Mazda2

Mazda2 jako základ pro elektromobily

Mazda až dosud zůstávala tak trochu stranou alternativních pohonů. Chlubila se sice svým autem na vodík v podobě modelu Mazda RX-8 s Wankelovým motorem, slibovala další auta na vodík, ale jinak je toho pomálu. Heslo Zoom-Zoom se ale úspěšně šíří světem a nová Mazda2 si získala cenu Světového automobilového designu pro rok 2008. Třetí generace byla představena v roce 2007 na autosalonu v Ženevě.

galerie: Mazda2
Mazda2 Mazda2 Mazda2

Mazda se aktuálně dala dohromady s Itochu Corporation a zástupci města Tsukuba aby ohlásila, že společně přestavějí tři modely Mazda2 na elektromobily. Jejich testování proběhně v rámci programu sdílení aut ve zmíněném městě poblíž Tokya a jejich dobíjení skrze obnovitelné zdroje energie. Testování začne v březnu 2010.

Mazda 2

Mazda 2 v silnější dieselové verzi

Malá zelená „šik“ Mazda 2 se už nějakou tu dobu prodává hned v několika verzích. Protože jde o malý levný automobil zaměřený na úspornost, byl dosud jediným dostupným dieselem 1,4l motor o výkonu 68 koní. Mazda však ohlásila, že brzy přidá také další verzi s 1,6l motorem o výkonu 90 koní. Stejný už využívají automobilky Ford u modelu Ford Fiesta nebo PSA v několika svých malých modelech. Spotřeba tohoto motoru by měla být 4,2 l/100 km při emisích 112 g/km. Nový kompaktní dieselový hatchback Mazda 2 MZ-CD 1.6 bude v prodeji na jaře 2009.

Mazda 2

Mazda 2 je nový kompaktní vůz vycházející z designového programu Zoom-Zoom. Pětidveřový vůz je menší a lehčí, ale o to hbitější. Přitom klade také důraz na ekologii a spotřebu paliva. Zatím je k dispozici v několika benzinových verzích od 1.3 l do 1.5 l, začátkem příštího roku přibude také naftová verze Mazda 2 1.4 MCD+. Všechny modely jsou vyráběny v Japonsku.

Malá velká Mazda 2

Nový model už je na běžícím pásu továren automobilky poblíž města Hirošima. Mazda 2 byla vyvinuta ve spolupráci s automobilkou a je o 100 kg než její předchůdce. V se bude prodávat během června pod názvem Mazda Demio, do Evropy dorazí Mazda 2 během října za dosud neoznámené ceny. První tři modely budou benzinové: 1,3 litrový motor (74 nebo 85 koní) a 1,5 litrový (105 koní). O měsíc později by měl dorazit i 1,4l diesel s výkonem 70 koní. V USA se toto bude prodávat nejspíš pod názvem od roku 2009. Spotřeba nejvýkonnějšího modelu se pohybuje kolem 6,6 l/100 km.