Lexus HS 250h

Lexus HS 250h (2010)

Luxusní hybridní sedan z dílny automobilky Toyota je prozatím určen pouze pro americký a japonský trh. Představil se na autosalonu v Detroitu v roce 2009, doma v Japonsku se prodává od června téhož roku. Stejně jako např. Prius nabízí čtyři módy jízdy – normální, eco, power a plně elektrický (EV). Elektromotor je poháněn 41kg NiMH baterií skrytou pod zadními sedačkami. Jde o první dedikovaný hybrid značky Lexus. Tedy první auto vyvinuté od začátku do konce jako hybridní, bez dostupnosti benzinové verze. S Toyotou Prius sdílí stejný podvozek, motor naopak pochází z Toyota Camry Hybrid.

Lexus HS 250h

Toyota ztrojnásobí výrobu hybridu Lexus HS 250h

Hybridní automobily zažívají doma v Japonsku skvělé časy. Nová Honda Insight se okamžitě po svém uvedení vyšvihla mezi nejprodávanější auta vůbec. Nová Toyota Prius mezi ně patří poslední tři měsíce. Dne 14. června byl na japonský trh uveden hybrid Lexus HS 250h, luxusní sedan se spotřebou 6,7 l/100 km. Ačkoliv Toyota očekávala prodej zhruba 500 kusů za měsíc, do dnešního dne obdržela údajně kolem 9000 předobjednávek. S takovým zájmem nepočítala, a tak se teď zaměstnanci v továrnách musejí točit jako kolečka ve stroji ještě o něco rychleji, aby stíhali zhruba trojnásobné zvýšení výroby. Prodejům hybridů v Japonsku výrazně napomáhají také nové vládní úlevy a dotace, které vyprší 31. března 2010.

galerie: Lexus HS 250h
Lexus HS 250h Lexus HS 250h Lexus HS 250h
hybridní automobil Lexus HS250h

Detroit 2009: Lexus HS250h, světově první luxusní hybrid

Toyota, resp. její značka Lexus, na Detroitském autosalonu představila nejen novou generaci hybridu Toyota Prius, svůj nový malý elektromobil Toyota FT-EV, ale také první dedikovaný luxusní hybrid nesoucí označení Lexus HS250h. Jde o čtyřmístný sedan sdílející mnoho komponent právě s novým Priusem. Opět jej pohání Hybrid Synergy Drive, tentokrát s celkovým výkonem 187 koní – skládá se z elektromotoru a také 2,4l čtyřválce. Jde o první luxusní hybridní automobil na světě, který je od začátku projektován jako hybrid (nevychází tedy z nějakého původně klasicky poháněného modelu jako předchozí vozy Lexus). Aerodynamický koefient odporu vzduchu nového sedanu je pouze 0,27. Stejně jako nový Prius, také tento Lexus využívá nového „ekologického plastiku“ pro některou svou vnitřní výbavu. V USA se novinka začne prodávat koncem letošního léta. Toyota chce ročně prodat kolem 30 až 35 000 kusů, cena zatím nebyla oznámena.

hybridní automobil Lexus HS250h