TÉMA:

automobilové závody


NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Nejlepší auto závodů Formule 1 je hybridní Mercedes

V roce 2014 došlo v závodech Formule 1 k radikální změně. Všechny monoposty mají předepsány zcela nové motory, resp. hybridní pohonný systém. Po šestnácti vítězstvích v devatenácti závodech je jasné, že tu nejlepší pohonnou jednotku připravila právě stáj Mercedes AMG Petronas.   Mercedes F1 W05 Hybrid

Hybridní škorpion od Audi

Automobilka Audi pracuje na novém super-sportovním hybridním automobilu s pracovním názvem Scorpion (Škorpion). Půjde o „civilní“ verzi závodního speciálu R-18 e-tron Quattro, vítězného auta v legendárním 24h závodě Le Mans z roku 2012.   scorpion

Michael Schumacher vs. Sebastien Loeb: závod v Tesla Roadsteru - VIDEO

Dvě legendy , Michael Schumacher z , a Sebastien Loeb, slavný jezdec, aktuálně usedli do 2.5 a odjeli si jednu přípravu v Závodě šampionů 2010. Video zaujme především tím, že auta jsou 100% tichá.   

Autosalon Paříž 2010: startuje elektrická Formulec EF01

Je budoucnost závodů elektrická? To se teprve ukáže. Na je k vidění spousta , ale pouze jedno z nich má ambice vyrovnat se svým výkonem alespoň vozům Formule 3. Jmenuje se Formulec EF01.   
elektrická formule Formulec EF01

Závody Nascar ekologicky - postaví solární elektrárnu

NASCAR logo

Závody Nascar chtějí zlepšit svůj ekologický otisk. Závodní dráha Pocono v Pennsylvanii, která je každý rok hostí, se proto rozroste o solární elektrárnu zabírající více než 25 akrů. 'Myslím, že jde o unikátní projekt,' řekl ředitel dráhy Brandon Igdalsky novinám New York Times. Celkem půjde o 40 000 solárních panelů, které dohromady budou mít výkon kolem 3 MW. Dokončení se očekává v roce 2010, rozpočet je kolem 15 mil. dolarů. Závodní dráha Pocono tak bude dalším sportovním areálem, který využívá solární energii - podobně jako například národní stadion na Taiwanu. Právě rozlehlé plochy sportovišť, ať už jde o dráhy nebo stadiony, jsou pro instalaci solárních panelů ideální. Kromě této iniciativy se ale Nascar vyrovnat své účty s přírodou i jinak, například každý rok chce zasadit 20 akrů stromů.

 

RORMaxx Formula AE - s větrem o závod

tvrdě doléhá prakticky na všechna odvětví, kromě jiného také automobilové závody. Automobilky hledají všemožné cesty kterak snižovat náklady a dva studenti ze středí školy Harvard‐Westlake v jim kupodivu nabízejí řešení. Je jím koncept závodního automobilu RORMaxx Formula AE, pojmenovaný podle svých tvůrc Roryho Handela a Maxe Bricklina. Ti už léta pracují na studii, která využívá všech možných typů skrze i aby dosáhl co možná nejúspornějšího provozu. Elektrická formule dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h během kratší doby než čtyři sekundy, maximální rychlost je 255 km/h průměrný dojezd 320 km při 1,5 hodinách nabíjení.
elektromobil - závodní automobil RORMaxx Formula AE
Tohle celé samozřejmě připadalo řadě lidí podezřelé, a tak se kdosi obrátil přímo na samotné tvůrce, aby alespoň částečně vysvětlili co mají se svým "za lubem". "Určitě nechceme vyrábět nějaké perpetuum mobile, to je šílenost," vyjádřil se dopisem Rory Handel. "Namísto toho prozkoumáváme možnost rozšíření dojezdu plug-in vozidla skrze náš systém 'Air Flow Recovery', který už funguje v laboratoři," dodal na vysvětlenou. Tihle mladí holt mají pod čepicí a když jim dáte potřebné zázemí, můžou dokázat neuvěřitelné věci. Výrobní cena automobilu se údajně má pohybovat v přepočtu kolem 1,6 mil. Kč.

 

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon