Ford Focus electric

GE, Ford a univerzita v Michiganu zvyšují životnost baterií

Společnost General Electric, automobilka Ford a Michiganská univerzita společně pracují na vývoji nového detekčního systému, který by měl v budoucnu výrazně prodloužit životnost baterií používaných v elektromobilech a . Aby toho bylo možné dosáhnout, chce GE zkombinovat nový ultratenký bateriový senzor se sofistikovanou simulací chování bateriových článků a díky tomu optimalizovat jejich řízení.

Citroen C-Zero

GE koupí 1000 elektromobilů Peugeot Citroen

Společnosti a podepsaly smlouvu, která bude velmi pravděpodobně představovat jeden z největších obchodů v oblasti mezi jednou korporací a jedním výrobcem OEM v Evropě. Ve smlouvě, podepsané 14. září ve v podobě memoranda o porozumění, se uvádí, že společnost GE Capital nakoupí v budoucnu od společnosti PSA Peugeot Citroën až 1000 , které následně nabídne svým zákazníkům na celoevropské úrovni.

mobility fórum 2011

Mobility fórum 2011: Praktický pohled na nízkoemisní a bezemisní dopravu

, které se uskutečnilo v úterý 10. května v pražském Grand Hotelu Bohemia, nabídlo především praktický pohled na téma nízkoemisní a bezemisní . Účastníci fóra měli možnost seznámit se se stanoviskem státní správy, především Ministerstva dopravy a Ministerstva životního prostředí. Představeny byly také koncepce rozvoje mobility v a velkých evropských městech.   

autobusy elektrick duální baterie sodíková

GE představuje elektrický autobus budoucnosti

Výzkumný tým úspěšně představil systém dvojité v dálkovém s nulovými . Systém duální baterie znamená nákladově efektivní řešení pro elektrifikaci autobusů, kamionů, terénních vozů a dalších těžkých vozidel. Může redukovat náklady na až o 20%. Technologie funguje na kombinaci vysokokapacitní sodíkové a výkonné .   

Historie hybridních aut - Ferdinand Porsche - Lohner Mixte hybrid

Historie hybridních aut, 1. díl

Myšlenka není žádnou novinkou. Ve skutečnosti je dokonce ještě starší než samotný automobil! Na přelomu 19. a 20. století měl elektrický pohon oproti spalovacímu motoru ve svých parametrech dokonce jednoznačně navrch, avšak karta se brzy obrátila.

Některé velké automobilky se k myšlence hybridního pohonu vrátily ve svých experimentálních studiích zejména v 70. a 80. letech minulého století, kdy začínalo být zřejmé, že si vyžádá změnu celkového přístupu ke konstrukci automobilu a jeho poháněcího ústrojí. Jak to vlastně celé začalo? Věřte nebo ne, ale už v 19. století.  

Ferdinand Porsche byl prvním, kdo prakticky využil hybridní pohon automobilů, zde Lohner Mixte

Průmyslová revoluce v 19. století s sebou přinesla řadu přelomových změn. Myšlenka hybridního pohonu je však podle některých pramenů dokonce ještě o několik století starší! Údajně už v letech 1665 až 1680 začal vlámský jezuitský kněz a astronom Ferdinand Verbiest vytvářet plány na malý parní povoz pro čínského císaře Khang-hsi (jinak také „Hang-hi“). Vůz nejenže mohl být poháněn párou, ale také tažen koňmi. A máme tu první hybridní pohon! Není ovšem jasné, zda se vůbec kdy tento vynález dočkal realizace.

lokomotiva General Electric Evolution Series

Chrysler a General Electric společně vyvíjejí hybridní technologie

Stávky řidičů kamionů po celém světě, pokles prodeje nových automobilů v USA i v Evropě, všechno tohl aktuální dění není ničím jiným, než reakcí na neustále se zvyšující ceny pohonných hmot. Éra levných energií končí a s ní zákonitě musí přijít také zásadní změna technologií. Společnosti Chrysler a General Electric se společně hodlají soustředit především na nákladní dopravu, ať už automobilovou, nebo vlakovou. General Electric už delší dobu vyrábí pokročilé lokomotivy, které výrazně šetří palivo i emise. Svou technologii diesel hybridů nyní hodlá využít ve spolupráci s Chryslerem také v oblasti nákladních automobilů. Tady už podniká kroky také řada dalších výrobců, například Scania, DAF či Volvo, protože je jasné, že prvním, kdo začne hromadně přecházet na úspornější technologie budou právě velcí dopravci.