Světový trh s elektroauty má mít do roku 2024 hodnotu $419 miliard!

Prodat první milion aut do zásuvky trvalo zhruba pět let. Druhý milion půlrok. Další miliony budou rychle naskakovat.

Elektromobil Tesla Model 3 se díky stále se zvyšující výrobě stal s velkým náskokem nejprodávanějším elektroautem v USA. A je dokonce nejprodávanějším autem v USA vůbec, pokud se jedná o příjmy! Zatímco nejprodávanější Toyota Camry znamenala pro mateřskou automobilku za srpen příjmy $765,4 mil., Tesla Model 3 připsala Tesle $992,5 mil. Prodává se totiž průměrně za $60 000.
foto: Tesla

A než se nadějeme, měl by mít světový trh s elektroauty hodnotu $419 miliard. To je v přepočtu 10,5 bilionů korun. Tedy deset českých rozpočtů.

Myslí si to alespoň autoři nejnovějšího výzkumu společnosti Renub Research. Jako elektroauta v něm počítají hybridy, plug-in hybridy i elektromobily.

Analyzují největší světové trhy: Spojené státy americké, Čína, Indie, Francie, Německo, Kanada, Jižní Korea, Japonsko, Nizozemsko, Švédsko, Norsko, Island, Finsko, Dánsko.

Analytici předpovídají, že celému sektoru elektroaut budou nakonec dominovat elektromobily. A přidávají podrobnější analýzu tří klíčových hráčů, automobilek Toyota, Tesla a kupodivu BMW.

Celá zpráva má 239 stran, na kterých autoři podrobně rozebírají vývoj každého jednotlivého trhu a segmentu. Podobných zpráv vychází samozřejmě ročně nepřeberné množství, takže i tuto je třeba brát s rezervou.

Zajímavá jsou nicméně čísla, která přidali kolegové z InsideEVs. Velice zjednodušeně, aby trh s elektroauty mohl mít v roce 2024 hodnotu $419 mld., muselo by se prodat 12 milionů aut za průměrnou cenu $35 000 (což je shodou okolností cena nejlevnější verze elektromobilu Tesla Model 3.)

24 Comments on “Světový trh s elektroauty má mít do roku 2024 hodnotu $419 miliard!”

      1. Vpodstate se k „realnym“ datum pred zasifrovanim prilepi kus
        Vpodstate se k „realnym“ datum pred zasifrovanim prilepi kus „nahodnych“ dat proto, aby neslo predpocitat tabulku vsech hodnot zminenou v clanku (jednak je diky delsimu vstupu tabulka vetsi, druhak kazde zasifrovani stejnych dat diky saltu da jinou zasifrovanou hodnotu).

                1. Tezko rict, ja nejak silnou potrebu matlat po displeji
                  Tezko rict, ja nejak silnou potrebu matlat po displeji nepocitoval. On to casem nekdo vyfoti.

                  Je to hotfix pro zlepseni pocitu majitele a tak je to treba brat. Odhodlaneho zlodeje to stejne nejspis nezastavi. A je otazka jak moc opruzoidni to bude pri pouzivani, treba vypnute Passive entry docela je (kdyz auto chvili stoji, dozaduje se pred rozjetim zmacknuti tlacitka na fobu).

                2. To jsem viděl akorát u Trezoru peněženky že to přehazuje
                  To jsem viděl akorát u Trezoru peněženky že to přehazuje číselník takže tam ťupky nepomůžou.

          1. Pry bude moznost „upgrade“. Ale zatim zda se nikdo nevi,
            Pry bude moznost „upgrade“. Ale zatim zda se nikdo nevi, jestli to bude software nebo hardware (podle me hardware, protoze ta omezeni jsou nejspis vlastnost „kremiku“) ani jestli to bude zadarmo nebo placene. Z informaci na forech to vypada, ze se lide zkouseli ptat na service centrech a ani tam zatim nevi.

  1. V 05.2018 představila BMW svůj nový model s označením
    V 05.2018 představila BMW svůj nový model s označením 530e, který je dodáván se speciálními cívkami umožňujícími bezdrátové dobíjení…
    Startupová společnost Hevo představila technologii bezdrátového dobíjení pro elektromobily… Prvních 25 bezdrátových nabíječek plánuje Hevo instalovat v New Yorku…

    auto.ihned.cz/c1-66235850-elektromobily-ceka-bezdratove-dobijeni-novou-technologii-vyuziji-vozy-bmw-i-mercedes

  2. Prozatim se vetsina lidi snazi elektromobilitu zabrzdit. Ted
    Prozatim se vetsina lidi snazi elektromobilitu zabrzdit. Ted jsem cetl kritiku Leafa 40kWh. Kdyz uz nejde kritizovat pohon, tak autor kritizuje sedacky, volant, kufr, kameru, atd. Pry se pri vystupovani pokazde uhodil o kryt volantu. A pri jeho prvni jizde EV nemohl najit nabijecky a jine pindy. Elektromobil je dle jeho testu spatna volba. A to byl profesionalni test na nemeckem serveru.

    1. Proč by nemohl kritizovat třeba volant, který je
      Proč by nemohl kritizovat třeba volant, který je nastavitelný jenom v jednom směru? Zrovna teď vyšel test na idnes a ten interiér taky dost kritizovali, naopak pohon, jízda a naladění podvozku dopadly dobře. Co se vám nezdá? To musí každý novinář vynášet EV do nebes bez ohledu na jejich případné nedostatky? Kritizují se v testech i spalováky a mnohdy za prkotiny.

  3. Prodat 1.milion aut do zásuvky trvalo 5 let
    Prodat 2.milion

    Prodat 1.milion aut do zásuvky trvalo 5 let
    Prodat 2.milion aut do zásuvky trvalo 0,5 let
    Prodat 3.milion aut do zásuvky potrvá 0,05 let (14 dní soudruzi 😉

    jasný jak facka, šak kdo by chtěl furt mačkat jak tepil pedály fautopopelnici z minulýho století ;))) To je neekonomický krám!!!

    AT ZIJE TESLÁÁÁÁÁÁ :))))

    insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

Napsat komentář