TÉMA:

Frankfurt


NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Kia instaluje v Evropě první 100kW CHAdeMO rychlodobíječky

Kia aktuálně také v České republice uvedla na trh elektromobil Kia Soul EV. Spolu s ním se chystá v Evropě začít budovat vlastní síť rychlodobíjecích stanic. První dvě už má u svého sídla ve Frankfurtu.   Je zajímavé, že 100kW CHAdeMO rychlodobíječky od korejské společnosti Signet Systems Inc. jsou na druhé straně vybaveny také konektorem CCS Combo2.

GE koupí 1000 elektromobilů Peugeot Citroen

Společnosti a podepsaly smlouvu, která bude velmi pravděpodobně představovat jeden z největších obchodů v oblasti mezi jednou korporací a jedním výrobcem OEM v Evropě. Ve smlouvě, podepsané 14. září ve v podobě memoranda o porozumění, se uvádí, že společnost GE Capital nakoupí v budoucnu od společnosti PSA Peugeot Citroën až 1000 , které následně nabídne svým zákazníkům na celoevropské úrovni.   Citroen C-Zero elektromobil

Autosalon Frankfurt 2011: Toyota, Lexus, Honda

na svém stánku předvedla produkční verze a . Prius+ je překvapivě prostorné auto. Sedm míst jen tak v kdejakém kombíku nenajdete, v kategorii MPV, jak je Prius oficiálně zařazen, už to žádná novinka není.   auto hybrid prius+ baterie

Autosalon Frankfurt IAA 2009 - reportáž z mekky elektromobilismu, 3. díl

Po svátečním pondělí přinášíme poslední díl reportáže z autosalonu ve Frankfurtu 2009. V prvním a druhém dílu jsme postupně prošli halami ukrývajícími nejnovější modely automobilů světových značek, abychom se mohli nakonec vydat do čísla tři nabízejícího hned dvě patra plná skvostů. V přízemí se nacházel stánek Audi, Škoda, Volkswagen či Seatu, v prvním patře pak velice zajímavý Renault, Volvo, Ford, Mazda, Kia a Suzuki. Co všechno si tihle hráči připravili v oblasti alternativních pohonů?  
Autosalon IAA Frankfurt 2009 - výstaviště

Výstaviště ve Frankfurtu

Začněme u Volkswagenu. Lidová automobilka kupodivu neměla zdaleka tak pompézní prezentaci jako němečtí souputníci BMW či Mercedes-Benz. Hlavními atrakcemi byl koncept L1, čili tandemové hybridní auto se spotřebou pohybující se kolem 1 l/100 km. Naživo vypadá překvapivě použitelně a bezpochyby přitažlivě, hned bychom se v něm chtěli projet.
Autosalon IAA Frankfurt 2009 - Volkswagen L1

Koncept dvoumístného vozu Volkswagen L1 budil zaslouženou pozornost

Přesné specifikace jsou: spotřeba 1,38 l/100 km, hmotnost 380 kg, emise 36 g/km, pohon zajišťují 0,8l TDI motor doplněný o 10kW elektromotor. Maximální rychlost je 160 km/h. Motor je odvozen od nového 1,6l TDI agregátu určeného pro modely Volkswagen Golf BlueMotion a Volkswagen Passat BlueMotion. Aerodynamický koeficient je pouhých 0.195. Zástupci VW hovoří o tom, že se jedná téměř o výrobní verzi a na trhu bychom se prý mohli auta dočkat během roku 2013.

Autosalon Frankfurt IAA 2009 - reportáž z mekky elektromobilismu, 2. díl

Jsme tu s dalším pokračováním našeho seriálu reportů z autosalonu ve Frankfurtu (viz. díl první). Největší evropská automobilová událost navnadila řadu nadšenců do alternativních pohonů. Automobilky se předháněly v tom kdo představí ujetější elektrická auta a koncepty, z čehož jsme samozřejmě měli radost. Jak je to ale s jejich přípravou na elektrickou budoucnost dopravy doopravy?   Autosalon IAA Frankfurt 2009 - BMW Vision EfficientDynamics

Jedním z hlavních taháků BMW byl koncept Vision EfficientDynamics

Tentokrát se podíváme na značky Opel, Citroen, Toyotu, Lexus, Peugeot a BMW.

