IndyCar: První závod ve znamení ethanolu

Dnes odstartuje první závod IndyCar Series ročníku 2007. Aktuální sezóna je zajímavá zejména kvůli změně užívaného paliva pro závodní vozy. V seriálu IndyCar 2007 bude všechny vozy pohánět osmiválcový agregát značky Honda o obsahu 3,5 l, který používá palivo E100 – tedy 100% ethanol. Dříve se jako palivo používala směs methanolu a ethanolu v poměru 9:1.

Hybrid Saab Bio-Power

Už dříve ohlášený švédský koncept Saab Bio-Power 100 se „naplno“ představí v Ženevě. informuje: „Saab BioPower 100 bude prvním motorem, který bude optimalizován pro spalování čitého bioetanolu (E100). V se představí po kapotou Saabu 9-5 SportCombi. Kombinací dopování turbodmychadlem a vysokého oktanového čísla bioetanolu dokázali motoráři vydolovat z motoru o objemu 2,0 litry vynikající výkon 300 koní (220 kW) a kroutící moment 400 Nm.“ (celý článek)

Saab Aero X

Jedním z konceptů představených na autosálonu v Los Angeles byl také Saab Aero X. Dvousedadlový sportovní automobil vyniká především konceptem kabiny, která připomíná letecký kokpit. Ten dává řidiči výhled 180°. Krasavec je poháněn 400 koňovým dvojitým turbem BioPower V6, do kterého proudí čistý etanol (bioetanol, E100). Vidlicový šestiválec o objemu 2,8 l dává autu výkon 294 kW při 5000 ot./min. Výkon motoru vozu Saab Aero-X je přes sedmistupňovou převodovku se sekvenčním nebo automatickým řazením přenášen na všechna kola. Z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za 4,9 sekundy, maximální rychlost je 250 km/h. Rozměry vozu jsou délka 4,70 metru, šířka 1,90 metru a výška pouze 1,27 metru.