TÉMA:

osobní auta


NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Obama: v roce 2015 bude na silnicích 1 milion elektrických aut

Americký prezident nedávno přednesl pravidelnou Zprávu o stavu unie. V ní nastínil výzvy před kterými stojí. Řekl, že do roku 2015 budou mít USA na silnicích 1 milion .   
USA Barack Obama prezident Spojených států amerických zpráva o stavu unie

V Pekingu budou auta na příděl

I přes obrovské čtyřproudové autostrády se , hlavní město , potýká s dlouhými zácpami a . Vláda devatenáctimilionové metropole proto rozhodla omezit registrace nových osobních automobilů. V roce 2011 si tak místní obyvatelé budou moct zaregistrovat pouze 240 000 automobilů, tedy třetinu co minulý rok.   
čína autostráda dálnice zácpa Peking

Toyota vede v průměrných emisích

dneškem téměř splňuje závazné limity ohledně CO2 , plných šest let před nabytím jejich platnosti. Průměrné emise CO2 evropských nově registrovaných osobních vozidel Toyota byly v roce 2009 pouze 132 g/km. Tím je největší japonská automobilka vzdálena už jen čtyři procenta resp. 5 g/km od limitu CO2 , platném pro výrobce automobilů v roce . Tuto skutečnost dokládá aktuální studie.   
automobilky snižování emisí

Spotřeba automobilů  v Evropě klesá – výjimkou je ČR

Průměrná spotřeba prodaných v roce 2009 klesla o pět procent oproti roku předchozímu. s nejmenší , a tudíž i emisemi, vyrábí - průměrné emise činí 131 gramů CO2 na kilometr. Na opačném konci žebříčku se nachází společnost se 167 g CO2/km. Skupina zahrnující i obsadila nelichotivé 12. místo se 153 g, těsně před Daimlerem a Nissanem. Analýzu emisí CO2 a spotřeby osobních automobilů za rok 2009 dnes zveřejnila bruselská nevládní organizace Transport & Environment.  

auta - osobní auta - výfuk - emise

Čína by mohla vyrábět v roce 2020 až milion elektromobilů ročně

se aktuálně stala největším exportérem světa, předběhla . Jen o pár měsíců dřív získala také titul největšího automobilového trhu světa. Každý měsíc se tam prodá přes milion aut. V roce by však samotná Čína mohla údajně sama vyrábět až milion za rok.   
Čína - Peking - zácpa

Čína chce povinně zavést mild-hybrid řešení do všech nových aut

Největší automobilový trh světa možná v nejbližších letech projde zásadní změnou. Podle magazínu Globaltimes.cn uvažuje Čína o tom, že povinně zavede mild-hybridní systém do všech nově vyráběných osobních aut.   

mild hybrid

Maya 300 - malý zelený elektromobil do města

Zatímco Tesla Motors si potichu kutí svůj rodinný sedan Model S, většina ostatních výrobců sází na malé městské elektromobily. Vedle Toyoty, Renaultu, Pininfariny a dalších se teď řadí také americká společnost Electrovaya. Ta ve spolupráci s ropným gigantem ExxonMobil vyvinula elektromobil Maya 300. Čtyřdveřový hatchback klasifikovaný jako NEV (tedy sousedské elektrické vozítko s rychlostí omezenou na 55 km/h) se bude prodávat ve dvou verzích - s dojezdem 100 km za 25 000 dolarů (asi 475 000 Kč) nebo 195 km za 35 000 dolarů (asi 665 000 Kč). Třída vozů NEV znamená, že v USA autíčko nemůže na dálnice a dá se s ním jezdit pouze po městě, nicméně zástupci společnosti Electrovaya už teď potvrdili, že je ve vývoji pokročilí verze určená na dálnice. Ta má být v prodeji během následujících několika let. Maya 300 se přitom dostane na trh teprve za dva roky. Elektromobily využívají Lithium-Ion SuperPolymer baterie, které umožňují skladovat více energie v menším objemu. V oblasti Baltimoru je už nyní k dispozici deset testovacích vozů v rámci programu sdílení automobilů.

elektromobil Maya 300

galerie: Maya 300

Maya 300 Maya 300 Maya 300
 

veletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol