taxi budoucnosti pro Austrálii 2020 - elektromobil

TAXI 2020 – Austrálie na solární elektřinu a palivové články

, nejmenší světadíl světa se potýká s obrovskými suchy, ale díky tomu má dobré podmínky pro využití . Student designu Damian Lucaciu na tamní univerzitě RMIT v Melbourne proto navrhnul svou představu budoucnosti , která výrazně počítá s využitím . Snažil se zabývat především těmi problémy, kterým bude běžný pasažér v roce v Austrálii skutečně čelit. Primární zaměření – vytvořit vůz co možná nejekologičtější, zároveň ale pohodlný a praktický.

Jeho vize vůbec nejsou nezajímavé. V taxi , který je poháněn a také střešními , najdeme samozřejmě GPS, systém pro noční jízdu, zábavní systémy pro cestující a dokonce i přístup pro handicapované. Zároveň je možné vehikl dobít přímo ze zásuvky. Tělo vozu je vyrobeno z hliníku a polykarbonátů.
taxi budoucnosti pro Austrálii 2020 - elektromobil

Chrysler chce investovat půl miliardy dolarů do elektromobilů

Nejmenší z velké trojky amerických automobilek, , žádá po americkém Ministerstvu energetiky 224 milionů dolarů. Chce je spolu s další stejnou částkou z vlastní kapsy využít k investicím do rozvoje výzkumu a výroby a . Pokud by automobilka finance získala, vyrobila by demonstrační letku zmíněných vozů (365 vozů, na každý den v roce jedno?!), postavila výzkumné a výrobní centrum poblíž Michiganu a uspíšila nástup nových technologií na trh. Má-li jít vše podle zmíněného plánu, bude výrobní komplex dokončen kolem roku a Chrysler bude vyrábět 20 000 ročně. Chrysler se ovšem nyní oficiálně nachází v bankrotu. Již tento týden soudce rozhodne o schválení plánu na odprodej částí firmy evropskému , který lační i po dalších nákupech. Už předtím ale Chrysler ohlásil vývoj vlastních elektromobilů v různých segmentech trhu, například sportovní . Ve své divizi vyrábí Chrysler sousedský elektromobil Peapod.

Honda Fit

Honda Fit Hybrid možná už příští rok

Úspěch nového hybridu i konkurenční nedá japonským automobilkám spát a už chystají další novinky. kupříkladu už v roce hodlá podle Reuters vrhnout na trh hybridní verzi svého malého vozu . Původně měl přijít na trh teprve kolem roku , ale nebývalý zájem o ekologická auta donutil automobilku posunout uvedení modelu Honda Fit Hybrid už na podzim 2010. Během následujících měsíců pak mají přijít na trh ještě sportovní hybrid a nejspíš také další verze . Japonský ekonomický deník Nikkei informuje, že Honda chce ročně prodat na 50 000 kusů hybridu Honda Fit v ceně kolem 15 800 dolarů, v hrubém přepočtu asi 300 000 Kč. Oficiální mluvčí automobilky nicméně řekla, že o ceně, datu uvedení ani odhadovaných prodejích modelu Fit dosud není rozhodnuto.

Krize britského automobilového průmyslu

Stane se Británie velmocí ekologických automobilů?

Kdekoho by mohl nejspíš nadpis článku pobavit, protože v současné době se o ani zdaleka nedá říct, že by patřila mezi světovou špičku co se týká ekologických automobilů či automobilového výzkumu vůbec. Ba naopak, je považována spíš za továrnu, podobně jako třeba . Podle nové zprávy speciálně ustaveného týmu pro Nové automobilové inovace a růst ubylo v letech 1997 až 2007 v Británii na 110 000 pracovních míst v oblasti . Největší vinu na tom údajně nese vláda. Ta umožnila, aby zahraniční automobilky skoupily většinu místních továren, a automobilový výzkum a design přitom zůstal v jejich mateřských zemích, nebo jinde než v Británii. Skupina proto představila plán na ustavení nové Rady automobilového průmyslu, ve které se sejdou jak zástupci průmyslu, tak i vlády, a společně navrhnou dlouhodobý plán, který by měl britský autoprůmysl vyvést ze současné krize. Zhruba 20leté schéma se zaměřuje především na vývoj a výrobu automobilů šetrných k a související . Náklady by se měly pohybovat v řádu 1 mld. liber v průběhu deseti let. Pro Británii by to znamenalo kolem 100 000 nových pracovních míst, rekvalifikaci stávající pracovní síly a přínos pro navazující průmyslová odvětví. Přitom už letos v lednu britská vláda přislíbila skomírajícímu automobilovému průmyslu skrze Evropskou investiční banku půjčky v hodnotě 2,3 mld. liber v reakci na propady spojené s ekonomickou krizí.

Volkswagen Golf

Ženevský autosalon: Volkswagen Golf TDI Hybrid

Německý Volkswagen sice navenek do oblasti ekologických automobilů zatím nefušuje tak dlouho ani tak často jako ostatní světové automobilky, ale v dílnách a laboratořích si už delší dobu kutí svoje. Na ženevském autosalonu se podle očekávání chystá představit hybridní verzi Volkswagen Golf. Půjde o paralelní diesel-hybrid uzpůsobený pro americký trh (kde se VW Golf jmenuje „Rabbit“). Spotřeba nového hybridu by se měla pohybovat kolem 3,4l/100km při emisích 89g/km. Dobudoucna se pak počítá se stejným typem hybridního pohonu také do modelů Jetta a Audi A3. Další typ hybridního pohonu by měl být během příštího roku zabudován také do modelů Touareg a Q7.