Daimler investuje do výzkumu elektrických pohonů

Německý koncern Daimler se po vzoru Nissanu, Mitsubishi a dalších automobilek z Japonska rychle přizpůsobuje současnému trendu směřujícímu k elektromobilům. Nedávno se rozhodl ve spolupráci s RWE vystavět v Berlíně infrastrukturu dobíjecích stanic v rámci projekt „e-mobility Berlin“. Nyní ve spolupráci s Technologickým institutem v Karlsruhe zahájil projekt „e-drive Project House“. O co jde? Daimler AG a institut spojí síly v oblasti výzkumu a vývoje. Vědátoři a studenti z univerzity se připojí k inženýrům z Daimleru, aby společnými silami komplexně řešili problém elektrického pohonu, a to ze všech úhlů. Půjde o řídí elektroniku a software, samotné elektromotory, samozřejmě i skladování energie a prostě všechno, co se pojí s elektrickým pohonem automobilů. Daimler samozřejmě doufá, že se mu tak podaří urychlit vývoj dostupných elektromobilů (poněvadž nejspíš vidí, že konkurence – zejména dvě japonské automobilky zmíněné v úvodu) jsou daleko před ním a mají našlápnuto k velmi dobrým výsledkům. Spojení akademické půdy a praxe má samozřejmě řadu výhod. Jak upozorňují redaktoři magazínu Autobloggreen, vědátoři často v oblasti praktického využití svých vynálezů „nevidí“ tak daleko, zde se proto uplatní zpětná vazba od lidí, kteří se zabývají především praxí. Společně pak mohou stvořit věci, které budou nejen praktické, ale i moderní a snadno dostupné. Ke spolupráci byly přizvány také další výzkumné instituce a podniky, takže časem by z toho snad mohlo něco opravdu kloudného vzniknout. Ostatně, v době ekonomické krize je investice do vzdělání, výzkumu a vývoje to nejlepší, co může firma udělat.

Mercedes-Benz palivové články

Mercedes-Benz úspěšně testuje palivové články

Mercedes-Benz Třídy B s pohonem palivovými články úspěšně absolvoval svoje první zimní testování v severním Švédsku. Při dvouciferných teplotách pod nulou se jeho bezemisní pohon v obsáhlém testovacím programu osvědčil. Značná pozornost byla věnována studenému startu. Zatímco inženýři z vývoje Mercedesu již schopnosti startování palivových článků do teplot -25°C technicky vyřešili, do středu zájmu se dostala souhra různých komponentů v reálných zimních podmínkách. V programu zimních zkoušek byly také testy dynamiky jízdy. Patřilo k nim například přizpůsobení systému stability směru jízdy (ESP) speciálním požadavkům v automobilu poháněném palivovými články. Pozoruhodné bylo zjištění, že elektromotor má zcela jiné chování jak provozní tak v oblasti regulace než konvenční motory spalovací. Zpráva je zajímavá i z toho důvodu, že právě dnes se objevily na IHNed.cz informace o tom, že Mercedes-Benz by mohl uvažovat o vybudování továrny pro nové modely třídy A a B v ČR.