T-Mobile představil produkt Chytré auto, první službu internetu věcí (IoT)

redakce - 21 Listopad 2016

Společnost T-Mobile spustí 1. prosince prodej unikátního řešení na českém trhu pod názvem Chytré auto. Může přispět k větší bezpečnosti vozů i jejich posádky.auto T-Mobile Chytré auto internet věcí (IoT)

T-Mobile umožní vývojářům podílet se na vývoji díky otevřené platformě. Pilot v ČR běžel na podzim 2015, služba Chytré auto funguje doma v ČR i na dovolené v rámci EU.
foto: T-Mobile

Malá krabička vybavená SIM kartou se jednoduchým způsobem nainstaluje do tzv. OBD portu, který mají všechny vozy vyrobené od roku 2001, a přes mobilní síť se propojí s aplikací Motion.

Gadget nazvaný jednoduše "Zařízení" čte z vozu data a posílá informace o stylu jízdy, pohybu, poruchách a bezpečnosti přímo do aplikace v mobilním telefonu. Řešení stojí standardně 2 599 Kč s tarifem za 75 Kč měsíčně.

V rámci předvánoční promo nabídky získají všichni zájemci se smlouvou na dva roky na Zařízení slevu 1 150 Kč, zaplatí tedy jen 1 449 Kč (plus tarif 75 Kč měsíčně). Nabídku mohou využít zákazníci všech operátorů – stačí stáhnout aplikaci a propojit se Zařízením v autě.

Majitel vozu se prostřednictvím Zařízení přes aplikaci Motion dozví například o stavu a poloze svého auta (i prostřednictvím Google street view), o překročení rychlosti, o tom, že do jeho zaparkovaného vozu někdo naboural, o odtahu či stavu autobaterie.

Dále může exportovat knihu jízd, sdílet polohu automobilu, sledovat statistiku – počet ujetých km, dobu jízdy, průměrnou rychlost, výjezd z nastavené oblasti a mnohé další užitečné informace.

Stačí udělat tři věci – Zařízení velmi jednoduše vložit do OBD portu v autě, stáhnout si do telefonu aplikaci Motion a naprosto jednoduše nainstalovat podle pokynů. Umístění OBD konektoru v konkrétním vozidle lze vyhledat na www.t-mobile.cz/chytreauto.

„Čeká nás období digitalizace, sdílení a připojování. Předpokládáme, že IoT zařízení budou hrát v roce 2018 velmi důležitou roli. Nyní jsme tak udělali první velký krok v digitálním světě, který umožní našim zákazníkům propojit jejich vůz s mobilním telefonem,“ uvedl Milan Vašina, generální ředitel T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom.

Senior Vice President B2C Commercial Excellence Europe Deutsche Telekom, Attila Keszég, doplnil: „S tímto inteligentním DT řešením oslovíme 270 milionů uživatelů starších vozů v Evropě. Stavíme na skvělých výsledcích TMCZ v oblasti vývoje propojených automobilů, DT Mojio Motion a jejich partnerů (např. eParkomat). TMCZ je první zemí a my bychom rádi umožnili všem ostatním ve skupině DT v EU využívat stejné služby.”

Generální ředitel kanadsko-americké společnosti Mojio, která ve spolupráci s Českou republikou rok aplikaci pro skupinu DT vyvíjela, Kenny Hawk, dodal: „Jsme neobyčejně rádi, že ve spolupráci s naším partnerem, společností T-Mobile Czech Republic, můžeme v Evropě spustit platformu Mojio pro chytré automobily. Společně tak budeme řidičům pomáhat v lepším zabezpečení a připravenosti jejich vozů nejen pro jejich blízké, ale třeba i zaměstnance. Zároveň může pomoci ušetřit náklady a předcházet nepříjemným situacím, které s provozem auta souvisí.”

Novinku lze získat i na splátky. V rámci promo akce před Vánocemi činí akontace 299 Kč s měsíční splátkou 125 Kč (23x50 Kč + 75 za tarif) se smlouvou na 2 roky. V předplacené sadě stojí Zařízení 3 499 Kč včetně ročního provozu (roční paušál 900 Kč + cena Zařízení 2 599 Kč).

