Opel Magna GAZ

Opel získala Magna a Rusko

Že Němci pečou s Ruskem? Nejnovějšího dění kolem automobilky Opel tomu jasně nasvědčuje. O evropskou součást krachujících General Motors měl zájem Fiat, ale jeho nabídka nebyla dost dobrá. Dále se o Opel ucházeli čínská firma Beijing Automotive Industry Corp. i investiční společnost RHJ International (viz. iHNed.cz). Německá vláda preferovala od počátku mezinárodní konglomerát Magna International, se kterou se nakonec také dohodla. Podle dohody získá Magna v Opelu 20% podíl, dalších 35% bude mít partnerská ruská státní banka Sberbank. Americkým General Motors zbude 35% a zbývajících 10% bude rozděleno mezi zaměstnance. Co je však nejdůležitější, v provozu zůstanou všechny čtyři továrny v Německu, jimž jednotlivé spolkové státy schválily pomoc. Přesto však Magna nedělá mnoho tajností kolem toho, že chce některé modely vozů Opel vyrábět v ruské automobilce GAZ. Poté, co se Německo dohodlo s Magnou přišel švédský premiér s komentářem k celé situaci. Podle něj se díky této dohodě ocitá tamní automobilka Saab, která stejně jako Opel patří pod GM, do velmi zranitelné a obtížné pozice. Je totiž také k prodeji, mezi zájemci je mimo jiné i náš oblíbený Fiat.

Magna Steyr Mila EV

Ženeva: elektromobil Magna Steyr Mila EV

O tom, že kanadská/rakouská automobilka Magna Steyr, jeden z největších světových výrobců automobilových součástek, chce vlastní elektromobil, jsme už psali. Informovali jsme i o prvním konceptu Mila Alpin. Ženevský autosalon roku 2009 byl svědkem odhalení jejich první skutečného elektromobilu Magna Steyr Mila EV. Jde o automobil od základu vybudovaný pro elektrický pohon. Tímhle základem je podvozek, který Magna nabízí OEM výrobcům, aby na něm mohli stavět své vlastní „produkty“. Podvozek je okamžitě připraven k výrobě, takže na něm lze ihned začít stavět nová auta, a to nejen na elektřinu, ale třeba i na vodík, zemní plyn nebo s hybridním pohonem. Ukázkový pětidveřový elektromobil Magna Steyr Mila EV je dlouhý 4 metry, vybaven elektromotorem o výkonu 67 koní poháněným lithium-iontovými bateriemi přímo od Magna Steyr plus střešením solárním panelem. Dojezd má být až 150 km při průměrné době nabíjení 2 hodiny 30 minut. Mimochodem, Magna v současné době spolupracuje s automobilkou Ford na nové produkční verzi elektromobilu založeného na modelu Ford Focus, a tak není divu, že i Magna Steyr Mila EV jej tak trochu připomíná.

Magna Steyr Mila EV

Magna chce vlastní elektromobil do roku 2010

Kanadská společnost Magna International je dnes třetím největším výrobcem automobilových součástek na světě. Vlastní rakouskou automobilku Magna Steyr (viz. nedávno představený koncept automobilu Mila Alpin), před lety chtěla koupit Chrysler, a teď si dělá zálusk také na oblast elektromobilů. Vlastně jí ve vstupu na trh elektromobilů nic nebrání, v současné době vyrábí prakticky všechny součástky potřebné pro jeho konstrukci. Zároveň se poohlíží po partnerské automobilce, se kterou by mohla elektromobily vyrábět. Magna je údajně připravena poskytnout jakékoliv součástky a subsystémy, případně dokonce i kompletní automobil, podle toho co bude partnerské společnosti vyhovovat nejlépe. Hlavní technický šéf Ted Robertson údajně prohlásil, že do roku 2010 chce mít Magna hotový čtyřmístný elektromobil, na kterém hodlá demonstrovat všechny systémy.

Mila Alpin

Ženevský autosalon: koncept Mila Alpin

Koncept terénního automobilu MILA Alpin (Magna Innovation Lightweight Auto) představí na ženevském autosalonu australská firma Magna Steyr. Ta patíř pod kanadský konglomerát Magna International. MILA Alpin je kompaktní off-road s tělem speciálně navrženým tak, aby mohlo být poháněno různými typy alternativních pohonů.

Pohon na všechna čtyři kola zajišťuje stoupavost až 100%, tedy možnost stoupání až při neuvěřitelných 45°! Což z Mila Alpin činí multifunkční koncept vhodný například i proužitková vozidla (záchranné služby apod.). Zároveň dokáže ale Mila Alpin bez problémů fungovat i na běžných silnicích, s nízkými emisemi (pod 100 g/km).

Mila Alpin

Velká panoramatická střecha pak dává pasažérům široký rozhled. Originální off-road je vybaven 3+1 sedačkami. Jako jeho pohon může sloužit motor na zemní plyn (?), hybridní pohon nebo malý, přeplňovaný benzinový motor. Výroba vozidla má být údajně levná a relativně ekologická. Automobilka Magna Steyr nabízí koncept de-facto k licencování jakékoliv značce.