Ropný zlom už příští rok?SVĚT
Ropný zlom už příští rok?
Spotřeba klesá, ČR je výjimkaČESKO
Spotřeba klesá, ČR je výjimka
Armáda zkouší auta na vodíkARMÁDA
Armáda zkouší auta na vodík
Nissan Leaf pohánějí nové Windows 7AUTO
Nissan Leaf pohánějí nové Windows 7

Synergy - pětimístné letadlo se spotřebou nižší než vaše auto!

Jan Horčík - 23 Květen 2012

John McGinnis je snílek. Ale nikdo jiný posunout svět dál nedokáže. “Věříme, že ve druhém století letectví by běžná rodina měla mít možnost rychlé, bezpečné, tiché a levné letecké dopravy kdykoliv a kamkoliv, s lepší spotřebou než má auto,” říká McGinnis. A se svým týmem vyvíjí Synergy. Asi nejvíc sexy letadlo jaké jste kdy viděli. Přispět na jeho vývoj může navíc úplně každý!Synergy - John McGinnis a jeho revoluční letadlo

Teoreticky Synergy může fungovat i jako tryskáč
foto: Synergy/John McGinnis

A skoro se chce napsat, že “by měl každý”. McGinnisův projekt super-šetrného letadla Synergy je totiž natolik revoluční, až se nechce věřit, že je s jeho vývojem už tak daleko. Veškeré práce přitom probíhají v garáži McGinnisova otce, kde pracuje s rodinou a malým týmem nadšenců.

Letadlo Synergy se zúčastnilo soutěže NASA Green Flight Challenge 2011. Protože se projekt ukázal být životaschopným, rozhodl se tým, že na něm bude pracovat dál. Aby získal finance, přihlásil se na web Kickstarter.

Ten umožňuje právě podobným nadšeneckým, ale zjevně životachopným a ne zcela ztřeštěným projektům sbírat finance od kohokoliv na světě. Obvykle si stanoví nějaký cíl po jehož překročení projekt pokračuje. U šetrného letadla Synergy je stanoven na $65 000. K dnešnímu dni je sesbíráno $49 796 od 351 podporovatelů. Pokud můžete, přispějte!

Hlavní přínos technologie nového letadla Synergy spočívá v jeho sexy křivkách. Přesněji, v jeho úžasné schopnosti snížit tření. Navíc, nabízí mnohem více prostoru než běžná letadla, tichý chod a především VÝRAZNĚ vyšší účinnost, tedy nižší spotřebu. Navíc je také snažší na ovládání, bezpečné a ve výsledku i levnější.

V současné době už má McGinnis hotový létající funkční elektrický prototyp Synergy v měřítku 1:4. Viz. video na které se rozhodně podívejte, protože je úžasné!

Cílem sbírky je získat finance na stavbu prototypu v měřítku 1:1. Jednou z výhod technologie letadla Synergy je také fakt, že může být uzpůsobeno pro pohon různými typy agregátů. V základu to má být hybrid využívající dieselový motor na bionaftu o výkonu 142 kW plus elektromotor a baterie. Může ale jít také o čisté elektroletadlo.

Synergy vypadá velmi nekonvenčně. Podle svých tvůrců přináší šest principiálních průlomových věcí, které ve výsledku významně snižují tření. To naopak výrazně zvyšuje stabilitu a zjednodušuje ovládání letadla. Odtud také celý název letadla “Synergy” označující synergii mezi mnoha novými přístupy a technologiemi.

galerie: Synergy
Synergy Synergy Synergy

Jak rychle a jak vysoko dokáže revoluční letadlo Synergy létat? Prozatím zkoušel tým max. 7,62 km, ale podle simulací zvládne letadlo mnohem víc, při rychlostech od 200 do 720 km/h. Výhody výrazně sníženého tření se projeví právě ve vysokých výškách. Dolet má být minimálně 800 km.

Tým stojící za celým projektem věří, že úspěchu lze dosáhnout díky píli, poctivosti, kapitálu a týmové práci podle předem dobře připraveného plánu, krok za krokem. Přiznávají, že cesta Synergy z jejich garáže do hangáru zákazníků bude ještě dlouhá a bude vyžadovat miliony dolarů. Zatím můžete i vy přispět směrem k cílové sumě relativně směšných $65 000, aby tým mohl pokročit zas o kus dál.

Synergy
Vaše hodnocení: Není Průměrně: 4.8 (10 hlasů)
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Letadlům moc nerozumím, ale to křídlo je opravdu moc chytré. Pokud se ukáže i dostatečně odolné, tak je to moc zajímavá myšlenka. Něco tak mezi jednoplošníkem a dvouplošníkem a protože to má tak velké plochy i ve svislé poloze, tak věřím, že by mohla být výborná stabilita při zatáčení. Ale to se ještě ukáže, ono to není tak jednoduché.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podla mnňa je spodná plocha nosná a horná riadiaca. Ten elegantný prepoj je ale určite z dôvodu zníženia indukovaného odporu vznikajúceho na konci krídiel. Indukovaný odpor vzniká pri snahe vyššieho tlaku vzduchu pod krídlom sa dostať nad krídlo kde je nižší tlak, vzniká vírenie a dodatočná ( pre oko neviditeľná ) prekážka v prúdení vzduchu v smere letu.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

zajímavé články