Autosalon Frankfurt IAA 2009 - reportáž z mekky elektromobilismu, 1. díl

Finanční metropole kontinentální Evropy se už po třiašedesáté proměnila v hlavní stan všech příznivců automobilů. Předem bylo jasné, že tentokrát se bude na strunu ekologie, životního prostředí a trvale udržitelného rozvoje brnkat ještě silněji než v předchozích ročnících. Ekonomická krize srazila většinu automobilek do hluboké propasti poklesu, ze které je jen o pár metrů nadlehčuje šrotovné. Výrobci sluhů (nebo pánů?) na čtyřech kolech potřebují zaujmout něčím opravdu novým, co bude prodávat. A tak se hlavní mantrou letošního ročníku autosalonu ve Frankfurtu stala elektřina. Jenže myslí to automobilky s elektromobily opravdu vážně? ČÍST DÁL...
Autosalon IAA Frankfurt 2009 - Mercedes-Benz F-CELL Roadster koncept

Hned v úvodu výstavy přivítala návštěvníky "futuretro" studie Mercedes-Benz F-CELL Roadster

První části seriálu reportáží z Frankfurtu se podíváme na značky Mercedes-Benz, Smart, Tesla Motors, Fisker, Fiat a Hyundai.

 

Autosalon Frankfurt 2009: představení elektromobilu Hyundai i10

Jihokorejská automobilka hodlá na představit elektrické auto Hyundai i10 Electric. Jde o miniaturní městský , který má jít především proti konkurenci v podobě , resp. (což je vlastně to samé) či .

Hyundai i10 Electric

Původní benzinová verze mini je vyráběna exkluzivně v Indii od roku 2007 pro domácí trh i vývoz. Hyundai i10 Blue Drive (nebo také "Electric") se poprvé veřejnosti představí na letošním IAA. Namísto 1.1l nebo 1.2l benzinu v něm ale uvidíme elektromotor o výkonu 49 kW.  

Hyundai i10 Electric Hyundai i10 Electric Hyundai i10 Electric

Elektromobil Mitsubishi iMiEV na frankfurtském letišti

Japonská automobilka Mitsubishi začíná pomalu vyrábět a distribuovat vzorky svého elektromobilu Mitsubishi iMiEV. Další dva kousky aktuálně skončily na letišti ve Frankfurtu, kde mimochodem zanedlouho odstartuje Frankfurtský autosalon a my budeme při tom.
Mitsubishi - elektromobil iMiEV na letišti Frankfurt
Na letišti aktuálně operuje asi 3000 vozidel. Majitel letiště by rád, kdyby do roku 2015 byla asi jedna pětina z nich na baterie, do konce druhé dekády pak plných 60%. Elektromobily iMiEV jsou proto jen takový začátek, který ukáže, nakolik výhodné mohou elektromobily být.

Mitsubishi i MiEV Mitsubishi i MiEV Mitsubishi i MiEV

Výhodou provozu na letišti jsou malé rychlosti a krátké vzdálenosti, hladký a nenáročný povrch a samozřejmě spousta zásuvek v okolí. Německo hodlá mít do roku 2020 na silnicích až jeden milion elektromobilů.

 

Elektromobil Renault Twingo v obrazech

Autosalon ve Frankfurtu se kvapem blíží, automobilky celého světa tam konečně mají odhalit produkční verze svých elektromobilů. V případě Renaultu to budou tři modely a jedním z nich bude i Renault Twingo ZE. Francouzský magazín Auto Plus přinesl první obrázky hliněného modelu, na kterém v současnosti pracují designéři Renaultu v hlavním stanu v Paříži. Částečně se podobá modelu Renault Be Bop ZE, nicméně je výrazně menší. Elektrické mini má stát zhruba 400 000 Kč s tím, že ujede kolem 160 km na jedno nabití při výkonu 59 koní a maximálních rychlosti 130 km/h. Jedná se o vůz navržený čistě pro elektrický pohon, žádné jiné varianty nebudou v nabídce. Samozřejmě bude vůz využívat regenerativní brzdění, zároveň má být silně zaizolovaný aby se minimalizovala nutnost vytápění. Dobíjení bude možné klasickou dobíjecí stanicí, ze zásuvky nebo rychlodobíječkou. Případně výměnou baterií ve stanici pro výměnu baterií, jak předvedla nedávno společnost Project Better Place. Jedním z hlavních konkurentů nového elektrického mini od Renaultu má být již dříve představený Opel Trixx.

Honda Jazz Hybrid

 

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?