TÉMA:

lehké materiály


NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Nižší spotřeba díky japonské superoceli

Japonská firma Nippon Steel & Sumitomo Metal vyvinula novou pokročilou konstrukční ocel pro automobilový průmysl. Nový materiál je údajně o 20 až 30 % lehčí a o čtvrtinu pevnější, než běžně používaná ocel.   Výroba auta

BMW chce snížit cenu výroby uhlíkových vláken o 90 %

Podle magazínu Bloomberg je BMW blízko tomu, aby výrobu uhlíkových vláken () až o 90 %. Díky tomu by se tento pokročilý materiál mohl stát konkurenceschopný klasické oceli.   auto BMW uhlíková vlákna CFRP

Nové Audi A7: odpružení ze skleněných vláken místo oceli

Audi koncem května představilo novou generaci modelu Audi A7. Má nové světlomety, nový zadek a také nové pružiny (jinak ale vypadá úplně stejně jako staré Audi A7). Místo z oceli jsou ze skleněných vláken, aby se ušetřilo na hmotnosti.   Nové Audi A7 bude využívat pružiny z materiálu zvaného GFRP

Výrobce kečupů Heinz fušuje do automobilového průmyslu

Zdálo by se, že automobily a rajčata nemají mnoho společného. Výzkumníci společností Ford a H.J. Heinz však vidí prostor k inovativní spolupráci. Odborníci z obou firem zkoumají, zda je možné vyrábět z rajčat kompozity použitelné v automobilovém průmyslu.   Ford a Heinz spolupracují na vývoji bioplastů - udržitelných materiálů pro automobilový průmysl

BMW i: karbonová revoluce se blíží

Lehká konstrukce a bezpečnost si neodporují. Naopak: kombinace hliníku a uhlíkových kompozitů v konceptu LifeDrive připravovaného elektromobilu BMW i3 při nárazových testech v některých oblastech dokonce překonává dosavadní ocelové konstrukce.   auto elektromobil BMW i3 bezpečnost uhlíkové komponenty

Edison2 - nová verze lehkého auta chce změnit svět

Revoluční auto Edison2 se stalo vítězem soutěže Automotive X-Prize v roce 2010. Od té doby se toto VLC (Velmi lehké auto) vyvinulo až do své 4. verze. Tu nedávno autorský tým představil v Muzeu Henryho Forda ve městě Dearborn v Michiganu.   auto Edison VLC 4.0 velmi lehké auto

Toyota Me.We - lehké, šetrné auto ve stylu Mini

Vývojová studie TOYOTA ME.WE představuje novátorský výsledek partnerství návrhářského a vývojového centra Toyota European Design & Development (ED) a Jeana-Marie Massauda, proslulého návrháře uznávaného pro jeho vizionářské projekty v oblasti designu a architektury.   Toyota We.Me - Revoluční změna v náhledu na výrobu automobilů za použití netradičních metod

Hypergravitace pomáhá vyrábět nové typy materiálů

Snižování hmotnosti je směr, kterým se dnes ubírá nejen automobilový průmysl. Obrovský potenciál má také v řadě dalších oborů. Evropská vesmírná agentura ESA podporuje výzkum nových slitin a s potenciálem snížit až o 45 % hmotnost turbín pro letectví a energetiku.   Letecká turbína Rolls-Royce Trent.

Evonik představil nejlehčí elektrický sporťák Lotus Elise-E

Na nedávno proběhlém automobilovém sympoziu v Bochumi se světu představil lehký elektrický sportovní Elise-E. Malý sporťák v sobě kombinuje nejnovější odlehčené automobilové komponenty essenské společnosti Evonik a sofistikovanou britskou automobilovou technologii automobilky .   Evonik Elise-E


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil