Prodat první milion aut do zásuvky trvalo zhruba pět let. Druhý milion půlrok. Další miliony budou rychle naskakovat.
foto: Tesla
A než se nadějeme, měl by mít světový trh s elektroauty hodnotu $419 miliard. To je v přepočtu 10,5 bilionů korun. Tedy deset českých rozpočtů.
Myslí si to alespoň autoři nejnovějšího výzkumu společnosti Renub Research. Jako elektroauta v něm počítají hybridy, plug-in hybridy i elektromobily.
Analyzují největší světové trhy: Spojené státy americké, Čína, Indie, Francie, Německo, Kanada, Jižní Korea, Japonsko, Nizozemsko, Švédsko, Norsko, Island, Finsko, Dánsko.
Analytici předpovídají, že celému sektoru elektroaut budou nakonec dominovat elektromobily. A přidávají podrobnější analýzu tří klíčových hráčů, automobilek Toyota, Tesla a kupodivu BMW.
Celá zpráva má 239 stran, na kterých autoři podrobně rozebírají vývoj každého jednotlivého trhu a segmentu. Podobných zpráv vychází samozřejmě ročně nepřeberné množství, takže i tuto je třeba brát s rezervou.
Zajímavá jsou nicméně čísla, která přidali kolegové z InsideEVs. Velice zjednodušeně, aby trh s elektroauty mohl mít v roce 2024 hodnotu $419 mld., muselo by se prodat 12 milionů aut za průměrnou cenu $35 000 (což je shodou okolností cena nejlevnější verze elektromobilu Tesla Model 3.)
OT
Neco pro „klidne spani“ (zrejme skutecny duvod pro PIN to
OT
Neco pro „klidne spani“ (zrejme skutecny duvod pro PIN to drive) – podarilo se najit postup, jak behem par sekund naklonovat Tesla fob:
https://www.wired.com/story/hackers-steal-tesla-model-s-seconds-key-fob/
Klasika, pouzity prilis kratky klic bez saltu.
Konečně dobrý post od tebe.
co to je ten „salt“
Konečně dobrý post od tebe.
co to je ten „salt“
Vpodstate se k „realnym“ datum pred zasifrovanim prilepi kus
Vpodstate se k „realnym“ datum pred zasifrovanim prilepi kus „nahodnych“ dat proto, aby neslo predpocitat tabulku vsech hodnot zminenou v clanku (jednak je diky delsimu vstupu tabulka vetsi, druhak kazde zasifrovani stejnych dat diky saltu da jinou zasifrovanou hodnotu).
Dík.
A jaká bude náprava? To jim Tezla pošle přes OTA
Dík.
A jaká bude náprava? To jim Tezla pošle přes OTA novej firmware do auta, nebo se musej stavit v servisu, nebo jim musej dát nový dálky?
Nový firmware už umožňuje majiteli zapnout si ověření
Nový firmware už umožňuje majiteli zapnout si ověření PINem. Zloděj se dostane do auta, ale neodjede.
Zlodej, ktery mas dost odhodlani, aby se dostal dovnitr,
Zlodej, ktery mas dost odhodlani, aby se dostal dovnitr, koukne, kde jsou mastne tupky na displeji a tech 24 kombinaci vyzkousi (podle videi neni omezeny pocet pokusu)
Není to dokonalé řešení, ale pokud se ten displej
Není to dokonalé řešení, ale pokud se ten displej používá i jinak, tak tam žádné ťupky nebudou, jen spousta šmouh.
Tezko rict, ja nejak silnou potrebu matlat po displeji
Tezko rict, ja nejak silnou potrebu matlat po displeji nepocitoval. On to casem nekdo vyfoti.
Je to hotfix pro zlepseni pocitu majitele a tak je to treba brat. Odhodlaneho zlodeje to stejne nejspis nezastavi. A je otazka jak moc opruzoidni to bude pri pouzivani, treba vypnute Passive entry docela je (kdyz auto chvili stoji, dozaduje se pred rozjetim zmacknuti tlacitka na fobu).
To jsem viděl akorát u Trezoru peněženky že to přehazuje
To jsem viděl akorát u Trezoru peněženky že to přehazuje číselník takže tam ťupky nepomůžou.
Pry bude moznost „upgrade“. Ale zatim zda se nikdo nevi,
Pry bude moznost „upgrade“. Ale zatim zda se nikdo nevi, jestli to bude software nebo hardware (podle me hardware, protoze ta omezeni jsou nejspis vlastnost „kremiku“) ani jestli to bude zadarmo nebo placene. Z informaci na forech to vypada, ze se lide zkouseli ptat na service centrech a ani tam zatim nevi.
