Evropský parlament schválil emisní omezení

má oficiálně nové limity emisí pro nové automobily. Evropský parlament po dlouhých jednáních a hádkách mimo jiné s Evropskou asociací výrobců automobilů (ACEA) ujednal postupné snižování průměrných emisí nově vyrobených automobilů. V roce budou muset všechny evropské automobilky prodávat portfolio automobilů, jejichž průměrné emise oxidu uhličitého nepřekračují 130 g/km. Zároveň se zavazují k tomuto cíli propracovat postupně, tj. v roce 2012 bude takto uzpůsobeno 65% nabídky, v roce 2013 už 75% nabídky a o rok později 80%. Závěrečné schválení evropskou komisí se očekává v nejbližší době. Automobilky s těmito omezeními souhlasí, nicméně „vzhledem k současné finanční a znovu naléhají na vlády a instituce EU, aby podpořily vývoj a výrobu automobilů v Evropské unii.“ Francouzský prezident Nicolas Sarkozy proti podpoře údajně nic nemá, ovšem za předpokladu, že automobilky budou vytvářet pracovní místa, a tedy i továrny, na území EU.

Prodej aut klesá, Evropa podpoří železnici

Velice zajímavé články vyšly v uplnulých dnech na webu iHNed.cz. Prodej aut v USA během srpna výrazně klesl, přináší informaci o tom, že prodej osobních i nákladních automobilů v USA se během srpna propadl velkým automobilkám jako General Motors nebo Ford nebo Toyota o dvouciferné hodnoty. Mezitím na Starém kontinentě… „Evropský parlament žádá větší podporu nákladní dopravy po železnici„. Velice dobré zprávy přicházející z Evropské unie, která se chystá výrazným způsobem posílit financování železniční infrastruktury tak, aby klesl objem nákladů přepravovaných po silnici, ale i znečištění životního prostředí. Tleskáme a chceme více mašinek, méně kamionů! Nakonec je tu zpráva o tom, že „Automobiloví výrobci přijdou o 18 miliard. Nejen kvůli koruně.“ Jde především o tuzemské automobilky, které tratí na zvyšování cen ropy, železa, ale také silné koruně.

Evropká unie slevuje z omezení emisí pro automobilky

Evropa je dnes k automobilovým výrobcům asi nejpřísnější na světě. Oprava: byla. Evropský parlament nedávno schválil úpravy návrhů, které nařizovaly automobilkám snížit průměrné emise automobilů do roku 2012 na 120 g/km. Komise pro průmysl a energetiku se postavila za to, aby se splnění tohoto cíle týkalo jen 60% automobilů. Do roku 2013 pak půjde o 70% všech automobilů, v roce 2014 to má být 80% automobilů a 100% teprve v roce 2015. Na jednu stranu to může vypadat jako prohra všech ekologických aktivistů, na druhou stranu si poslanci vymohli náhradu: každý prodaný automobil s emisemi pod 50 g/km se bude do průměru počítat jako 1,5 automobilu, stejně zvýhodněna budou i další alternativní paliva. Nulové emise, tedy třeba elektromobily, se budou počítat za tři auta do roku 2015. Dále byly sníženy pokuty za překročení limitů – 40 euro za gram namísto původně navrhovaných 95 euro. „Tento návrh reprezentuje rozumný kompromis mezi ochranou klimatu a udržením konkurenceschopnosti automobilového průmyslu,“ vysvětlil německý evropský poslanec Werner Langen, který má úpravy na starosti.

euractiv

Evropský parlament chce jezdit na vodík

Evropský parlament nedávno odhlasoval novou deklaraci v oblasti energetiky. Nový plán počítá s vyšším využíváním a začátek budování celoevropské . Velká expanze vodíku se má uskutečnit do roku 2025. Chystá se také zvýšení energetické účinnosti o 20% a snížení emisí skleníkových plynů o 30%. Do roku 2020 má být 33% elektřiny a 25% jiné energie produkováno vyhradně pomocí obnovitelných zdrojů.