TÉMA:

E85


NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Čerpací stanice EuroOil nabídnou plošně biopaliva

Celorepubliková síť EuroOil se jako první v ČR rozhodla pro plošné nasazení prodeje vysoceobjemových . Do konce roku bude na šedesáti stanicích v nabídce buď Ethanol nebo směsná motorová nafta SMN 30.   test Škoda Octavia Multifuel

Slavný závod v Indianapolis letos poprvé za účasti biopaliva E85

Uplynulou neděli bychom právem mohli označit za největší letošní svátek motorsportu. Vozy se proháněly v ulicích , kde se jezdí nejprestižnější podnik seriálu. V ten samý den se jel navíc i nejslavnější americký motoristický závod – 500 mil v Indianapolis.   auto Indianapolis 500 2012 auta na bioetanol

V soutěži hybridních formulí vyhrál monopost Hybrid Blue

Americká společnost SAE pořádala v rámci program Formula SAE Hybrid i letos tradiční soutěž, do které se mohli hlásit vysokoškolští studenti s projekty hybridních formulí. Šestý ročník oblíbených závodů zná své vítěze. Plus skvělé !   auto hybrid hybridní elektrické formule High Voltage

Rozhovor: s Jiřím Trnkou, šéfem Biom.cz, o biopalivech

Redakce magazínu Hybrid.cz měla nedávno možnost otestovat vůz Škoda Octavia Multifuel s pohonem na . Ten je v České republice stále oblíbenější alternativou k benzinu, úspěšně atakujícímu cenu 40 Kč za litr. Protože kolem biopaliv panuje stále řada nejasností, rozhodli jsme se vyzpovídat Jiřího Trnku, šéfa sdružení Biom.cz, které se podporou biopaliv v ČR zabývá.   test Škoda Octavia Multifuel

Test: Škoda Octavia 1.6 MPI Multifuel - jak se v Česku jezdí na bioethanol

je u čím dál tím oblíbenější. Ačkoliv nepředstavují zatím tu nejšetrnější alternativu, v České republice jsou levnější než benzin. A to se počítá. Vyzkoušeli jsme jak se jezdí se  1.6 MPI Multifuel, továrním vozem na biopalivo E85.   test Škoda Octavia Multifuel

VIDEO: Ferrari FF s výkonem 875 koní jezdí na bioethanol!

Biopaliva mají svou mediální slávu za sebou. Přesto si tiše získávají čím dál tím víc příznivců, zejména díky nízké ceně E85 - už i u nás. Jak by se vám líbila přestavba Ferrar FF s výkonem 875 koní, která umí jezdit právě na E85?   auto Ferrari FF bioethanol

Autosalon Frankfurt 2009: prémiový sedan Saab 9-5

Švédský Saab na letošním autosalonu Frankfurt představí nový prémiový sedan Saab 9-5. Ten kromě inovovaného interiéru zahrnujícího například head-up displej, především nabídne pět různých motorových variací. Dvoulitrový benzinový (220 koní) agregát je připraven pro ty, kteří nehodlají experimentovat. Dále bude v nabídce 2.0l BioPower, 2.0 turbodiesel (160 koní), 2.8l V6 turbo (300 koní) a 1.6 benzinové turbo (180 koní). Diesel se může pochlubit emisemi 139 g/km. Dvoulitrový BioPower motor zase může pálit bioethanol E85. V prodeji bude skandinávský inspirovaný konceptem Aero X už během příštího roku.

Saab 9-5

galerie: Saab 9-5
Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5
 

Peugeot 308 BioFlex - jízda na ethanol

Podpora biopaliv není u značky Peugeot nic nového. Už dnes mohou všechny benzinové motory francouzské automobilky jezdit na E10, všechny diesely (a také ty od Citroenu) zase na bionaftu B30. Nově však Peugeot uvádí svůj model Peugeot 308 s flexfuel motorem schopným "sežrat" i bioethanol E85. Peugeot 308 BioFlex využívá stejný 1,6l čtyřválec s výkonem 110 koní jako model 307 SW BioFlex. Navíc je nová 308 vybavena novými 16" pneumatikami Michelin Energy Saver, které mají snížit spotřebu paliva až o 0,2 l/100 km. V prodeji je pětidveřová hatchback verze v cenách od 20 600 euro.Peugeot 308 BioFlex

 

Rinspeed iChange - Transformers ze Švýcarska

Blížící se Ženevský autosalon představí poustu novinek, mimo jiné se tam naživo ukáže také koncept přímo ze Švýcarska - Rinspeed iChange. Už v roce 2007 představila společnost Rinspeed na stejném autosalonu svůj koncept eXasis, tehdy poháněný biopalivy. Tentokrát jde o elektromobil ve tvaru kapky, který dokáže svou formu přizpůsobit počtu cestujících. Primárně je tak určen pro jednu osobu, nicméně uveze až tři - stiskem jediného tlačítka se změní tvar automobilu a objeví se další dvě sedadla. Koncept nabídne výkon 204 koní poháněných dvěma konfiguracemi lithium-iontových baterií - pro dlouhý a krátký dojezd (podle toho by se samozřejmě lišila také cena). Zrychlení z 0 na 100 km/h má Rinspeed iChange zvládnout během čtyř sekund a maximální rychlost je stanovena na 220 km/h. Mimo to je auto vybaveno navigačním systémem, který vám vždycky poradí tu nejkratší cestu, a solárními panely ve střeše, které dobíjejí baterie. Vytápění automobilu zajišťuje tekuté palivo v podobě biolihu E85. Autorem konceptu je opět Frank M. Rinderknecht, zakladatel Rinspeed, který už pěknou řádku let zásobuje automobilový svět svými zhmotněnými fantaziemi (jako jsou třeba auta schopná plavat na i pod vodou).
Rinspeed iChange
Rinspeed iChange

 

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol