TÉMA:
Peugeot 107
NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:
Nový Peugeot 107: přitažlivý, městský, český
Peugeot 107 se mění a renovuje. Je modernější, lépe adaptovaný na městský provoz, praktičtější a z pohledu spotřeby paliva úspornější. Ke konci roku 2011 bylo celkem vyrobeno více než 665 000 exemplářů a model 107 začíná psát novou kapitolu své historie.
V České republice vyrobeno 500 000 kusů Peugeot 107
Česká „stosedmička“ z Kolína se dokonale zabydlela na evropském trhu. V letošním roce, pět let po uvedení na trh, sjel z výrobní linky vůz Peugeot 107 s pořadovým číslem 500 000. Peugeot 107 byl na trh uveden na jaře roku 2005, v prosinci roku 2008 pak prošel faceliftem, který se projevil hlavně designovými úpravami zvyšujícími atraktivitu vnějšího i vnitřního vzhledu.
Toyota Aygo
Toyota vyrábí tento malý městský automobil ve společné továrně Toyoty a PSA jménem TPCA (Toyota Peugeot Citroën Automobile) v Kolíně v České republice. Poprvé byla Toyota Aygo představena v roce 2005 na autosalonu v Ženevě. Peugeot 107 a Citroen C1 jsou stejná auta jako Aygo, jen s jinou značkou. V pořadu Top Gear americké stanice BBC využili Aygo při velkém fotbalovém zápasu automobilů aby poukázali na její manévrovatelnost. Právě podle redaktorů Top Gear je Aygo vynikajícím autem do města.
Autosalon Frankfurt 2009: co chystá Peugeot?
Francouzská automobilka chystá na letošní autosalon Frankfurt řadu zajímavých novinek. Třiašedesátý ročník akce se pro Peugeot nese v duchu "emocí a zodpovědnosti". Může se pochlubit hned několika modely s velmi nízkými emisemi, např. Peugeot 207 - 99 g/km, Peugeot 107 - 106 g/km, Peugeot 308 Hatchback - 120 g/km či Peugeot 3008 - 130 g/km. Na autosalonu představí nové modely Peugeot 5008 a Peugeot RCZ. K tomu navíc přiblíží také svůj hybridní pohon nazvaný HYbrid4.
![]() |
![]() |
![]() |
Šrotovné schváleno s podporou alternativních pohonů
Minulý týden bylo v rámci balíku protikrizových opatření navrhovaných ČSSD schváleno šrotovné. Jakkoliv jde z ekonomického hlediska o rozporuplný krok, těšit nás může alespoň to, že jde o šrotovné, které bere v potaz pozměňovací návrh bývalého ministra životního prostředí Martina Bursíka. Šrotovné ve výši 30 000 korun se bude vyplácet při nákupu vozidla s benzinovým nebo naftovým motorem s cenou do 500 000 korun. Výměnou za to majitel musí nechat zlikvidovat automobil starší deseti let. Zvýhodněni budou lidé, kteří si budou chtít pořídit vůz s alternativním pohonem, například elektromobil, automobil s hybridním motorem nebo s pohonem na stlačený zemní plyn. V takovém případě bude šrotovné činit 60 000 korun a limit na cenu kupovaného vozu bude 700 000 korun. O peníze se bude žádat u Státního fondu životního prostředí. Žádat o příspěvek budou moci jen jednotlivci, nikoli firmy a podnikatelé, a to pouze ti, kteří nejsou plátci daně z přidané hodnoty. Šrotovné by mělo začít platit od letošního podzimu. Očekává se zvýšený zájem především o malé automobily jako Peugeot 107, Toyota Aygo nebo Citroen C1, která se vyrábějí v továrně v Kolíně, případně další jako Hyundai i30, Chevrolet Spark nebo Fiat Panda. Příjemný bonus 60 000 Kč v případě hybridních aut nebo aut na plyn už ale umožňuje i tuzemskému spotřebiteli začít přemýšlet o vozech jako Toyota Prius.