Výroba Chevroletu Volt přerušenaAUTO
Výroba Chevroletu Volt přerušena
Citroen letos prodá 4000 elektromobilůAUTO
Citroen letos prodá 4000 elektromobilů
Fabia ujela 2006 km na jednu nádržREKORD
Fabia ujela 2006 km na jednu nádrž
Tata v Evropě - místo Nano bude PixelMALÁ AUTA
Tata v Evropě - místo Nano bude Pixel

TÉMA:

insight


NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Březen 2011: prodej hybridů v USA výrazně stoupl

Podle statistik magazínu HybridCars.com vzrostly v USA během března o 50% proti minulému měsíci. Celkem se prodalo 34 082 , včetně novinky v podobě .   
Lexus CT 200h

Test: Honda Insight 2010

Dokonce i deník Blesk už se zajímá o hybridní auta! Jsme rádi, že se alternativní pohony stávají hlavním proudem a sami opět přispíváme naší troškou do mlýna. Ve spolupráci s mladoboleslavským autosalonem Ascot MB přinášíme test tohoto prozatím nejlevnějšího hybridu na českém trhu. Co nám týdenní testování hybridu Honda Insight prozradilo? A jak si vede proti Priusu?  
Honda Insight

Honda Insight 2010 - test Honda Insight 2010 - test Honda Insight 2010 - test

Honda Insight (2010)

Honda Insight

Ačkoliv v oblast hybridních aut poslední dekádu jasně ovládla Toyota Prius, japonský souputník v podobě automobilky Honda nelenil. Dlouho vylepšoval svůj pohonný systém IMA, aby mohl v roce 2009 konečně přivést na svět i svůj plnohodnotný hybrid. Nová Honda Insight s sebou nese dědictví stejného jména jako první komerčně dostupný hybridní automobil značky Honda, nicméně tentokrát už jde o čtyřmístný hatchback, který se Priusu snadno vyrovná po všech stránkách. A v jedné ho předčí - v ceně, která je výrazně nižší.

 

Nový Prius si předobjednalo 40 000 zájemců

Jak se Honda chlubila s prodejem svého nového hybridu Insight, tak se Toyota hodlá chlubit úspěchem nového modelu Toyota Prius. Toyota Motor Corp. očekává, že do poloviny května, kdy se novinka začne v Japonsku prodávat, bude mít jen na domácím trhu sesbíráno na 40 000 předobjednávek. To je povážlivý objem vezmeme-li v úvahu, že během roku 2008 se tamtéž prodalo "jen" 73 100 kusů původního modelu Priusu. Místní noviny nicméně informují, že do poloviny dubna dealeři Toyoty obdrželi předobjednávky na více než 20 000 nových kousků. Hybridy a další vozy na alternativní pohon by měly v prodejích výrazně poskočit díky novým incentivám japonské vlády, která chce prodej ekologických automobilů podpořit, podobně jako např. v Británii a jinde na světě. Není bez zajímavosti, že Toyota bude v Japonsku prodávat nový model (nedávno představenou třetí generaci) společně se starším modelem, jehož cenu sníží na úroveň Hondy Insight. Toyota uvedla, že během roku 2010 chce globálně prodat 400 000 kusů nového Priusu.
Toyota Prius 2010 - třetí generace

 

Proč nemá nová Honda Insight LED světla?

Nejnovější (model pro rok 2010) se může pochlubit překvapivě nízkou cenou, ale jen průměrnou výbavou. Právě to se pokusil vyjasnit Dave Terebessy na firemním blogu Latest Insight. prý často dostává dotazy ohledně a prosklené střechy, resp. skutečnosti proč je nový model nemá. Odpověď je překvapivě jednoduché - obě součástky jsou prostě stále příliš drahé, navíc váha prosklené střechy by zvýšila spotřebu. LED světla by sice mohla uspořit část energie, ale na druhou stranu by se cena hybridního Insightu opět o něco zvýšila. Automobilka přitom chtěla pro široké masy, tedy s co nejnižší cenou. Zároveň ale Terebessy nepřímo naznačil, že budoucí modely by všechny tyhle vychytávky případně obsahovat mohly. Insight se prodává velmi dobře a tak získala důraznou konkurenci pro svůj průlomový model .
Honda Insight 2010

 

Honda Insight v USA - podívejte se na reklamu!

Hybridní automobil Honda Insight se dostal do USA. Tamní dealeři celkem mají na skladech připraveno 478 kusů, což věru není mnoho. Výroba v Japonsku údajně běží na plné obrátky a na domácím trhu se hybrid prodává jako o život. V USA je startovací cena nastavena na $19 800 dolarů pro verzi s nejnižší výbavou. Někteří lidé ale nejsou z auta příliš nadšeni. Například jeden majitel původní verze Honda Insight z roku 2000 říká, že cena je příliš vysoká ve srovnání kupříklad s nejlevnějším klasickým modelem Honda Fit za 14 750 dolarů, který nabízí více místa. Jiní si auto naopak pochvalují, protože nabízí dostatečný jízdní komfort i místo pro řidiče. Níže se můžete podívat na vtipnou reklamu, kterou Honda pro prodej své novinky v Americe připravila.

 

Honda Insight - máme nové fotky!

Včera jsme informovali o uniklé japonské brožuře a několika základních parametrech nového hybridu Honda Insight, dnes máme možnost vám představit dvě desítky nových fotografií, které pocházejí z opět "náhodou" uniklé evropské brožury. Pětidveřový hybridní automobil se představí světu na autosalonu v Detroitu 11. ledna, na trhy obou stran Atlantiku pak má být uveden během jara 2009. Honda očekává, že ročně prodá kolem 200 000 kusů modelu Insight.
Honda Insight - produkční verze
Honda Insight - produkční verze
Honda Insight - produkční verze

 

První podrobnosti o hybridu Honda Insight

Ačkoliv oficiální představení nového hybridu Honda Insight má proběhnout teprve na Detroitském autosalonu, na veřejnost už se dostaly první informace týkající se této novinky. V nabídce mají být tři verze Insightu, které bude spojovat následující výbava: systém Ecological Drive Assist, informační LCD displej, klimatizace, bezpečnostní alarm, imobilizér, 15" kola, úprava výšky sedaček, jednotlivé modely pak přidají další, luxusnější výbavu. Auto má vážit 1180 kg a obsahovat 1,4l SOHC čtyřválec o výkonu 88 koní. Spotřeba by se měla pohybovat kolem 3,3 l/100 km. Pro srovnání - fotografie konceptu nového Insightu a produkční verze, která bude představena v Detroitu.
Honda Insight - koncept
Honda Insight - produkční verze

 

Zlevní výrazně hybridní Prius?

Konkurence trhu prospívá, o tom asi nikdo nepochybuje. A vzhledem ke skutečnosti, že Priusu roste přímý oponent ve formě Hondy Insight, má se zákazník na co těšit. Honda totiž oznámila, že Insight, který má jít na trh v polovině roku 2009, bude minimálně o 3000 dolarů levnější než aktuální verze Priusu (model 2005).

Nová Toyota Prius

Britský magazín AutoExpress nyní přinesl informaci, že Toyota hodlá prodávat v budoucnu po boku nové generace Priusu (k vidění v lednu v Detroitu) také současnou verzi vozu (model 2005). Co je ovšem postatou této novinky? Toyota by příští rok měla podle dostupných (avšak neověřených) informací současný model výrazně zlevnit, aby Hondě překazila plán na nejdostupnější hybrid. Ať žije konkurence.

 

zajímavé články

Newsletter
Anketa