Hyundai Elantra Hybrid

Hyundai přijímá předobjednávky na Elantra Hybrid

V Jižní Koreji začala automobilka Hyundai přijímat předobejdnávky na svůj první hybridní automobil. Půjde o sedan založený na modelu Elantra (Avante) vybavený 1,6l LPG motorem, doplněný elektromotorem a lithium-iontovými bateriemi. Spotřeba se má údajně pohybovat kolem 5,6 l/100 km (podle korejských měřítek podobné jako 4,4 l/100 km v přepočtu na spotřebu benzinu). Hybrid byl údajně navržen specificky pro korejský trh, kde je LPG jakožto palivo velmi levný. Hyundai kromě tohoto LPG hybridu zkouší také hybridní verze vozů Hyundai Accent (Verna) a Hyundai Getz (Click). Zároveň doufá, že se mu podaří už v roce 2012 začít s masovou produkcí automobilů na palivové články. Mimochodem, zpráva od Hyundai přišla pouhý den poté co japonská automobilka Toyota ohlásila, že v Koreji začne prodávat novou verzi hybridu Toyota Prius.

Hyundai Elantra Hybrid

Hyundai Elantra Hybrid – podrobnosti

Hyundai oznámil svůj první hybrid už před časem, nyní máme k dispozici další podrobnosti. Hlavní novinkou je skutečnost, že hybridní automobil bude využívat lithium-polymerové baterie společnosti LG Chem, které jsou proti li-ion bateriím levnější pro výrobu, nabízejí vyšší kapacitu, větší počet dobíjecích cyklů a zvýšenou fyzickou odolnost. Hyundai Elantra Hybrid bude zprvu prodáván pouze v Jižní Koreji. Půjde o světově první hybrid na plyn (LPG), hlavní motor má objem 1,6 l, doplňuje ho 15kW elektromotor. Emise automobilu jsou 103 g/km. Hyundai vyvíjí své hybridní systémy už od roku 1995. V roce 2004 dodala automobilka 50 hybridních modelů Hyundai Getz vládním úřadům jakožto součást předváděcí flotily. Do roku 2010 chce mít na trhu také středně velké hybridní sedany.

Hybrid Elantra

Hyundai Elantra Hybrid v roce 2009

První hybridní automobil značky Hyundai s označením Hyundai Elantra Hybrid vejde do prodeje v roce 2009 v Jižní Koreji. Zajímavé spekulace v současné době probíhají kolem toho, zda vývoj hybridních technologií pomohla automobilce Hyundai financovat vláda, která je jak známo v Jižní Koreji s průmyslovými koncerny úzce propojena. Ale politika politikům a obchod obchodníkům. Faktem je, že jihokorejský průmyslový gigant má technologii hybridního pohonu připravenu a už příští rok ji hodlá uvést na trh.