TÉMA:

nanodrátky


NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

UPDATE: Prieto - 1000x výkonnější lithium-iontová baterie

Společnost Prieto, mladý start-up, založila v roce 2010 odborná asistentka chemie Amy Prieto. Předtím působila na Coloradské státní univerzitě, která je jednou z mnoha v které se snaží o zásadní průlom v oblasti baterií. Prieto slibuje lithium-iontové baterie, které jsou až 1000x výkonnější proti těm běžným. UPDATE 2.6.2012: Podařilo se nám získat komentář předního českého odborníka v oblasti nanotechnologií, vědce Jana Procházky.   auto elektromobil 3D baterie Prieto

Nanopóry v křemíku = lithium-iontové baterie s 10x vyšší kapacitou

Výzkumné týmy z Rice University a společnosti objevily novou metodu s pomocí které by mělo být možné zvýšit kapacitu až desetinásobně. Hlavní roli opět hrají .   
lithium-iontové baterie - křemík nanopóry vědci tým

Baterie budoucnosti z Rakouska

Vědci z Univerzity technologií ve Štýrském hradci vyvinuli nový akumulační materiál, který umožňuje uložení mnohem většího množství elektrické energie v jednotce objemu než současné li-ion technologie. Vyvinuli metodu, která používá křemíku pro zvětšení kapacity lithium-iontových baterií. Kapacita takto vzniklých baterií je až desetinásobná v porovnání se současnými li-ion bateriemi.  
nanotechnologie - silikon
Výzkum je prováděn s podporou firmy Varta Microbattery. Celý projekt nese název "NanoPoliBat" a v nedávné době již byl předložen patentovému úřadu. Tato technologie obsahuje množství nových poznatků, které mají vést k vytvoření nového typu baterie.

Li-ion baterie - čekání na revoluci

Sanyo li-iontová baterie

Lithium-iontové baterie jsou dnes jednou z nejdůležitějších technologií nejen v oboru spotřební elektroniky, kde dodávají energii malým přenosným počítačům a mobilním telefonům, ale také v oblasti automobilismu. Li-ion baterie slouží v hybridních automobilech a v blízké budoucnosti se stanou hlavními zásobiteli energie malých městských elektromobilů. Tesla Motors jimi pohání svůj sportovní elektromobil Tesla Roadster. Současná technologie li-ion baterií je však stále ještě nedostačující zejména co se kapacity a doby nabíjení týká. Proto prakticky po celém světě probíhá ve výzkumných laboratořích mnoha různých společností intenzivní výzkum, který má přinést lépe využitelné lithium-iontové články. Už v roce 2010 je chce ve svém hybridním pohonném systému Integrated Motor Assist využívat japonská automobilka Honda, která nedávno uvedla na trh svůj nový hybrid Honda Insight. Na vývoji svých baterií pracuje s dalším japonským gigantem - Sanyo. Hlavní předností jejich nových baterií nemá být ani tak zvýšená kapacita, jako velmi rychlý čas dobíjení. Mnohem větší část kapacity baterií tak bude moct být využita k pohonu elektromotoru, což zase umožní využít hybridní pohon IMA ve větších a těžších typech automobilů. Navíc mají být nové baterie výrazně levnější. Není bez zajímavosti, že se společností Sanyo spolupracuje v oblasti li-ion baterií také německý koncern Volkswagen. Chce je využít pro své hybridy a elektromobily, a to už od roku 2012. O pokrocích v oblasti vývoje technologie uskladňování energie pomocí lithium-iontových baterií nedávno informoval také prestižní magazín Nature, který přinesl informaci o vysokokapacitních li-ion bateriích využívajících nanotechnologií, konkrétně silikonových nanodrátků.

 

Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?