Švýcarská policie nahradila diesely elektromobilem Tesla Model X. Bude na to stačit?

Jan Horčík - 19 Březen 2018

Krajská policie v Basileji se místo sedmi velkých dieselových rozhodla investovat do elektromobilů Tesla Model X. Značka Tesla vůbec začíná být mezi policisty docela oblíbená.Elektromobil Tesla Model X jako policejní auto pro provinciální policii v Ontariu

Elektromobil Tesla Model X jako policejní auto pro provinciální policii v kanadském Ontariu.
foto: Ontario Provincial Police

Elektromobil Tesla Model X 100D nabízí podle oficiální tiskové zprávy ve výsledku nižší TCO (celkové náklady na vlastnictví) než obdobné dieselové auto, a to i přes vyšší pořizovací cenu.

Výrazně totiž klesnou například servisní náklady a náklady na palivo. Kromě toho si policie pochvaluje také dostatek prostoru uvnitř a pohon všech čtyř kol.

Basilej bude prvním místem v Evropě, kde se Tesla Model X promění v policejní auto. Elektromobily Tesla Model S už se ale využívají u policejních sborů například v Los Angeles, Denveru nebo Lucembursku.

Nemalá švýcarská investice ovšem má i své kritiky. Ti říkají, že Model X zatím nebyl jako policejní auto ve světě vůbec prověřen, a tak není jisté, že na tenhle úkol stačí. Navíc by prý bývalo lepší koupit levnější auta značky BMW nebo Mercedes. Jenže kdo by si chtěl pořád dokola kupovat staré hračky?

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když porovnají nákup Range Rover za 3 mil. a Teslu X, tak jim to TCO určitě vyjde. Kdyby si ale nepotřebovali vozit zadky v luxusu a nakoupili běžné SUV hybrid kolem 1 mil., tak jim to lepší TCO nemůže nikdy vyjít.

Obrázek uživatele Pepa

Vláda by mohla nařídit využití určitého procenta financí na autopark státních organizací jako (pošta,zdravotnictví,policie nebo hromadná doprava) za elektromobily.

---

Pepa

Obrázek uživatele Radovan

Jenže ona už to před 7 lety udělala svým usnesením, že všechny vládní útvary musí mít do 5 let 25% vozidel na alternativní paliva. Jen nestanovila tresty za nesplnění. Byť zde by kromě veřejného bičování nic nepomohlo, pokuta, kterou zaplatí ministerstvo z rozpočtu bezu dopadu na politika/úředníka je stejně o ničem. Takže na to všichni okázale prdí....

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 66 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlasím, solární tunel už je málo. Chtělo by to něco nového.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Basilej bude prvním místem v Evropě, kde se Tesla Model X promění v policejní auto. Elektromobily Tesla Model S už se ale využívají u policejních sborů například v Los Angeles, Denveru nebo Lucembursku"

A já si vždy myslel, že Lucembursko je v Evropě...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To prvenství je v modelu X, proti starším S kům.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

akcelerace jak F1 tak kerej cajt by to nechtěl :)) nařídil bych to všem městským hlídkám povinně aby znečištování avzduší aglomerace byl zločin ;) my ty krvy dízlový vypakujem hlavně klid a nohy fteple :))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tu akceleraci po využiješ hlavně po městě, když potřebuješ někomu dát rychle botičku.

ešte botičku s rýchlospojkou, aby stihol v rovnakom čase viac úkonov, viac pokút, snímanie už nie je tak časovo ...

Konecne sa nieko pozrel aj oficialne na TCO (celkove vlastnicke naklady).

A cuduj sa svete nie len mne vysliel elektromobil lacnejsie ako akykolvek spalovak :-)

---

25000 km s Ioniq Electric; Solar 2008; FVE 2018

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale, no ta je uvedeno:
"Elektromobil Tesla Model X 100D nabízí podle oficiální tiskové zprávy ve výsledku nižší TCO (celkové náklady na vlastnictví) než obdobné dieselové auto, a to i přes vyšší pořizovací cenu."
Srovnávejme srovnatelné se srovnatelným....a nedělejme dogma, takhle se elektromobilita nikdy seriozní nestane.

