TÉMA:

F3DM


NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Čínský hybrid do zásuvky BYD F3DM ujede na baterky až 80 km

Čínské automobilce se doma s ani čistým příliš nedaří. Nedávno se rozhodla exportovat je raději do . Tam už první testovací kusy hybridu do zásuvky BYD F3DM jezdí v .   
plug-in hybrid BYD F3DM

První plug-in hybridy jdou do prodeje v Číně

Když jsme nedávno psali o tom, že budou "Čínské hybridy BYD brzy v prodeji", sami jsme netušili jak moc brzy to bude. Nyní ale máme jasno. Čínská automobilka BYD Auto začne světově první plug-in hybrid prodávat už tento měsíc, ačkoliv prozatím pouze v Číně. Do konce roku se hybrid dostane k celé řadě prodejců, za cenu v přepočtu zhruba 22 000 dolarů dokáže ujet až 110 km na elektřinu. BYD Auto, dceřinná společnost jednoho z největších světových výrobců baterií BYD, vyrábí auta teprve čtyři roky. Její nový hybrid využívá pokročilých železo-fosfátových lithium-iontových baterií, které jsou relativně bezpečné. BYD Auto doufá, že se jí podaří se svými vozy prorazit do roku 2010 také do Evropy a Ameriky. Na Detroitském autosalonu ostatně ukazovala hybridní sedan F6DM, vycházející ze současného plug-in modelu F3DM představeného na autosalonu v Ženevě. Problémem vývozu mimo Čínu (či Asii) je ale samozřejmě bezpečnost - čínská auta jsou proslulá tím, že nesplňují euro-americké bezpečnostní normy.
plug-in hybrid BYD F3DM

 

Čínské hybridy BYD brzy v prodeji

BYD Auto

Čínská automobilka BYD Auto, součást společnosti BYD zabývající se výrobou baterií, už delší dobu připravuje své hybridní automobily. První připravovaný hybrid s označením F3DM byl proti očekávání schválen čínským Ministerstvem průmyslu a informačních technologií dříve a může jít do výroby a poté do prodeje, oznámily noviny Beijing Times. BYD tvrdí, že hybrid F3DM bude mít dojezd 109 km pouze na elektřinu s tím, že doplňkový spalovací motor o objemu 1,0 l nabídne zvýšení dojezdu. Celý hybridní pohonný systém pochází z dílny BYD. Hybrid půjde do prodeje nejprve ve 14 velkých městech Číny jako je Šanghaj, Peking, Nanjing a další. Podle výrobce je životnost lithium-iontových baterií využitých v jeho hybridech zhruba 10 let nebo 600 000 km s tím, že nabití na 50% trvá pouhých 10 minut s využitím speciální nabíječky. Plné nabití pak trvá sedm hodin. Všechno to vypadá velmi zajímavě a přirozená nedůvěra v čínské výrobky nám velí ostražitost, nicméně faktem je, že známý investor Warren Buffet nedávno investoval do BYD 230 mil. dolarů skoupení 10% podílu. Zřejmě zde vidí zajímavou příležitost - jak by také ne, na tak obrovském a rychle bohatnoucím trhu jako je Čína.
hybridní automobil BYD F3DM

 

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon