulky emisních faktorů uvedených ve studii Centra dopravního výzkumu, nejen že CNG autobusy produkují nižší emise jako jsou CO, NOx, HC aj., ale pohon CNG produkuje o více než 50 % méně prachových částic než stanovuje norma EURO V (platná od podzimu 2009).

 

Tata Motors chce auta na zemní plyn

Tata Motors logo

Australská společnost Advanced Engine Components (ACE) uzavřela s indickou automobilkou Tata Motors dohodu o tom, že se možná domluví na společné desetileté spolupráci v oblasti systému pohonu na stlačený zemní plyn (CNG). ACE by měla navrhnout, vyvinout a otestovat čtyř- a šestiválcové motory Tata Motors na zemní plyn, včetně následné certifikace na normu Euro IV. Hotovo by mělo být do listopadu 2009 s tím, že Tata by chtěla vypustit nové automobily s pohonem na plyn už během prosince 2009. Což dobře koliduje s tím, že Indie chce, aby všechny nové trucky a autobusy hromadné dopravy v jedenácti největších městech země splňovaly normu Euro 4 do 1. dubna 2010.

 

Toyota Camry CNG Hybrid - podrobnosti

Toyota ještě před oficiální premiérou na autosalonu v Los Angeles odhalila první podrobnosti svého koncepčního automobilu Toyta Camry CNG Hybrid. Jedná se o hybridní automobil, který namísto benzinového pohonu využívá pohonu na plyn, lépe řečeno zemní plyn. Dvě kulaté nádrže na stlačený zemní plyn jsou umístěny v kufru auta namísto rezervy, dojezd CNG hybridu Camry je 400 km s tím, že emise oxidu uhličitého, oxidů dusíku, oxidu uhelnatého a dalších škodlivých látek jsou výrazně nižší, než v případě benzinového motoru. Samozřejmě, že zemní plyn má i své nevýhody. Musí být například skladován v oválných nádržích, což snižuje prostorovou "účinnost". Také výkonnost automobilu je o něco nižší oproti klasickému benzinu, plus v USA zatím funguje pouze zhruba 1000 čerpacích stanic na CNG z čehož pouze polovina je přístupná veřejnosti. Toyota na svém Open Road blogu však upozorňuje, že se skutečně jedná pouze o koncepční vůz, který má ukázat, jak adaptabilní je její Hybrid Synergy Drive. A zároveň utvrdit veřejnost v tom, že pracuje na mnoha dalších typech alternativních pohonů.
Toyota Camry CNG Hybrid
Toyota Camry CNG Hybrid

 

Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-Salon