Vaše tvrzení je následující:
A cuduj sa svete nie len mne vysliel elektromobil lacnejsie ako akykolvek spalovak :-) Tedy: elektromobil = Tesla S
akykolvek spalovak = Dacia Logan v základní výbavě, dáme-li do věty:
A cuduj sa svete nie len mne vysliel Tesla S lacnejsie ako Dacia Logan :-) - to je pěkná blbost ne?...
Ale populisticky správně...jen to škodí racionální elektromobilitě

A tak som to aj myslel - TCO pre Tesla Model X 100D .... nizsie ako TCO pre ...obdobné dieselové auto, a to i přes vyšší pořizovací cenu.

A rovnako TCO pre Elektromibil nizsie, ako TCO pre akykolvek obdobny automobil (rozumej v rovnakej triede).

Takze aj TCO pre Ioniq nizsi ako TCO pre Octaviu (a to aj ked vezmete Octaviou s najnizsou vybavou a porovnate s Ioniq-om v jedinej dostupnej vybave na Slovensku = bez koze uplne vsetko).

---

25000 km s Ioniq Electric; Solar 2008; FVE 2018

Obrázek uživatele Michelin

Jj, takovejch diskuzi jsem tu vedl a vzdy jsem byl osocen jak neumim pocitat. No tak jsem rad, ze v tom nejsem sam kdo hapruje v matematice. :-)

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

:-) nakoniec je to velmi jednoduche - pri 200 tis. km je uspora 15 tis EUR

A to ani neporovnavam dalsie predpokladane uspory:
- udrzba
- bezny servis (oleje, filtre)
- komponenty ako brzdove dosticky, katalyzatory, filtre pevnych castic, ...

- zivotnost motora (500 tis. km a viac - vtedy by uspora predstavovala celu kupnu cenu beznych EV vratane TM3)

Aj ked po case bude bez vymeny baterie auto ako druhe v rodine - na jazdenie "okolo komina" :-)

---

25000 km s Ioniq Electric; Solar 2008; FVE 2018

Obrázek uživatele Michelin

Jj
A dnesni spalovaky se vyrabi s zivotnosti 150tis.
Pocitam, ze to budu mit dvakrat az trikrat dele nez spalovak, takze jen uspora na obmene mi rozdil v porizovaci cene vyrovna o tom ostatnim nemluve.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takto obecně napsat, že se vyrábí spalováky se životností 150 tis. km je dost zavádějící. Můžu napsat, že Range Rover za 3 mil. se životností motoru 150 tis. km (to prohlašují někteří prodejci) je proti Tesle X opravdu pitomá investice. Zrovna tak mohu prohlásit, že za cenu 3 mil. mohu mít 2x za sebou BMW X5 xD 40e (nákup po 3 letech protiúčtem) a pak to vychází zase jinak.

Obrázek uživatele Michelin

Urcite se to da pocitat ruzne. Kazdopadne ten pozitek z jizdy v zadnem spalovaku nezaziju, takze za me uz nikdy jinak nez na elektrinu.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Máte pravdu, okamžitě je potřeba nahradit octávie 1.0 automobily Tesla X. Proč? No protože jedna chytrá hlava spočítala že je to levnější.

Obrázek uživatele Michelin

A co takhle potrestat za vyhazovani tu chytrou hlavicku co vymyslela nahradit Fabie Octaviemi. Ty prece vyjdou draz!

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Jak Fabie? Pěkně Citigo nebo skútr nebo kolo nebo nové Crocsy. :-)

Obrázek uživatele Michelin

:-)

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

?

Obrázek uživatele Michelin

Jen jsem chtel rict, ze je treba srovnavat srovnatelne a ne Octavii s Xkem.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A zaměstnanci v servisech nebudou mít co žrát .. :-)

Obrázek uživatele Michelin

Zamestnanci znackovych servisu si nic nez hladovku nezaslouzi.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Pochybuji, že nová generace chce dělat manuálně v servise.
Pěkné teploučké místečko v kanclíku za PC.

Obrázek uživatele ozana

Jenže kdo by si chtěl pořád dokola kupovat staré sračky? :)

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlineAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC Groupe-Salon

Newsletter