Tacita T-Cruise: elektromotorka s 27kWh baterií a dojezdem 270 km

Italský výrobce motokrosových motorek Tacita vstupuje na americký trh se zásadní novinkou. Elektromotorkou T-Cruise vybavenou 27kWh baterií.

Elektrická motorka Tacita T-Cruise se kapacitou baterie, ale i cenou, vyrovná některým elektromobillům.
foto: Tacita

Objemná elektrická motorka typu cruiser je výjimečná právě kapacitou své baterie. K dispozici jsou tři velikosti: se 7,5kWh baterií a dojezdem 80 km (cena $10 999), 15 kWh/150 km ($14 999) a 27,5 kWh/270 km ($27 999).

Kapacitou se tak baterie této elektromotorky vyrovná některým dnes prodávaným elektromobilům, např. Hyundai Ioniq Electric nebo Kia Soul EV.

Elektromotorka Tacita T-Cruise

Elektromotorka Tacita T-Cruise
foto: Tacita

Narozdíl od většiny ostatních elektromotorek je Tacita T-Cruiser vybavena pětistupňovou převodovkou s hydraulickou spojkou. Navíc je k dispozici rychlonabíjení CCS.

Asynchronní třífázový elektromotor má max. výkon 30 kW/8000 ot./min. a max. točivý moment 70 Nm. Hmotnost ani max. rychlost zatím výrobce nedal k dispozici.

tisková zpráva

16 Comments on “Tacita T-Cruise: elektromotorka s 27kWh baterií a dojezdem 270 km”

      1. Jj, svagri vyrabi ramy pro elektromotorky Kuberg co prodavaji
        Jj, svagri vyrabi ramy pro elektromotorky Kuberg co prodavaji na Alze a vyrobce jim dal jeden kousek aby vedeli co delaji. Jeden ze svagru pak ma hodne polnosti, zakladal nejake mokrady a ted se dal i na myslivost (podle hesla poznej sveho nepritele, aby vedel co presne myslivci smi, nesmi a musi) a pochvaluje si prave, ze se vsude dostane tise, neplasi zver atd.

  1. Jsem rád za každou vážně myšlenou elektromotorku, tady
    Jsem rád za každou vážně myšlenou elektromotorku, tady je to ale cosi na půl cesty. Je to cruiser – super, taková tu ještě není. Jinak je to ale trochu divné, na co převodovka? Mají spočteno, že převodovými stupni zlepší efektivitu – dojezd? Zjevně, ne, protože např. Zero bez převodovky má spotřebu cca 6kW na 100km, tady to při obrovské baterii vychází na 10kW, přičemž o nějaké aerodynamice u obou motorek nemůže být řeč. Jasně, neuvádějí při jaké rychlosti – Zero taky těch 6kW bere při městských/příměstských rychlostech. A cena je v přepočtu na dojezd ještě vysoko nad Zero… chtělo by to víc konkurence…

    1. Ne nutne, ony ty motorky zas nezerou o tolik min nez auto
      Ne nutne, ony ty motorky zas nezerou o tolik min nez auto (teda kdyz nepocitam nejake 125 skutry). Konkretne V-Strom 650 pri normalnim jezdeni cca 4-4.5L, po dalnici to pri 130 jde klidne pres 7. Cili vpodstate tolik co fabie (a s naftovym kombikem jedu po dalnici za min). Predpokladam, ze u elektrik to bude podobne.

      1. Porovnáváte neporovnatelné. Vysokootáčkové benzínové
        Porovnáváte neporovnatelné. Vysokootáčkové benzínové motorky, kde výrobce spotřebu až tak neřeší, se můžou ve spotřebě vyrovnat úspornému autu. Ale spotřeba elektromotorky musí být zákonitě menší než u 10x těžšího auta.
        Na 1 kWh ujedu v elektromobilu nějakých 6km, ale u elektroskůtru asi 20kwh.

        1. Benzinovy 125 skutr taky jezdi za 2 (na dovolene jsme
          Benzinovy 125 skutr taky jezdi za 2 (na dovolene jsme pujcovali a dal 1.8 ve dvou, docela jsem cumel)…
          Obavam se, ze tu spotrebu (emise) vyrobci resi, taky se hraje na EURO normy a spol…
          Pomer hmotnosti auto/motorka neni desetkrat, benzinova motorka tehle velikosti ma kolem 150-200 kilo (ten stromek myslim 210+20 benzin, par serepeticek navic jako kufry, padaky, nosice,… a nebude to daleko od 300), fabie nejakych 1200 (novejsi mozna budou tezsi). A motorka s normalnim posezem bude mit vyrazne horsi odpor vzduchu (coz se hodne projevuje prave na te dalnici).

          Tahle elektromotorka na tom diky baterce nejsis bude jeste vyrazne hur (o srovnatelne velke baterce do Leafa nekdo psal, ze vazi 150 kilo, tady bude mozna min „obalu“) – motorka bude vazit nejmin jak tri az ctyri elektroskutry, mozna i vic, takze spotreba bude na 100% vyssi – klidne bych si tipnul, ze trikrat vic neni prehnany odhad – a jsme na tom stejne jak to elektroauto.

Napsat komentář