Suzuki Kizashi

Hybridní sedan Suzuki Kizashi v roce 2011

Druhý největší výrobce malých v Japonsku, společnost Suzuki, se chystá na severoamerický trh uvést svůj první hybrid už v roce 2011. Půjde o sedan Suzuki Kizashi doplněný o hybridní pohon, informují japonské noviny Nikkei. Pohon má být údajně vyvinut ve spolupráci s General Motors, automobilkou, která v Suzuki vlastní minoritní podíl. Není však jasné, zda půjde o „mild“ systém BAS či mnohem komplikovanější, a tedy i dražší dvoumódový hybrid.

Nový hybridní sedan by se měl stát konkurencí pro zaběhnuté hybridní automobily jako Honda Insight, Toyota Camry Hybrid nebo Toyota Prius. Hlavní pohonnou jednotkou zůstane nejspíš 2.4l benzinový čtyřválec. Kromě hybridů spolupracují GM a Sukuzi také na vývoji palivových článků.

Nissan Serena minivan

Nissan uvede v Japonsku vlastní hybridy v roce 2011

Nissan Altima Hybrid je prozatím jediným hybridním automobilem této značky v prodeji. Nissan v něm využívá technologii hybridního pohonu značky Toyota. Podle japonského ekonomického deníku Nikkei uvšem automobilka už v roce 2011 uvede nový hybrid, který bude využívat nově vyvinutého vlastního hybridního pohonu. Ten byl být postaven na lithium-iontových bateriích, má jít o něco podobně levného jako má Honda ve svém IMA, který montuje třeba do modelu Insight. Prvním modelem, který by mohl být vybaven novým typem pohonu má podle novin být minivan Serena, jedno z nejprodávanějších aut Nissanu v Japonsku. Více než na hybridy však Nissan sází na elektromobily. První modely chce doma představit už koncem roku 2010. Nissan se chce stát lídrem na trhu s elektromobily.

Venturi Astrolab

Toyota nechystá solární automobil

Před pár dny jsme přinesli informace o tom, že by měla zkoumat možnosti solárního automobilu. Zpráva pocházela od agentury Associated Press, která ji údajně našla v japonských novinách Nikkei. Okamžitě se jí samozřejmě chytily všechny weby zaměřené na a alternativní paliva, Hybrid.cz nevyjímaje. Nyní musíme ale se sklopenou hlavou, podobně jako ostatní, přiznat, že šlo o nejspíš o omyl. Magazínu AllCarsElectric se totiž podařilo získat oficiální vyjádření mluvčí společnosti Toyota Jany Hartline, které zní „nejsme si vědomi prací na nějakém takovém vozidle, ani je neplánujeme“. Faktem je, že by musely mít obrovskou plochu a být velmi účinné, aby samostatně dokázaly pohánět alespoň trochu prakticky využitelný automobil. Na druhou stranu, solární vozítka dnes existují a jezdí, viz. např. , které nedávno navštívilo a dokončilo cestu kolem světa. Táhlo však za sebou přívěs se .