TÉMA:

Martin Winterkorn


NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Hodnota Volkswagenu se propadla o třetinu, Winterkorn se omluvil

Kauza falešných emisních měření Volkswagenu v nabrala takřka neuvěřitelné rozměry. Hodnota koncernu VW se propadla o třetinu. Zástupcům firmy hrozí kriminál. Množí se konspirační spekulace.   auto Martin Winterkorn šéf koncernu Volkswagen

Volkswagen: dojezd elektromobilů brzy až 640 km

Podle Martina Winterkorna, ředitele německé automobilky Volkswagen, umožní lithiové baterie typu "solid-state" v blízké budoucnosti zkonstruovat elektromobily s dojezdem až 640 km. Winterkorn zopakoval svou vizi na americké Stanfordské univerzitě při předávání ocenění Science Award za výzkum na poli elektrochemie.   e-Golf

Volkswagen vidí budoucnost v plug-in hybridech

Vzrůstající obliba hybridních automobilů nezůstává bez povšimnutí většiny automobilových výrobců a výjimkou není ani německá automobilka . Podle slov jejího šéfa , která pronesl na motorovém symposiu ve Vídni, je budoucnost osobní mobility v plug-in hybridech.   
popis obrázku

Nový šéf Škoda auto přichází z Číny

Do mladoboleslavské automobilky přichází nový šéf. Penzistu Reinharda Junga (59) nahrazuje Winfried Vahland (53). Zdánlivě nepodstatná novinka. Jenže Vahland přichází z , nejprogresivnějšího automobilového trhu na světě. Co to bude pro Škodovku znamenat?   
Škoda Auto logo znak okřídlený šíp

Volkswagen e-Lavida - o úspěchu elektromobilů rozhodne Čína

Čína se stala největším automobilovým trhem a jednou z nejúspěšnějších automobilek "starého světa" se tam stal Volkswagen. Mimo jiné i díky tomu, že už v Říši středu působí několik desítek let. Aktuálně představil exkuzivně čínský luxusní elektromobil VW e-Lavida. Volkswagen e-Lavida

Ženevský autosalon živě: Hyundai, Kia, Volkswagen, Subaru

Automobilky se na ženevském autosalonu snažily všeobecně působit ekologickým dojmem. Příjemné proto byly například press-kity nikoliv v podobě stohu papírů nebo tlustých magazínů, ale CD, flashkarty nebo rovnou online balíčku. Čím dále zapůsobili Hyundai, Kia, Volkswagen a Subaru?  
Autosalon Ženeva 2010 živě

Slováci vyrobí malý rodinný vůz od Volkswagenu

O tom kdo vyrobí malý rodinný automobil vycházející z konceptu Volkswagen Up! je konečně rozhodnuto. Spekulovalo se i o továrně ve Vrchlabí, ale ta nakonec vybrána nebyla. Nové malé rodinné auto místo toho vyrobí továrna v Bratislavě. Martin Winterkorn, ředitel automobilky, k tomu řekl, že "náš tým Volkswagen na Slovensku je ideálně připraven nabídnout flexibilitu potřebnou pro produkci našeho nového rodinného auta. V bratislavské továrně jsou dnes úspěšně vyráběny čtyři různé značky pod jednou střechou." První rodinná auta mají z výrobních linek sjet už v roce 2011, k dispozici budou třídveřové a pětidveřové verze pod značkami Volkswagen, Škoda a Seat. Pokud budou mít auta uspěch je velmi pravděpodobné, že se časem s výrobou začne také v dalších továrnách automobilky.
Volkswagen up!

 

Volkswagen: elektromobily až za 15-20 let

Volkswagen logo

Šéf Volkswagenu Martin Winterkorn se na Ženevském autosalonu rozpovídal o elektromobilech. Skupině reportérů sdělil, že jsou důležitou součástí celé skládačky pokud jde o "zelenější" dopravu. Problém je v tom, že zatím nenastal jejich čas. Masové rozšíření elektromobilů je podle něj vzdálené 15 až 20 let. Co se může zdát jako velmi dlouhá doba je ale velmi střídmý odhad člověka, který v automobilovém průmyslu dlouhodobě působí na nejvyšších pozicích. Ostatně i v německém magazínu Automobilwoche se redaktor Guido Reinking před časem rozepsal o tom, že elektromobily se stanou skutečně rozšířenou alternativou teprve někdy po roce 2025. Tyto střízlivé odhady kalkulují se skutečností, že v současné době se sice elektromobily v hojném měřítku vyvíjejí a pomalu uvádějí na trh, ale zároveň se zatím prodávají v naprosto minimálním (prakticky blížícím se nule) množství proti klasickým automobilům. Navíc jsou tu hybridy, které představují jakýsi mezistupeň v přechodu k plně elektrickému pohonu. Všechny automobilky se samozřejmě už dnes o elektřinu zajímají, největší náskok mají Mitsubishi, z těch menších pak Tesla Motors či Think Global. Také Volkswagen se však nedávno spolčil s Toshibou za účelem vyvíjení elektrického pohonného systému. Jednoduše řečeno, stovky milionů benzinových nebo dieselových aut prostě mávnutím kouzelného proutku v elektromobily neproměníte. Změna bude trvat a zdaleka nebude spočívat jen v tom, že v budoucnosti dostanou větší prostor auta na elektřinu.

 

Výzkumník Volkswagenu chladí nadšení z elektromobilů

Volkswagen logo

Přestože samotný ředitel koncernu Volkswagen Martin Winterkorn před časem prohlásil, že budoucnost patří elektromobilům, podle Juergena Leoholda, vedoucího výzkumníků v automobilce VW, nás ještě čeká spousta problémů. Skutečně masového rozšíření elektromobilů se podle něj nedočkáme dříve než za několik desetiletí. Klíčovými problémy jsou podle něj nedostatečný dojezd, vysoká cena a malá průmyslová kapacita pro výrobu vysokokapacitních baterií. Odhady, podle kterých už v roce 2010 budou milióny lidí jezdit v elektromobilech jsou podle něj velmi optimistické. Potvrdil, že Volkswagen bude prodávat elektrická auta (jak bylo naznačeno nedávno ve vizi Volkswagenu pro rok 2028), ale zároveň řekl, že "bude trvat 20 až 25 let, než elektromobily dosáhnou alespoň 10% podílu". Prvním elektromobilem Volkswagen bude malý městský vůz v roce 2010, následovat budou větší. "Máme ambice elektrifikovat nejen velmi malá auta, ale i naše hlavní modelovou řadu, Golf" řekl doslova Leohold. Přestože lithium-iontové baterie v poslední době zaznamenaly významný skok kupředu, stále ještě to není dost. Podle Leoholda například dálkové trucky vždy budou jezdit na konvenční paliva, potenciál na zlepšování benzinových i dieselových motorů stále ještě existuje.

 

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil