TÉMA:

Dieter Zetsche


NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Daimler představil futuristické robotické auto Mercedes-Benz F 015

Veletrh spotřební elektroniky CES 2015 v Las Vegas je v plném proudu. A protože auto už je vlastně také spotřební elektronika, hrnou se tam i automobilky. Dr. Dieter Zetsche, šéf Daimleru a značky Mercedes, ukázal krásné nové robotické auto.   auto robotické auto na vodík Mercedes-Benz F 015

Šéf Daimleru řekl, že Tesla je jedna z nejlepších investicí co kdy udělali

Německý automobilový magazín Automobil Produktion vyzpovídal na autosalonu Ženeva 2014 samotného šéfa koncernu Daimler, Dietera Zetsche. Ten doslova řekl, že investice do americké automobilky Tesla Motors "byla jedna z nejlepších, které kdy Daimler udělal".   auto Mercedes-Benz S500 PHEV plug-in hybrid intelligent drive

Renault-Nissan a Daimler společně pracují na elektromobilech

V roce 2014 se má na trhu objevit společný výtvor tří světových automobilek. , a pracují na pravděpodobně dvou . Nové joint-venture ohlásili šéfové obou automobilek - za a za Daimler - na .  

Daimler začne prodávat auta na vodík v roce 2014

jsou pořád ještě vzdáleným snem. Nebo ne? Přední světové automobilky už dříve daly najevo, že by chtěly první uvést na trh v roce 2015. to teď chce dokonce urychlit a mít první kusy na trhu o rok dřív.   
auto na vodík Mercedes-Benz třídy B F-Cell

Daimler a BMW budou úzce spolupracovat

Jen pár dnů poté, co jsme psali o názorech současného šéfa Fiatu Sergia Marchionneho na budoucnost automobilového průmyslu, přichází praktické potvrzení jeho prorockých slov. Marchionne řekl, že až ekonomická krize skončí, zbude v oblasti automobilového průmyslu pouze několik světových hráčů. Jednotlivé automobilky budou podle něj nuceny se dál a dál spojovat. A teď je to tu. Daimler ohlásil úzké partnerství se svým odvěkým rivalem - bavorskou automobilkou BMW. Německý list Der Spiegel přinesl informaci o tom, že oba výrobci přemýšlejí o sdílení některých komponent a součástek a dokonce možná i o částečném sloučení. Obě automobilky zažívají těžké časy, ostatně jako většina jejich konkurentů. Zisk BMW loni klesl o 90%. Stejně tak provozní zisk automobilky Daimler loni klesl. Není divu, že výrobci podnikají i dříve nemyslitelné kroky k tomu, aby situaci ustáli. Hovoří se o tom, že základní prvky vozů Mercedes třídy A a B budou stejné jako v případě vozů Mini od BMW. "Obecně řečeno vidím jen několik oblastí, ve kterých je spolupráce principielně vyloučena," komentoval situaci Dieter Zetsche, ředitel Daimleru. "Je jasné, že jsme dvě nezávislé společnosti, jejichž úspěch na trh závisí na síle značek, takže jejich integrita je pro nás zdaleka nejpodstatnější. Na to je třeba myslet za každých okolností, ale nejde o něco, co by nám zabránilo v širší spolupráci," dodal. BMW a Daimler společně vyvíjejí také technologii hybridního pohonu.
BMW - Mercedes společně?

 

Šéf Daimleru: auta na vodík nejsou ekonomicky schůdná

Dieter Zetsche

Španělské hospodářské noviny El Economista uskutečnily rozhovor se šéfem koncernu Daimler Dieterem Zetsche. Tenhle pán přišel do výzkumného oddělení firmy Mercedes-Benz už v roce 1976 a od té doby se dral nahoru. V roce 2006 ho magazín Time jmenoval mezi 100 nejvlivnějších osobností světa. Rozhovor se točil především kolem současné ekonomické krize a reakce automobilky, přišla samozřejmě řeč i na alternativní paliva. "Ropa dojde a je stále větší tlak na to otevřít si nové cesty do budoucna," řekl mimo jiné Zetsche. "Náš prototyp F600 jasně ukazuje, že palivové články mají budoucnost, ale není to řešení ekonomicky ani průmyslově dostupné v krátkodobém hledisku," komentoval současnou situaci kolem aut na vodík. Odkázal na spoustu nových technologií, které koncern vyvíjí - DiesOtto komprese, hybridy řady Mercedes-Benz S a na rok 2010 chystané dieselové hybridy BluetecHybrid. Ty budou nejspíš prvními diesel-elektrickými vozidly na světě - půjde o model C 300 CDI BlueTec Hybrid s výkonem 204 koní a spotřebou 4,6 l/100 km při emisích 122 g na km. Dalším modelem bude BluetecHybrid S 400 CDI s V6 motorem o výkonu 245 koní a spotřebou 5,8 l/100 km při emisích 154 g/km. Kromě toho firma pracuje tako na nových bateriích pro elektromobil Smart ForTwo Coupé, který bude možné dobíjet doma ze zásuvky.

 

Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon