Švýcarský hybrid kombinuje naftu, plyn a elektřinu

Jan Grohmann - 10 Září 2013

Švýcarští inženýři dali slovu „hybrid“ nový význam. Pracovníci Federálního technologického institutu v Curychu představili nový hybridní spalovací motor kombinující naftu a zemní plyn. Ve spojení s elektromotorem má nový troj-hybrid nabízet revolučně nízkou spotřebu paliva.Chevrolet Corvette C7

Základem švýcarského troj-hybridu je moderní naftový motor; ilustrační foto
foto: Ford

V současné době si můžete snadno nechat přestavět auto na zkapalněný ropný plyn nebo stlačený zemní plyn .

CNG má oproti benzínovým nebo naftovým motorům řadu výhod. Zemní plyn je v prvé řadě levnější, ekologičtější a šetrnější k motoru. Vědci z curyšského technologického institutu se proto rozhodli využít to nejlepší z obou pohonů – naftového a plynového. Výsledkem je extrémně úsporný spalovací motor, který má stejný dojezd jako naftový/benzínový ale přitom nabízí malou spotřebu a šetrnost k životnímu prostředí.

Švýcarští inženýři použili jako základ přestavby moderní naftový motor, který je už sám o sobě velmi efektivní. Palivem je pak kombinace zemního plynu a nafty, a to v poměru 10:1. Nafta je jednoduše v určitých okamžicích vstřikovaná spolu se zemním plynem do válců. Výsledkem je efektivnější zápalná směs a větší účinnost motoru.

Aby spotřeba paliva byla opravdu co nejnižší, disesel-plynový motor má běžet v kombinaci s elektromotorem. Podle propočtů švýcarských inženýrů, kombinací zemního plynu, nafty a elektřiny lze vytvořit auto s velmi nízkou spotřebou paliva – ekvivalent 2,9 litrů nafty na 100 kilometrů.

Podle Christophera Ondera, vědce z technologického institutu v Curychu, nová technologie může „vytvořit most mezi spalovacím a elektrickým pohonem.“ Podle Ondera, automobil vybavený jejich hybridní technologií bude stát „pouze“ o 8000 dolarů více, než klasický automobil.

Připomeňme, že elektrické automobily, díky extrémně drahým bateriím, stojí mnohem více. Zájemce si musí například u elektrického Ford Focus připlatit o 16 000 dolarů více, než u verze se spalovacím motorem.

Před švýcarským troj-hybridem ale stojí několik problémů. Naftové motory jsou mnohem dražší než benzínové, jenž se většinou používají v hybridních automobilech (Toyota Prius). Hybridní automobil využívající zemní plyn, naftu a elektřinu tak může stát mnohem více, než levnější a konstrukčně jednoduší benzínový hybrid.

Největším problémem však bude změnit myšlení řidičů aut. U švýcarského hybridu musíte natankovat naftu, doplnit plyn a dobít baterie. Sice to díky nízké spotřebě nemusíte dělat příliš často, ale přesto to bude pro mnohé řidiče zřejmě nepřekonatelný „kulturní“ problém.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Teslu s tymto neporovnavajte. Je to pre inu cielovu skupinu. Kto chce auto nizsej strednej triedy, tak si k 12tis. Fluence(alebo niečo obdobne) priplati 6000 eur za tento motor a jazdi neskutocne usporne, moderne a pritom auto je postačujuco velke. Taketo motory to budu elektromobilom natierat dalšich 30-40 rokov....sice ja hovorim že bohužial, ale taka je realita.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Při pohledu na ten řemen se mi vybavili transmise z doby počátků parních strojů, je to hezké a efektní ale......

Je to tak. Při pohledu na potvoru se mi už ani nechtělo ten článek číst.

---

hariprasad

Tak přesně tohle mě napadlo pří pohledu na tenhle motor.
Tam se rozbít nějaká malinká součástka uvnitř, tak se z toho servisaci můžou poto...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja vam nevim... pri pohledu na ten motor, kde je takova hromada hejblatek (v prekladu kur*itek) si rikam, jestli ty spalovaky meji jeste cenu. To si proste rika o poruchu :o) Pritom mit misto tohoto kramu v predu dalsi zavazadlovy prostor... jdu setrit na Teslu :o)


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol