TÉMA:
autobusy na vodík
NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:
Olympiáda Londýn 2012: vodíkové autobusy nesmí vyjet
Letní olympijské hry 2012 v Londýně, které právě začínají, s sebou nesou také mnoho bezpečnostních opatření. Londýn se změnil doslova v pevnost. A mimo jiné dočasně vykázal z provozu flotilu pěti vodíkových autobusů.
Londýn zavádí vodíkové autobusy do běžného provozu
Po úspěšných testech autobusů s vodíkovým pohonem v posledních několika letech byla v úterý v Londýně zavedena pravidelná linka tohoto ekologického autobusu na frekventované turistické trase RV1.
Daimler představuje autobus na vodík Citaro
Koncern Daimler představil v Hamburku nové vodíkové autobusy Citaro. Mercedes-Benz Citaro FuelCELL-Hybrid představuje druhou generaci autobusů poháněných palivovými články. Neprodukují žádné emise, jsou zcela tiché a v Hamburku jich bude od příštího roku jezdit celkem deset. Ve výrobě je však 30 kousků pro různé evropské dopravní firmy. V roce 2010 se Hamburk dočká také 20 kůsů vozů Mercedes-Benz B-Class F-CELL.
![]() |
![]() |
![]() |
Výroba vodíku ze skládek? První stanice v Jižní Koreji
První vodíková stanice, která jako zdroj energie využije metan a další přirozeně vznikající plyny ve skládkách, vyroste v Jižní Koreji. Vláda aktuálně podepsala dohodu o tomto projektu se stavební společností SK Engineering & Construction a ropnou rafinerií SK Energy.
Náklady na výstavbu vodíkové stanice nebyly zveřejněny, do provozu má být uvedena do listopadu 2010 s tím, že půjde o první zařízení svého druhu na světě. Bude umístěna na ostrově Nanjido poblíž Soulu. Po oddělení dvou hlavních složek metanu - vodíku a uhlíku, přijde na řadu stlačování, díky kterému má vzniknout vodík s čistotou 99,9%.
Vodíková stanice pak bude využita k doplňování vodíku ve dvou vodíkových autobusech a dvou dalších autech na vodík, resp. vodíkové palivové články. Všechny čtyři dodá automobilka Hyundai Motor a půjde především o testovací provoz. Kromě vodíku vyrobí stanice dalších 320 kW energie, které dodají elektřinu a teplou vodu přiléhajícím budovám.
Skládka za dobu svého provozu "nasbírala" na 91 milionů kubických metrů odpadků předtím, než ji v roce 1993 oficiální místa uzavřela a přeměnila v "ekologický park". Metan, který na skládce přirozeně vzniká, je od té doby odváděn spolu s dalšími bioplyny do studní a je využíván k vytápění stadionu světového poháru pro 60 000 lidí. Poblíž Soulu s mimo jiné chystá také výstavba rozsáhlého ekologické města.