TÉMA:

karbonová vlákna


NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Auta z 3D tiskárny? Realita už dnes

Kompozitní materiály jsou cestou ke snižování hmotnosti a spotřeby automobilů. Jejich výroba je však zatím drahá a technicky náročná. Letecký inženýr Greg Mark však ukázal, jak jednoduše lze kompozitní díly vyrábět pomocí pokročilé 3D tiskárny.   3D Tiskárna

O krok blíže: Baterie v karosérii

Švédové před pár lety představili koncept elektromobilu, jehož baterie funguje jako baterie. Projekt si kladl za cíl zmenšit hmotnost a zvýšit dojezd elektromobilů. Na projektu se stále pracuje, ale na komercializaci „superkarosérie“ si ještě nějaký ten pátek počkáme.   Kompozitní díl

BMW znásobí výrobu uhlíkových vláken

Americko-německá firma SGL Automotive Carbon Fibers zdvojnásobí výrobu uhlíkových vláken v závodě Moses Lake ve státě Washington. Výhradním odběratelem vláken je německá automobilka BMW. Němci uhlíková vlákna používají k výrobě velmi lehké a pevné karosérie elektromobilu BMW i3.   CFRP karoserie

BMW i3: Velký zájem zákazníků vs. problémy s výrobou

Německá automobilka nestíhá uspokojit všechny zájemce o elektromobil BMW i3. Kromě úvah o zvýšení denní kapacity výrobního podniku v Lipsku, řeší BMW i nečekané problémy s výrobou pokročilé kompozitní karosérie.   BMW i3

BMW i: karbonová revoluce se blíží

Lehká konstrukce a bezpečnost si neodporují. Naopak: kombinace hliníku a uhlíkových kompozitů v konceptu LifeDrive připravovaného elektromobilu BMW i3 při nárazových testech v některých oblastech dokonce překonává dosavadní ocelové konstrukce.   auto elektromobil BMW i3 bezpečnost uhlíkové komponenty

Honda CB750 na tekutý vodík

Motocykl Honda CB750 patří k legendám jedné stopy. Stroj se vyráběl mezi lety 1969 a 2003 a podle názoru mnoha patří k nelepším motorkám, které kdy byly vytvořeny. Průmyslový designér Igor Chak se rozhodl vzdát legendě poctu. Vytvořil proto návrh modelu 2015 Honda CB 750. Kromě toho, že je prorostlý elektronikou se může pochlubit ještě jedním unikátem. Jako motor mu slouží čtyřválcový motor na tekutý vodík. Konstrukce motorky je pak vyrobena z kombinace karbonových vláken, titanu a hliníku. Dotykový ovládací panel umístěný přímo na nádrži ze všeho nejvíc připomíná iPhone, nabízí ale kromě různých jízdních módů také GPS a diagnostiku motocyklu. Nashle v roce 2015!
2015 Honda CB750
2015 Honda CB750

 

Ekologický sporťák z Bavorska - BMW Z10 ED

sportovní hybrid BMW Z10 EDAutomobilka BMW dnes patří k lídrům v oblasti snižování spotřeby. Systém Efficient Dynamics patří k těm nejšetrnějším na trhu a v přímém testu mezi luxusním BMW 520d a hybridem Toyota Prius dokonce vyhrála limuzína. BMW Z10 ED je označení pro nový ekologický sportovní vůz bavorské automobilky, kde "ED" znamená právě "Efficient Dynamics". Novinka je údajně vyvíjena v tajnůstkářské divizi Technik a má jít o přehlídku těch nejnovějších technologií, které jsou dnes v automobilovém průmyslu k dispozici. Sporťák má být vyráběn v omezeném množství a prodávan zhruba za 2,5 mil. Kč. "Idea spočívá v tom, že spojíme tu nejnovější technologii takovým způsobem, aby přinesla vysoký výkon bez zbytečného přetěžování životního prostředí, jak to dělají dnešní sporťáky," řekl jeden ze zaměstnanců BMW magazínu Autocar.co.uk. "Není žádný důvod, proč by se výkon a šetrnost měli vylučovat, technologie existují. Jde jen o to je správně využít," dodal tajemný informátor prorocky. Nový sportovní automobil BMW Z10 ED například nemá vážit více než 1400 kg, využije části kapoty z uhlíkových vláken, výrazného zmenšení se dočká nejspíš 3,0l motor. Zároveň bude auto mít stop & start funkci, integrovaný startér/generátor, vylepšenou verzi současného systému pro rekuperaci brzdné energie - ta bude údajně skladována v lithium-iontové baterii, čímž se de-facto stane z nového BMW hybrid.

 

Britský bio-sporťák Climax na ethanol

Climax je nový britský otevřený dvoumístný sporťák automobilky Climax Cars inspirovaný legendárním závodním vozem F1 Cooper Climax T51. Zvláštností Climaxu je fakt, že dokáže jezdit na bioethanol. Jedná se o čistě britský automobil inspirovaný bohatým dědictvím tamního motorismu, sporťák budoucnosti, vyrobený ručně s maximální péčí. Pod kapotou tepe nejnovější agregát značky Subaru, který pohání zadní nápravu. Šasi je vyrobeno z odlehčeného hliníku, karoserie pak z hliníku nebo karbonových vláken. Bohatí zákazníci si budou moct vybrat z různých typů motorů, převodovek, barev i vybavení interiéru. Climax má však především odkazovat ke starým automobilům ze závodů jako Le Mans. Jak se vám sporťák líbí?
Climax
Climax

 

Scorpion - hybridní sporťák na vodík

Malá, nedávno založená americká automobilka Ronn Motor Company představila sporťák pojmenovaný "Scorpion". Jedná se o hybridní automobil, který spaluje vodík smíchaný s benzinem (30%-40% vodíku v benzinu). Spotřeba by se měla pohybovat kolem 5,6 l/100km při max. rychlosti 320 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h během 3,5 sekund. Parametry automobilu zní tedy více než zajímavě. Srdcem Scorpion bude 3,5litrový šestiválcový motor, který bude obalen do těla z karbonových vláken značky Metal Crafters. O pohonný systém se postará společnost Hydrorunner a celé dohromady by se to mělo poskládat v nové továrně, která má vyrůst v Texasu. Celé to sice zní poněkud příliš odvážně (vezmeme-li navíc v úvahu, že firma chce získat finance skrze akcie a oficiální webové stránky nevypadají dvakrát důvěryhodně), ale renderované koncepty Scorpionu nejsou k zahození.

Scorpion - hybridní sporťák na vodík

 

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?