Chevy Beat

General Motors chystá konkurenci Tata Nano

Obrovské a rychle rostoucí trhy Číny a Indie jsou dnes pro západní automobilky šťavnatým soustem. Jenže tamní automobilky v čele s Tata Motors se nehodlají dát jen tak. Nejlevnější automobil světa Tata Nano za necelých 50 000 Kč je předurčen stát se novým lidovým vozem Asie. Automobilka General Motors proto svým inženýrům zadala nový úkol: vyvinou podobně levný automobil. Měl by být postavený na stejném podvozku Global jako nedávno ohlášený minivůz Chevy Beat. Do produkce by se supelevný vůz měl dostat už koncem roku 2009. Diskutovat můžeme nad tím, jaké typy pohonu asi GM nabídne a případně i s jakou spotřebou?

Toyota iQ

Ženevský autosalon: Toyota iQ

Minulý rok Toyota na Frankfurtském autosalonu odhalila koncept svého mikroautíčka Toyota iQ. Ženevský autosalon zanedlouho přinese možnost prohlédnout si produkční verzi tohoto miniaturního městského vozítka. Teprve tam se nejspíš také dozvíme podrobnosti týkající se pohonu a dostupných verzí vozu Toyota iQ. Produkce by měla začít už během letošního roku a velmi pravděpodobná je verze s 1.0l benzinovým motorem – pro začátek.

BMW Isetta

BMW Isetta – další minivůz od BMW?

Mikroautíčko BMW Isetta bylo další „výdobytkem“ německého průmyslu po 2. světové válce. Původní design patřil Italům, ale BMW si jej předělalo k obrazu svému. Návrh byl unikátní v tom, že Isetta měla pouze jedny dveře, které zároveň sloužily jako čelní sklo. BMW se nyní snaží značku Isetta znovu oživit.

Přední dveře samozřejmě budou muset být pro dnešní bezpečnostní standardy zapomenuty. Nicméně i tak by mohla BMW Isetta představovat příjemnou konkurenci minivozům jako Volkswagen Up! nebo Smart ForTwo. Spekuluje se i o možnosti pohánět jej elektřinou. Oficiálně zatím neexistuje žádné potvrzení o tom, že BMW skutečně na vývoji modelu Isetta pro 21. století pracuje, nicméně šéfové firmy potvrdili, že se designem zabývají.

Volkswagen

Volkswagen: spotřeba 1 l/100 km

Podle magazínu Motor Authority hodlá automobilka Volkswagen do roku 2010 vyrobit auto se spotřebou 1 l/100 km. A to nikoliv jako koncept nebo testovací auto, ale běžný automobil určený pro omezenou výrobu. Ostatně, podobné dvoumístné autíčko se spotřebou 1 l/100 km už Volkswagen ukazoval před pár lety. Nyní ředitel společnosti Martin Winterkorn prohlásil, že plastikovo-magnesiový minivůz s motorem o obsahu 300 ccm a maximální rychlostí 120 km/h se skutečně bude do roku 2010 vyrábět.