TÉMA:
Frankfurt
NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:
Kia instaluje v Evropě první 100kW CHAdeMO rychlodobíječky
Kia aktuálně také v České republice uvedla na trh elektromobil Kia Soul EV. Spolu s ním se chystá v Evropě začít budovat vlastní síť rychlodobíjecích stanic. První dvě už má u svého sídla ve Frankfurtu.
GE koupí 1000 elektromobilů Peugeot Citroen
Společnosti GE a PSA Peugeot Citroën podepsaly smlouvu, která bude velmi pravděpodobně představovat jeden z největších obchodů v oblasti elektromobilů mezi jednou korporací a jedním výrobcem OEM v Evropě. Ve smlouvě, podepsané 14. září ve Frankfurtu v podobě memoranda o porozumění, se uvádí, že společnost GE Capital nakoupí v budoucnu od společnosti PSA Peugeot Citroën až 1000 elektromobilů, které následně nabídne svým zákazníkům na celoevropské úrovni.
Autosalon Frankfurt 2011: Toyota, Lexus, Honda
Toyota na svém stánku předvedla produkční verze Prius+ a Prius plug-in hybrid. Prius+ je překvapivě prostorné auto. Sedm míst jen tak v kdejakém kombíku nenajdete, v kategorii MPV, jak je Prius oficiálně zařazen, už to žádná novinka není.
Autosalon Frankfurt IAA 2009 - reportáž z mekky elektromobilismu, 3. díl
Po svátečním pondělí přinášíme poslední díl reportáže z autosalonu ve Frankfurtu 2009. V prvním a druhém dílu jsme postupně prošli halami ukrývajícími nejnovější modely automobilů světových značek, abychom se mohli nakonec vydat do čísla tři nabízejícího hned dvě patra plná skvostů. V přízemí se nacházel stánek Audi, Škoda, Volkswagen či Seatu, v prvním patře pak velice zajímavý Renault, Volvo, Ford, Mazda, Kia a Suzuki. Co všechno si tihle hráči připravili v oblasti alternativních pohonů?
Začněme u Volkswagenu. Lidová automobilka kupodivu neměla zdaleka tak pompézní prezentaci jako němečtí souputníci BMW či Mercedes-Benz. Hlavními atrakcemi byl koncept L1, čili tandemové hybridní auto se spotřebou pohybující se kolem 1 l/100 km. Naživo vypadá překvapivě použitelně a bezpochyby přitažlivě, hned bychom se v něm chtěli projet.
Přesné specifikace jsou: spotřeba 1,38 l/100 km, hmotnost 380 kg, emise 36 g/km, pohon zajišťují 0,8l TDI motor doplněný o 10kW elektromotor. Maximální rychlost je 160 km/h. Motor je odvozen od nového 1,6l TDI agregátu určeného pro modely Volkswagen Golf BlueMotion a Volkswagen Passat BlueMotion. Aerodynamický koeficient je pouhých 0.195. Zástupci VW hovoří o tom, že se jedná téměř o výrobní verzi a na trhu bychom se prý mohli auta dočkat během roku 2013.
Autosalon Frankfurt IAA 2009 - reportáž z mekky elektromobilismu, 2. díl
Jsme tu s dalším pokračováním našeho seriálu reportů z autosalonu ve Frankfurtu (viz. díl první). Největší evropská automobilová událost navnadila řadu nadšenců do alternativních pohonů. Automobilky se předháněly v tom kdo představí ujetější elektrická auta a koncepty, z čehož jsme samozřejmě měli radost. Jak je to ale s jejich přípravou na elektrickou budoucnost dopravy doopravy?
Tentokrát se podíváme na značky Opel, Citroen, Toyotu, Lexus, Peugeot a BMW.
Autosalon Frankfurt IAA 2009 - reportáž z mekky elektromobilismu, 1. díl
Finanční metropole kontinentální Evropy se už po třiašedesáté proměnila v hlavní stan všech příznivců automobilů. Předem bylo jasné, že tentokrát se bude na strunu ekologie, životního prostředí a trvale udržitelného rozvoje brnkat ještě silněji než v předchozích ročnících. Ekonomická krize srazila většinu automobilek do hluboké propasti poklesu, ze které je jen o pár metrů nadlehčuje šrotovné. Výrobci sluhů (nebo pánů?) na čtyřech kolech potřebují zaujmout něčím opravdu novým, co bude prodávat. A tak se hlavní mantrou letošního ročníku autosalonu ve Frankfurtu stala elektřina. Jenže myslí to automobilky s elektromobily opravdu vážně? ČÍST DÁL...
První části seriálu reportáží z Frankfurtu se podíváme na značky Mercedes-Benz, Smart, Tesla Motors, Fisker, Fiat a Hyundai.
Autosalon Frankfurt 2009: představení elektromobilu Hyundai i10
Jihokorejská automobilka Hyundai hodlá na autosalonu IAA ve Frankfurtu představit elektrické auto Hyundai i10 Electric. Jde o miniaturní městský elektromobil, který má jít především proti konkurenci v podobě Peugeot iOn, resp. Mitsubishi iMiEV (což je vlastně to samé) či Nissan Leaf.
Původní benzinová verze mini Hyundai i10 je vyráběna exkluzivně v Indii od roku 2007 pro domácí trh i vývoz. Hyundai i10 Blue Drive (nebo také "Electric") se poprvé veřejnosti představí na letošním IAA. Namísto 1.1l nebo 1.2l benzinu v něm ale uvidíme elektromotor o výkonu 49 kW.
![]() |
![]() |
![]() |
Elektromobil Mitsubishi iMiEV na frankfurtském letišti
Japonská automobilka Mitsubishi začíná pomalu vyrábět a distribuovat vzorky svého elektromobilu Mitsubishi iMiEV. Další dva kousky aktuálně skončily na letišti ve Frankfurtu, kde mimochodem zanedlouho odstartuje Frankfurtský autosalon a my budeme při tom.
Na letišti aktuálně operuje asi 3000 vozidel. Majitel letiště by rád, kdyby do roku 2015 byla asi jedna pětina z nich na baterie, do konce druhé dekády pak plných 60%. Elektromobily iMiEV jsou proto jen takový začátek, který ukáže, nakolik výhodné mohou elektromobily být.
![]() |
![]() |
![]() |
Výhodou provozu na letišti jsou malé rychlosti a krátké vzdálenosti, hladký a nenáročný povrch a samozřejmě spousta zásuvek v okolí. Německo hodlá mít do roku 2020 na silnicích až jeden milion elektromobilů.