Po roce od aktivace je potřeba kredit dobít, o blížícím se termínu odečtu je zákazník informován předem formou SMS na kontaktní telefonní číslo zadané při registraci do aplikace. Součástí tarifu je pravidelně (měsíčně) se obnovující a pro tuto službu naprosto dostačující datový limit 50 MB, který pokrývá datovou spotřebu SIM doma i v EU.

Operátor plánuje další vývoj tohoto zařízení – časem se v aplikaci budou ukazovat například i informace o stylu jízdy, stavu paliva, SOS alert (notifikace v případě nehody) či Wi-Fi a další. Všechny nové funkce budu pro stávající zákazníky k dispozici automaticky.

Platforma, na které aplikace běží, je i nadále otevřená. Operátor oslovil české vývojáře v rámci T-Mobile hackathonu, aby vymysleli další aplikace rozvíjející koncept Chytrého auta. Akce se uskuteční první prosincový víkend.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Uvidíme, co ta potvora bude všechno umět a jak dalece to bude využitelné. Zatím jsou velmi skoupí, už první informace na jejich webu jsou ve stylu korporátního marketingu. Sice teprve připravují první ze 4 kroků (zda to vůbec bude pro konkrétní zákazníkovo auto), ale můžete si to rovnou stáhnout a ještě je dole počítadlo do zahájení provozu. Tedy ne funkce, ale marketing. To mne automaticky odrazuje, i když to může fungovat dobře. Zatím jsem ve Výhodách nenašel jedinou funkci, kterou bych vyžadoval nebo potřeboval.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No, já nevím. Všechna data o mém způsobu jízdy, rychlosti, poloze a směru a mnoho dalších ukládat na T-mobile server ?
Už mi stačí Waze.
Už jednou prodali prostřednictvím svého zaměstnance data svých zákazníku a teď už jenom kruček je sdílet s pojišťovnami a policií.
Pak Vás při překročení rychlosti kdekoli po cestě bude druhý den čekat ve schránce předvolání k projednání dopravního přestupku, tam Vám ukážou záznam u T-mobile a rovnou zkasírujou.
Taky se způsob Vaší sledované jízdy projeví na výši pojistného u příslušných spřátelených pojišťoven.

Jinde uz to nasazuji primo pojistovny a lide to davaji dobrovolne (rikal kolega Ital, ze bud krabicka nebo vyrazne drazsi pojistne). Takze ono to sem casem taky dojde, at chceme nebo ne (ostatne nedavno se psalo, ze o tom jedna zdejsi pojistovna uvazuje)...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Firemní marketing musí být. Vždy se najde někdo jednodušší, kteří se chytí i na zbytečnosti. Kterému to z nějakého důvodu bude vyhovovat. Ať už dobrovolně nebo dobrovolně násilu.

Obyčejní lidé intuitivně cítí, že iniciativa Internet Věcí nebo vylepšená verze Internet Všeho a uchovávání jejich osobních údajů, nebo návyků, na servery společností, dnes často v cizí zemi - v blízké budoucnosti na Měsíci, nebo dokonce více bezpečně na cizí planetě - je blbost.

Na co potřebuji, aby moje sekera byla připojena on-line? Na co potřebuji statistiky, kolik kilometrů jsem ji nosil do lesa? Nebo jak rychle sekera se zatupí, když sekám měkké dřevo a zakolik když tvrdé? A z toho pěkné grafy v mobilní aplikaci?

Žít trochu více s přírodou neznamená, připojit každou jahodu na záhradě na FaceBook a na dálku ovládat elektrického robota pěstitele značky Tesla, který ji bude zlévat.

Obrázek uživatele Josef

Vy to k ničemu nepotřebujete. Ovšem marketingoví mágové z toho budou slintat blahem.

Obrázek uživatele ozana

Není nad graf frekvence úderů sekyrou :-)

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

chytré :DD

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Škoda, že to nemohli napojit na alarm , odemykání a startování auta rovnou přes mobil. To by pak bylo kompletní sdílení aut hotové.

Ale to až asi ve verzi 2.0.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil