Tesla Model S – rodinný elektromobil za milion

Americký výrobce elektromobilů Tesla Motors z Kalifornie konečně odhalil podobu i specifikace své novinky s označením Tesla Model S. Má jít o „rodinný elektromobil“ v podobě čtyřdveřového sedanu až pro sedm pasažérů (pět dospělých a dvě děti). Produkce Modelu S by měla začít koncem roku 2011 s předpokládanou cenou 49 990 dolarů, v hrubém přepočtu tedy asi milion korun.

Elektrický sedan bude možné dobíjet ze zásuvek 120V, 240V nebo 480V (plné dobití pouze 45 minut v posledním případě). Zrychlení z 0 na 100 km/ zvládne Model S během 5,6 sekund, maximální rychlost je 192 km/h. Maximální dojezd na jedno nabití má být až 480 km, ovšem to pouze v případě nejvyšší prodávané verze.
Tesla Motors Model S
Nižší verze pak nabídnout dojezd 368 km nebo 256 km. Právě pro nejnižší dojezd platí zmíněná cena 49 990 dolarů, verze s vyšším dojezdem budou samozřejmě dražší. Tesla Motors využijí pro svůj Model S vylepšenou verzi svých lithium-iontových baterií, které se tentokrát budou skládat z 8000 článků (v případě Tesla Roadster je to 6000 článků). Tesla Model S nabídne také lepší aerodynamický koeficient 0.27 proti 0.35 u Roadsteru.
Tesla Motors Model S
Ve standardní 220V zásuvce nabijete auto během čtyř hodin. Ve výbavě bude také 17″ dotykový LCD displej s připojením na internet např. skrze 3G sítě. V kufru auta uvezete údajně 50″ LCD televizi, surfovací prkno a horské kolo – vše najednou. Záruka má být 3-4 roky na auto a 7-10 let na baterii. Náhrada baterie by měla podle Elona Muska, šéfa Tesla Motors, vyjít na nějaké 4000 dolarů (asi 80 000 Kč).
Tesla Motors Model S
Tesla údajně už dnes spolupracuje s americkou vládu na budování infrastruktury dobíjecích stanic, které by umožnily auto nabíjet během 5-8 minut. Případně bude možné baterii celou vyměnit, a to údajně za dobu kolem pěti minut. U budoucích verzí Modelu S se počítá také s pohonem všech čtyř kol. Brzové systémy Brembo zajistí dokonalý požitek z jízdy. Už dnes si můžete Tesla Model S zamluvit.
Tesla Motors Model S
Mimochodem, na webu Gas2.org si dali tu práci a spočítali jak rychle se tenhle rodinný elektromobil vyplatí. Vzali v úvahu všechny možné náklady v průběhu 15 let využití automobilu a porovnali je s klasickým benziňákem za 35 000 dolarů. Vše samozřejmě v amerických reáliích a cenách, takže prakticky nejdůležitějším měřítkem je zde modelová cena benzinu pohybující se od 2 do 5 dolarů za galon. Při ceně 2 dolary za galon si na sebe Model S vydělá teprve za 15 let. Při ceně 5 dolarů za galon (nedávné nejvyšší hodnoty přesahovaly 4 dolary) už je to pouhých pět let. Není divu, že Tesla dala svému novému rodinnému elektromobilu krásný, lehce futuristický design – nejspíš správně očekává, že tahle auta prostě vydrží svým majitelům více než deset nebo dvacet let.
Tesla Motors Model S
Tesla Motors Model S
Tesla Motors Model S
Tesla Motors Model S

6 Comments on “Tesla Model S – rodinný elektromobil za milion”

  1. Naprosto super,to už je
    Naprosto super,to už je téměř plnohodnotná alternativa ke spalovacím vozům. Jen mne zarazila ta cena za náhradní baterii,pouhých 4000 dolarů? I když se bude jednat o tu nejmenší,základní baterii(jinde jsem četl, že snad 42kw/h) je to neuvěřitelně málo,asi to bude překlep. To by bylo levnější jak čínský LFP – TS.

  2. Krása, čekal jsem, kdy
    Krása, čekal jsem, kdy Tesla příjde s tímto modelem a nezklamala mě :D. Sice cena je vysoká, ale tak už to bývá u nových technologií. Myslím, že design je tak akorát – ani příliš futuristický ani konzervativní. Už se těším na dobu, kdy takové auta budou jezdit po našich cestách.. počítám tak 10 let.. 😀

  3. Konečně něco co vypadá
    Konečně něco co vypadá pěkně, rozměrově je to univerzální, za rozumnou cenu v nynější dobu, myslím že se bude prodávat dobře pokud se bude opravdu prodávat za dané ceny… jen ta výměna baterií se mi zdá dost nevychytaná…

    Výrobci se měli spojit při vývoji akumulátorových boxů protože jinak se výměny nenabitých baterií za nabité nedají moc realizovat… proto si myslím že systém kus za kus nebude fungovat, protože jak známo výrobci se nedohodnou 🙁

    Ještě bych uvítal kdyby měl stavitelnou světlou výšku, na našich silnicích bych se s tím skoro bál, když občas díra v komunikaci spolkne málem celé auto 😀

Napsat komentář