TÉMA:

kondenzátor


NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Baterie v karosérii auta již za 5 let?

O umístění baterií do karosérie auta začala uvažovat automobilka Volvo již před několika lety. Se současným stavem technologie je však podobný koncept ještě mnoho let vzdálen. Podle vědců z Queenslandské technologické univerzity (QUT) však lze „bateriové karosérie“ připravit pro komerční nasazení již za 5 let.   Baterie v karosérii

Měděný nanodrát jako baterie budoucnosti?

Američtí vědci vyvinuli jedinečnou technologii ukládání elektrické energie. Na běžném měděném drátu vytvořili nanostruktury schopné dočasně uchovat elektrický náboj. Upravený drát zůstal vodivý a navíc se z něj stal superkondenzátor.   Superkondezátor v dráte

Elektrické dráty místo baterií?

Američtí vědci vyvinuli jedinečnou technologii ukládání elektrické energie. Na běžném měděném drátu vytvořili nanostruktury schopné dočasně uchovat elektrický náboj. Upravený drát zůstal vodivý a navíc se z něj stal superkondenzátor.   Superkondezátor v dráte

Nové grafenové superkondenzátory - další velký příslib?

Vědci z Monash Univerzity v Melbourne přišli s novým způsobem, jak využít „hvězdný“ materiál grafen. V laboratorních podmínkách sestrojili superkondenzátor, jehož energetická objemová hustota dosahuje úrovně olověných baterií.   grafen

Superkondenzátory - byznys za 3 mld. dolarů v roce 2016

jsou v současné době stále veskrze neznámým pojmem. Přitom slibují zásadní proměnu v oblasti elektroniky a potažmo i . Podle analytické společnosti NanoMarkets se celosvětový obchod se superkondenzátory zvýší ze současných $400 mil. na $3,0 mld. v roce 2016.   
superkondenzátory - ultracapacitors

Američané a Čína společně vyvinou nové hybridní technologie

Lithium-iontová baterie

Americká společnost Maxwell Technologies se spojila s čínskou Tianjin Lishen Battery, aby společně vytvořili nový hybridní systém skladování energie využívající lithium-iontové baterie a vysokokapacitní kondenzátory. Nová technologie by měla postihnout všechny nevýhody, kterými v současné době trpí samotné li-ion baterie, tedy nízkou kapacitu, dlouhou dobu nabíjení, krátkou životnost a schopnost pracovat při nízkých teplotách. Čínský Lishen je v současnosti jedním z největších producentů lithium-iontových baterií, ročně jich vyrobí na 130 milionů pro společnosti jako Samsung či Apple pro mobilní telefony i MP3 přehrávače. Maxwell zase představuje vůdčí společnost v oblasti skladování energie. Jejich budoucí nové produkty by mohly najít uplatnění mimo jiné také v hybridních automobilech či elektromobilech.

zdroj: The Energy Blog

Zahoďme baterie, jsou tu kondenzátory z nanotrubek

Velmi zajímavý článek na Techblogu: Kondenzátory z nanotrubek nahradí akumulátory

 

Nabíječky elektromobilů Circontrole-stationVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Sleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto Live