Dost zajímavý, že koumáci to Tesly řekli už před rokem,
Dost zajímavý, že koumáci to Tesly řekli už před rokem, ale oni zjednali nápravu až letos a to akorát u novejch vozů vyrobených myslím že od června. Majitelé starších verzí si budou moct zakoupit novou dálku.
To je celkem bezny postup v security branzi, ze se nalezeny
To je celkem bezny postup v security branzi, ze se nalezeny problem nejdriv nahlasi vlastnikovi systemu a publikuje se bud pote co je vydana oprava nebo (v horsim pripade) pokud vlastnik nereaguje, aby ho to zareagovat donutilo.
To je to bez ceho by 90% obyvatelsva mela hacknuty facebook s
To je to bez ceho by 90% obyvatelsva mela hacknuty facebook s jejich „123Pepa“ heslama.
A tady je to (hodne zkracene) prezvykane do
A tady je to (hodne zkracene) prezvykane do cestiny
https://www.lupa.cz/aktuality/umime-odemknout-teslu-s-za-dve-vteriny-ukazal-tym-univerzitnich-vyzkumniku/
A kdyz uz jsme na hackerske vlne – sice je to tri roky stare,
A kdyz uz jsme na hackerske vlne – sice je to tri roky stare, takze vetsina veci je (snad) opravena, ale porad celkem zajimave cteni o architekture.
https://blog.lookout.com/hacking-a-tesla
V 05.2018 představila BMW svůj nový model s označením
V 05.2018 představila BMW svůj nový model s označením 530e, který je dodáván se speciálními cívkami umožňujícími bezdrátové dobíjení…
Startupová společnost Hevo představila technologii bezdrátového dobíjení pro elektromobily… Prvních 25 bezdrátových nabíječek plánuje Hevo instalovat v New Yorku…
auto.ihned.cz/c1-66235850-elektromobily-ceka-bezdratove-dobijeni-novou-technologii-vyuziji-vozy-bmw-i-mercedes
Prozatim se vetsina lidi snazi elektromobilitu zabrzdit. Ted
Prozatim se vetsina lidi snazi elektromobilitu zabrzdit. Ted jsem cetl kritiku Leafa 40kWh. Kdyz uz nejde kritizovat pohon, tak autor kritizuje sedacky, volant, kufr, kameru, atd. Pry se pri vystupovani pokazde uhodil o kryt volantu. A pri jeho prvni jizde EV nemohl najit nabijecky a jine pindy. Elektromobil je dle jeho testu spatna volba. A to byl profesionalni test na nemeckem serveru.
nějaká krysa ztoho si nic nedělej, ten se časem vypaří 😉
nějaká krysa ztoho si nic nedělej, ten se časem vypaří 😉
Leaf je špatný elektromobil. Chybí mu tepelný management
Leaf je špatný elektromobil. Chybí mu tepelný management baterie.
Cenzůra!! hanobí značku SMAZAT!!
Cenzůra!! hanobí značku SMAZAT!!
Proč by nemohl kritizovat třeba volant, který je
Proč by nemohl kritizovat třeba volant, který je nastavitelný jenom v jednom směru? Zrovna teď vyšel test na idnes a ten interiér taky dost kritizovali, naopak pohon, jízda a naladění podvozku dopadly dobře. Co se vám nezdá? To musí každý novinář vynášet EV do nebes bez ohledu na jejich případné nedostatky? Kritizují se v testech i spalováky a mnohdy za prkotiny.
Oprava, ten test Leafu vyšel na Autorevue.cz
Oprava, ten test Leafu vyšel na Autorevue.cz
Prodat 1.milion aut do zásuvky trvalo 5 let
Prodat 2.milion
Prodat 1.milion aut do zásuvky trvalo 5 let
Prodat 2.milion aut do zásuvky trvalo 0,5 let
Prodat 3.milion aut do zásuvky potrvá 0,05 let (14 dní soudruzi 😉
jasný jak facka, šak kdo by chtěl furt mačkat jak tepil pedály fautopopelnici z minulýho století ;))) To je neekonomický krám!!!
AT ZIJE TESLÁÁÁÁÁÁ :))))
insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/
On uz se vyrabi milion eaut za 14 dni? Nebo pocitate s tim, ze
On uz se vyrabi milion eaut za 14 dni? Nebo pocitate s tim, ze se proda i nevyrobene? 🙂