Google - elektromobil - dobíjecí stanice

Google zkoumá plug-in hybridy a rozvodné sítě

Google sice představuje nejoblíbenější internetový vyhledávač, ale zároveň fušuje do řady dalších oblastí lidské činnosti. Mimo jiné se skrze svou nadační společnost Google.org intenzivně zajímá také o životní prostředí.

Už déle než tři roky jsou předmětem jeho zájmu také elektromobily a především plug-in hybridy. Google ale nejde ani tak o výrobu, jako spíš o praktické využití auta do zásuvky. Zájem Google začíná právě v okamžiku, kdy se auta zastrčí do zásuvky.

Všeobecný předpoklad je, že auto se v tu dobu bude nabíjet. Google se snaží vyvinout software pro chytrý power management a chytré rozvodné sítě, které by pak dokázaly unést zátěž velkého množství hybridních aut do zásuvky zapojených v jeden okamžik.
Google - logo
Kromě toho Google také zkoumá možnosti kterak využít baterie elektromobilů a plug-in hybridů jako úložiště přebytečné elektřiny, odkud by pak bylo možné uloženou energii opět dostat. Dan Reicher, který má v Google na starost právě problém klimatické změny a energetických iniciativ, řekl agentuře Reuters, že firma testuje plug-in hybridy velmi intenzivně. Nechala si proto předělat několik vozů Toyota Prius a Ford Escape na plug-in hybridy.

Google investuje do začínajících zelených firem

Vyhledávač Google se výrazně angažuje kromě jiného také v oblasti životního prostředí. Jako firemní automobily využívá Google vozy Toyota Prius, nedávno udělil granty v hodnotě 1 milion dolarů neziskovým organizacím.
Nyní chce v rámci svého projektu RechargeIT investovat už do ziskových projektů. Pro 20 návrhů od vítězných firem má připraveno po 500 000 dolarech. Program je určen všem společnostem, jejichž inovativní přístup k problému by napomohl masové komercionalizaci plug-in hybridních automobilů, elektromobilů nebo jiných alternativních typů pohonu v hlavní roli s elektřinou.
Pokud takovou firmu máte (což v českých podmínkách asi nehrozí, ale co kdyby!), sepište pět stránek o svém výrobku/nápadu, týmu, plánech a do 22. října 2007 je zašlete přímo do .