Elektroskútry GOVECS

Nové elektroskútry GOVECS představeny v Polsku

Segment , ačkoliv zdánlivě nepříliš zajímavý, vypadá dnes ve skutečnosti jako jeden z nejslibnějších. ve sice zbankrotoval, ale to otevířá cestu novým „tvářím“. Podle našich informací jeden ze zakladatelů firmy a několik dalších lidí z managementu bylo nespokojeno se zhoršující se kvalitou výroby v , a tak začátkem roku 2009 založili, společně s lidmi ze zkrachovalého Vectrixu, novou firmu GOVECS se sídlem v a výrobním závodem v polské Vratislavi.  

Brammo Enertia TTR

Brammo Enertia TTR se představuje ještě před elektrickými závody TTxGP

Zbývají necelé dva dny do startu závodu TTxGP, prvního motocykového závodu určeného pro elektromotorky. Ještě před mávnutím startovním praporem se postupně objevují nové informace o strojích, které budou stát na startovním roštu. Například společnost Brammo připravila u svou druhou elektrickou motorku, Brammo Enertia TTR, závodní verzi své původní Brammo Enertia, kterou hodlá prodávat skrze síť obchodů Best Buy. Novinka váží pouhých 163 kg, zejména díky stejnému hliníkovému rámu jako má originální Enertia. Závodu se zúčastní dokonce dva kusy. O pohon elektromotoru se stará lithium-polymerová baterie s kapacitou 8 kWh, maximální rychlost motorky je 145 km/h. „Naším cílem je mít nejovladatelnější motorku, která projede zatáčkami nejrychleji, abychom měli co nejlepší průměrnou rychlost,“ komentoval představení novinky Craig Bramscher, ředitel Brammo.

Brammo Enertia TTR Brammo Enertia TTR Brammo Enertia TTR
Subaru Stella EV

Elektromobily Pininfarina B0 Bluecar a Subaru Stella jdou do výroby

Jen pár hodin poté, co ohlásilo spuštění výroby elektromobilu , přispěchali s podobnou zprávou také další automobilky. Předně je to , která má připravený malý městský s dojezdem kolem 90 km a max. rychlostí 100 km/h. To je výrazně méně než i MiEV. Stella EV se dokáže dobít na 80% během 15 minut, plně pak za pět hodin ze standardní 220V zásuvky. Cena elektromobilu je stanovena na 4,7 mil. jen (zhruba 48 000 dolarů, tedy asi 912 000 Kč). Podobně jako Mitsubishi však mohou japonští zákazníci žádat o slevy na dani a dotace v celkové výši až 1,38 mil. jenů (asi 300 000 Kč). Letos chce Subaru vyrobit pouze 170 kusů svého elektromobilu a postupně výrobu navyšovat podle poptávky. Otázkou je, kdo by chtěl Stellu, když Mitsubishi je levnější a lepší?! Však také Subaru prozatím narozdíl od třech diamantů nemá plány na vývoz elektromobilu z .  

Subaru Stella EV Subaru Stella EV Subaru Stella EV
elektromobil Evisol ThoRR

Evisol ThoRR – konkurence pro elektromobil Tesla Roadster?

Elektromobil Tesla Roadster v USA právě sjíždí z výrobních linek, mezitím se v dílnách po celém světě připravují konkurenti. Evropská společnost Envisol se zabývá dodávkami baetrií a dalších součástech pro elektromobily. Projekt ThoRR je vyvrcholením dlouhodobého působení firmy v této oblasti. Jedná se o elektromobil – roadster postavený podle světoznáméhp závodního automobilu Lotus 7. Jako pohon muslouží elektromotor Siemens o výkonu 272 koní a lithium-polymerové baterie Kokam s kapacitou 29 kWh. Elektromobil samozřejmě využívá regenerativní brzdění, nemá řazení, je vybaven ABS a celkově váží 755 kg. Teoretické zrychlení z 0 na 100 km/h je něco přes tři sekundy a max. rychlost přes 200 km/h.