Vodíkové autobusy pro Londýn

Londýn dnes patří mezi nejprogresivnější světové metropole s ohledem na ekologickou dopravu. Poplatky za vjezd do centra, budování nových jízdních pruhů pro kola, nabíječky pro elektromobily a další aktivity dávají Londýnu a především jeho starostovi Kenu Livingstonovi punc opravdového bojovníka za životní prostředí. Nejnovějším zářezem na pažbě se stává dohoda mezi společnostmi Air Products a Transport for London. Díky ní vyroste v Londýně vodíková čerpací stanice, která bude dodávat vodík pro vodíkové autobusy, které začnou ve městě jezdit už v roce 2010. První várku o deseti kusech dodá americká společnost ISE. Pět z nich „pojede“ na palivové články a pět z nich bude vodík přímo spalovat.

zdroj: autobloggreen

Toyota Yaris

Londýnští elektromobilisté se zlobí

Poplatky za vjezd do centra Londýna jejichž výše je závislá na emisích CO2 jsou známé již po celém světě. Takový systém nahrával hlavně elektromobilistům, kteří byly od poplatků osvobozeni.
Elektromobilům a ostatním alternativám, které neprodukují více než 120 g CO2/km, sice výhoda zůstala, ale přibudou k nim i všechny ostatní konvenční automobily splňující onu hraniční hodnotu emisí oxidu uhličitého.

Londýn rozšiřuje zóny s nízkými emisemi

Londýnský starosta Ken Livingston se o obyvatele svého města stará s nebývalou vervou. Snaží se z Londýna udělat čístší město, a tak nejenže před lety zavedl poplatky pro vjezd do London City, ale nově rozšiřuje také tzv. LEZ (Low Emission Zone). Jedná se o zóny, kam mají zpoplatněn vjezd všechny lehké i těžké nákladní automobily a autobusy.